Bert, om eerlijk te zijn heb ik pas 1 keer een YT filmpje gekeken.
Om bij de koepel van de Sherman van het "In The Shadow Of..." dio de stalen giethuid te kunnen herstellen na het wegschuren van de lijmnaad.
Bij deze Sherman zijn we na het afronden van dat dio ook weer verder gekomen.
De chauffeur en reservechauffeur zijn klaar qua schilderwerk en zitten nu vast in de romp en de twee rompdelen zijn nu stevig op elkaar gelijmd.
Tussen de foto’s van Shermans gevonden in het kader van referenties zoeken voor m’n projecten, kwam ik een Amerikaanse Sherman tegen van de 2nd Armored Division met de koepel helemaal vol gehangen.
Dat vond ik er zo gaaf uitzien dat, voor ik het wist, de koepel van mijn Sherman ook helemaal volhing.
Volgehangen met field bags, helmen, slaapzakken, dekzeilen en munitiekisten voor de .50 mitrailleur.
Ook op het motordek wil ik veel stowage bevestigen.
Alles wat op de foto’s hieronder aan de koepel hangt, zit vast.
Op de romp zitten de spare road wheels voor en achter inmiddels vast en de rest van de stowage is in het stadium van neerleggen om te kijken hoe het het beste ligt.
Dus daar kan nog van alles veranderen.
Daarna nog hier en daar gietnaden weghalen voordat het definitief vastgelijmd wordt.
Duidelijk te zien natuurlijk dat de oil can op het motordek nog de deksel mist aan de bovenkant.
Die deksel moet ik nog upgraden met een stukje PE.
De jerry can aan de achterkant van de Sherman krijgt of van karton of van een stukje flessensluiting van een wijnfles nog een rekje eromheen waar die in zit.
Ik kies nu een andere werkwijze met de stowage.
Eerst op de Sherman bevestigen, dan alles in de primer zetten en nadat de tank gespoten is, de stowage schilderen.
Sommige stowage is al geschilderd, maar het meeste daarvan doe ik opnieuw na het primen en spuiten.
Sommige van die stowage heb ik gebruikt als oefening om plooien te schilderen, alleen de bruine houten kist plak ik af bij het primen en spuiten, want die is echt goed gelukt.
Zonde om dat opnieuw te doen.
Er komen hier en daar ook nog touwen van garen bij de stowage, maar die schilder en bevestig ik apart want dat is zo dun, dat is niet meer fatsoenlijk te schilderen als het op het voertuig zit.
Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik het spuitwerk beschadig en of ik met masking tape de gedeeltes naast een stukje flinterdun garen fatsoenlijk afgeplakt krijg, betwijfel ik ten zeerste.