Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 5:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 51  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ik heb niet gezegd dat de set van Tamiya per definitie niks waard is maar een kit uit de jaren '70-'80 valt moeilijk te vergelijken met een kitje van vandaag. Als voorbeeld geef ik bvb hetzelfde geweer: het ene zit in een set soldaten, het andere in een wapenset en de derde wordt apart met twee in een setje gestopt... leg die drie naast elkaar en je krijgt een wereld van verschil dat je je afvraagt: het welke is nu juist op schaal terwijl ze allemaal 1/35 zouden zijn. Over details nog niet gesproken???? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Ik heb de Kubel behandeld met een Dark Yellow wash van Vallejo.

Hier het resultaat. Ik heb het idee dat de wash de basiskleur en de camo naar elkaar toe gehaald heeft.
Graag jullie mening.

Voor de wash:
Afbeelding

Na de wash:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
walesha schreef:
Ik heb niet gezegd dat de set van Tamiya per definitie niks waard is maar een kit uit de jaren '70-'80 valt moeilijk te vergelijken met een kitje van vandaag. Als voorbeeld geef ik bvb hetzelfde geweer: het ene zit in een set soldaten, het andere in een wapenset en de derde wordt apart met twee in een setje gestopt... leg die drie naast elkaar en je krijgt een wereld van verschil dat je je afvraagt: het welke is nu juist op schaal terwijl ze allemaal 1/35 zouden zijn. Over details nog niet gesproken???? :roll:


Dat is zeker waar.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 20:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik denk dat de eerste foto wat lichter is of de 2e wat donkerder dan het origineel, anders denk ik dat de wash eigenlijk te dik is geweest, maar wat ik al zei, de camo wordt hierdoor wat beter

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Dus jij vind de camo wat beter nu?

Ik wil er ook nog overheen met een wash met enamel chocolate brown, maar dat moet meer een pin wash worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 8:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ja, het is beter. Je ziet duidelijk wat de techniek doet door een vóór-en-ná foto te plaatsen, het ‘speelgoed uiterlijk’ is er een beetje vanaf. Heb je de wash nog gedeeltelijk weggepoetst? Ik kan het op de foto niet zo goed zien maar door het wegpoetsen zal je de wash op vlakke gedeeltes weer verwijderen en langs de details - dus bijvoorbeeld langs de ribben van de deuren - zal de wash blijven zitten.

Je zou de hoger gelegen details kunnen aanstippen met een lichtere basiskleur, dus zandbruin + een beetje wit. Bijvoorbeeld de wielmoeren, deurklink. Een pinwash zou ik zeker doen. Ik weet niet hoe donker chocolate brown is maar een pinwash mag best wel donker zijn, het is tenslotte erg verdunde verf en heeft daardoor veel transparatie, lees weinig dekkend.

Lekker gewerkt man!

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 10:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Voor het samentrekken van cammo en ondergrond is vaak een filter van alle gebruikte kleuren goed. Een filter is ook dunner dan een wash, daarna kan je de wash doen zoals Jeroen die beschrijft


Potver, de technieken ken ik dus nog wel, maar ik moet ze dan ook maar eens toepassen op mijn GMC

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Jeroen Zuiderduin schreef:
Ja, het is beter. Je ziet duidelijk wat de techniek doet door een vóór-en-ná foto te plaatsen, het ‘speelgoed uiterlijk’ is er een beetje vanaf. Heb je de wash nog gedeeltelijk weggepoetst? Ik kan het op de foto niet zo goed zien maar door het wegpoetsen zal je de wash op vlakke gedeeltes weer verwijderen en langs de details - dus bijvoorbeeld langs de ribben van de deuren - zal de wash blijven zitten.

Je zou de hoger gelegen details kunnen aanstippen met een lichtere basiskleur, dus zandbruin + een beetje wit. Bijvoorbeeld de wielmoeren, deurklink. Een pinwash zou ik zeker doen. Ik weet niet hoe donker chocolate brown is maar een pinwash mag best wel donker zijn, het is tenslotte erg verdunde verf en heeft daardoor veel transparatie, lees weinig dekkend.

Lekker gewerkt man!
Jeroen


Bedankt Jeroen voor de complimenten. :D

Je zegt het mooi met ‘speelgoed uiterlijk’. :D Elke keer als ik naar de Kubel keek sinds de wash zag ik iets, maar wist niet wat. Het is denk ik wat jij zegt.

Chocolate brown is behoorlijk donker. Dus daar ga ik nu mee verder. Ik heb de wash niet meer weggepoetst, maar links en rechts is de wash in randen en kieren gekropen en daar ga ik met de pinwash nog meer aandacht aan besteden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Ik ben bezig geweest met de enamel chocolate brown wash. Ik heb nog niet de hele Kubel gedaan.
Om eerlijk te zijn vond ik het best spannend.

Ik vind de Kubel levendiger, het ‘cleane’ is eraf bij de gedeeltes waar de wash nu op zit.
Wat wel te zien is, is dat op sommige plaatsen de verf een beetje is losgekomen. Daar heb ik iets niet helemaal goed gedaan. Ik heb dit keer wel de wash weggepoetst.
Het is nog niet helemaal wat het zijn moet, maar ik vind bijvoorbeeld de kap nu een ‘echtere’ uitstraling hebben.
Ook de binnenkant van de deurtjes heb ik behandeld en de dieper liggende delen zijn nu ook beduidend donker.
Wat ik daarnaast wel gaaf vind van deze wash is dat nu het voertuig lekker vies is.
Zie de velgen.

Graag weer jullie commentaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jun, 2018 6:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi spul he, die washes?

Ziet er inderdaad al veel beter uit zo

verdun jij de verf met een terpetineachtig iets of met wasbenzine (white spirit)?
Die laatste is wat minder aggressief en zou de verf niet los mogen komen, tenzij de ondergrond al niet goed was.

Als je nu met lichtbruin of lichtgroen de bovenkant van de kap drybrushed, langs de oprolriemen inlijnt met zwart en alles mat maakt, dan is die kap nog veel beter.

Als je de auto zelf aan de bovenkanten drybrushed met lichtgeel en de pinwash toepast zoals Jeroen dat ook al aangaf, gaat het echt wel goedkomen (gebruik nooit wit voor drybrush, hooguit voor de reflectie op chroom of hooglans en dan ook alleen maar als lichtpuntreflectie)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 507 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 51  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement