Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 4:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2009 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 maart, 2008 22:26 pm
Berichten: 1060
Woonplaats: petten
Dankj voor je antwoord!
Ben weer wat wijzer geworden. :D

_________________
Met vriendelijke groet, Koen

Zeilen is het mooiste wat er is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2009 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
HAllo,

Waaloversteek Afloop- dio ook eindelijk af! Die bijbaantjes kosten meer dan dat ze opleveren.
Er ging veel tijd zitten in de haakjes voor het bevestigen van zeilen aan den zijkant van de turret. Dat kwam allemaal weer voort uit de noodzaak om duidelijk te laten zien dat de tank zojuist in een zware strijd verwikkeld is geweest. En om wat dioruimte op te vullen. Zie hieronder voor meer duidelijkheid.

Afbeelding
Het zeil is dus afkomstig van de zijkant van de turret, ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Afbeelding
Andere kant


Afbeelding
Waar iedereen naar kijkt: Een Amerikaanse kapitein die een Engelse kapitein met de dood bedreigd. Zijn munitietassen zijn eigenlijk voor 20 schots magazijn, maar hij doet er 30 schots magazijnen in. Van een foto.

Afbeelding
Close-up. Er ligt al weer wat stof op de tank zie ik. Helaas geen ruimte voor vitrinekast.

Afbeelding
Even het brandende zeildoek wegsmijten, en daarna een lekker bakkie thee....denk je. De banden zijn gewoon van papier.

Afbeelding
Een andere tanker komt nieuwe voorraden brengen, maar ze worden beide ineens afgeleid. Kapotgeschoten jerrycans zijn al in de graskant gegooid. De bovenkant van z'n broek en het munitiekistje in z'n handje moet ik nog ff bijkleuren.


Bedankt voor de prachtige discussie die ook eigenlijk mijn bedoeling is/was om te veroorzaken :P.

Cheers, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2009 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Origineel gedaan zo, alleen zijn de uniformen erg schoon allemaal? Lijkt me wat onwaarschijnlijk, zeker na een rivieroversteek en zware gevechten.
Ik vind het idee van het zeil wel leuk bedacht, en de haakjes en riempjes zijn erg mooi geworden.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2009 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 20 dec, 2008 19:01 pm
Berichten: 64
Woonplaats: leiden
Ik ben het er wel mee eens,het is mooi geverfd maar het ziet er allemaal wel heel schoon en netjes uit. Probeer de figuren nog wat te drybrushen,dat zal al wat verschil maken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2009 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey hallo,

Bedankt voor jullie reacties!

Het figuur op de koepel van de tank heb ik wel met shadow en highlights gedaan, de andere niet. Die van Tamiya moeten eigenlijk wel zo gedaan worden, omdat het detail zo oppervlakkig is. Vooral bij die tankcommander. Die van Dragon zijn beter. Ik vind het niet altijd even nodig of passend, highlights en shadows. Het is ook wel een bepaalde stijl die je kiest. Het is natuurlijk ook weer geen schilderij dat je aan het maken bent. Als het goed is, is er al diepte in het figuur zelf.

Vuil: tankbemanningen worden over het algemeen niet zo vies als infanteristen. Die laatstgenoemde heb ik wel bij hun knieen en ellebogen wat vuil aangebracht. Dit is natuurlijk slecht te zien, omdat ze zelf al aardekleurachtige uniformen aanhebben.

Cheers,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2009 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 26 jul, 2007 14:02 pm
Berichten: 587
Woonplaats: Maarssen
Supergaaf diootje Anne! Leuk dat jij ook altijd met de figuren begint, dat doe ik ook altijd (nou ja, bijna altijd). Mooi die teksten met krijt op de kant van de Firefly.

Dio is goed opgebouwd en zoals gebruikelijk zit er een verhaal in. Ik zou als Brits tankofficier me te pletter geschrokken zijn.

Nog een opmerking over de schilderstijl. Je kunt beter je eigen stijl hebben dan dat we allemaal kloontjes van elkaar worden. Persoonlijk hou ik wel van een heldere stijl. Op 1:35 is het allemaal wat anders dan bijvoorbeeld 1:16 om maar te noemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 mei, 2009 11:40 am
Berichten: 216
Woonplaats: "The Island."
Heel leuk diootje. Heel erg herkenbaar voor diegene die `A Bridge Too Far`hebben gezien. Die `Yank`is trouwens een echt typische Amerikaan zo met zijn perfecte kapsel. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement