Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2511
Woonplaats: Den-Haag
Hoi Bas,

Weer lekker bezig hoor, ziet er goed uit.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Bedankt heren! :D

Jij bent ook lekker bezig met je Sherman en Stuart vignette, Peter!

Vandaag wederom een bestelling bij Model Sale gehaald en dit keer allemaal scenery spullen.
Het meeste om meteen bij dit project te gebruiken.
Als eerste waren gras tufts aan de beurt van Joe fix. Daarmee de groene dotjes vervangen. Ziet er meteen veel herfstachtiger uit. Staat goed.
De bestrating vandaag ook geschilderd. Gedaan met een mix van Vallejo German red brown van de Model Air serie en een beetje Vallejo burnt umber van de Model Color serie. Ik wilde dit keer een brick road met rode stenen tegen het bruine aan. Dat is goed gelukt, nu bezig met een sterk verdunde wash van dezelfde burnt umber.
Na het schilderen van de bestrating de begroeiing aan weerszijden ervan verder afgemaakt en de zaak bespoten met haarlak. Keihard wordt het. Las het bij Peters Sherman en Stuart vignettes en dat wordt een blijvertje. Wist dat helemaal niet. Gouden tip! :D

photo 507744

photo 507743

photo 507745

photo 507746

Tot de volgende!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei, 2020 10:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hallo Bas

Ziet er weer heel mooi uit
Ga zo door!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 9:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Bedankt JW!

De Sherman is bijna spuitklaar. Nog een paar kleine dingetjes doen en van de week nog een aantal dingen gemonteerd, maar dat laat ik nog wel zien.

Voor nu een vraag. Ik ben bezig de tak die ik als boom ga gebruiken, voller te maken door stukjes zeegras en andere takjes toe te voegen.
De boom staat in de uitsparing, maar ligt het aan mij of lijkt de boom t.o.v. de Sherman een beetje te hoog?
De ene keer dat ik kijk denk ik dat de boom precies goed is, de andere keer denk ik weer dat die te hoog is. Misschien komt dat laatste doordat de Sherman half naast de weg ligt en niet normaal op de weg onder de boom staat, bedenk ik me nu.

photo 508000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 11:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Hallo Bas

Mij lijkt de boom niet te hoog, tenslotte zijn er volop hoge bomen.
Het lijkt mij dat het onder de boom wat kaal is, misschien daar even los wat zeegras zetten en kijken hoe dat staat
Ik denk dat als je bij het ondergedeelte van de stam nog een licht struikgewas maakt de hoogte van de boom wel mee gaat vallen

Overigens heb je wel een mooie hobbyruimte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 12:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2511
Woonplaats: Den-Haag
Hoi Bas,

Vind je foto’s van de straat wat donker, kan niet goed beoordelen of je kleur van de stenen beter geworden is.
Wat je boom betreft, iets voller maken met zeeschuim takjes en dan de blaadjes er op.
Denk dat hij dan goed staat en in verhouding is met je tank. Niets te groot.
Zou wel, als je de Sherman gaat plaatsen, er op letten dat hij schuin staat en langs de boom is gereden.
Het lijkt nu of hij achteruit ingeparkeerd staat!
Vind het nu wel al een leuk dio aan het worden, gaat zeker goed komen.

Succes verder, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2020 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Ha heren,

Dat is overigens niet mijn hobbyruimte JW, maar de speelhoek van m’n kinderen. :D

Bedankt voor het meekijken.
Boom blijft na jullie opmerkingen op deze lengte. Inmiddels de tak volgeplakt met stukjes zeegras. Die zit vol genoeg. Nu verder met het aanbrengen van de blaadjes. Het is oktober ten tijde van dit dio, de boom wordt dus niet te dicht. Voordat ik de blaadjes aanbreng, spuit ik eerst de stukjes zeegras met Vallejo green brown, want de tak is mooi donker, maar de stukjes zeegras zijn veels te licht. Dat verschil is veels te groot. De takken van de bomen die ik vanochtend tegen kwam tijdens het mountainbiken waren allemaal mooi donker. De uitstraling die ik voor deze boom ook wil.

photo 508079

photo 508078

Ik zei al dat de Sherman bijna spuitklaar is. De bevestigingsstrips voor de sand shields aangebracht. Die heb ik een beetje gebobbeld aangebracht om een gebruikt uiterlijk te creëren. Aan één kant heb ik een stuk voor de helft afgeknipt en bevestigd omdat je op foto’s ziet dat er soms stukken af zijn. Nu denk ik wel dat ik beter dit stuk eraf kan halen en opnieuw kan bevestigen, maar dan helemaal tegen één van de andere stukken aan, want de aanblik nu is het net niet, vind ik.
Daarnaast de gun breech voor in de koepel gemaakt. Ik had alleen de kap, dus van een paperclip het stangwerk gemaakt en een reststukje plastic om die met elkaar te verbinden.
Verder de radio geschilderd en de PE bevestigd en geschilderd. Het ziet er op zich niet onaardig uit, maar ben niet helemaal tevreden, ik kreeg de radio gewoonweg niet beter geschilderd. Bevestigd op het onderste koepeldeel en daarna de beide koepeldelen op elkaar gelijmd.
De bouten aan de achterzijde van de tank zitten erop, aan de achterzijde een brandblusser bevestigd, evenals de sleepkabel en op de gun shield op de koepel twee ringen bevestigd. Bovenop de koepel aan de voorzijde ook een soort van antenne van PE bevestigd. Tenminste, ik denk dat het een antenne is.
Bij dit dio probeer ik zoveel als ik kan te reproduceren omdat ik heel dicht bij de sfeer van de referentiefoto’s wil blijven.

photo 508085

photo 508086

photo 508087

photo 508088

photo 508089

photo 508090

photo 508091

Peter had een goed punt met de Sherman wat schuin zetten, want hij staat inderdaad niet achteruit ingeparkeerd. :mrgreen:
Als je de referentiefoto’s bekijkt lijkt die inderdaad enigszins wat schuin in de berm te staan.
Heb geprobeerd om een foto te maken vanuit ongeveer dezelfde hoek met de Sherman op ongeveer dezelfde positie als op de referentiefoto’s en hieronder is ook goed te zien wat de kleur is van de bestrating.
Je hebt gelijk Peter, de eerdere foto’s waren behoorlijk donker. Hopelijk is deze wat duidelijker. Heb nog maar een klein stukje met de burnt umber wash gedaan, dus eigenlijk is alleen de basiskleur aanbrengen echt klaar nu.

photo 508083

photo 508081

photo 508080


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2020 0:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
no leaf clover schreef:
Bovenop de koepel aan de voorzijde ook een soort van antenne van PE bevestigd. Tenminste, ik denk dat het een antenne is.


Nee, dat is een richtmiddel voor de commandant, om de schutter globale aanwijzingen te kunnen geven.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2020 8:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Kijk, weer wat geleerd! :)

Gisteren nog rond gezocht, maar kreeg niks gevonden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2020 18:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2511
Woonplaats: Den-Haag
Ja, netjes hoor je straatje.

Mooie kleuren.
Maar nog vind ik het een vreemd gezicht.
Kan even niet plaatsen hoe die Sherman er zo bij komt te staan?
Komt vast goed Bas.

Succes verder. Hoe gaat het met de figuurtjes?

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement