Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 feb, 2024 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Na aan de ondergrond begonnen te zijn voor het Ambush at Poteau nu ook begonnen aan de ondergrond voor het dio met de Panther.

Nog steeds bezig met prikkeldraad maken voor het Invasion project en dat moet regelmatig drogen en dat geldt ook voor de Ambush ondergrond. Daarom een fotolijstje bij de Action gehaald. De standaard van de achterkant gesloopt want aan de achterkant is de lijst minder breed en past de Panther beter.

De Panther erop gezet en die past precies, alleen lijkt dat niet zo als je de Panther van boven op de lijst vastlegt. Daarna een doosje met vergelijkbare hoogte op de lijst gezet, de Panther erop en afgetekend waar de ophoging moet komen.

photo 595795

photo 595793

photo 595794

photo 595797

Na het aftekenen net zoals bij de Ambush ondergrond de reststukken schuim erbij gepakt en gaan passen en lijmen. Niet teveel nadenken. Gewoon passen en lijmen en eventueel bijsnijden. Als de ruwbouw staat hier en daar wat bijsmeren.
De Panther erbij gepakt en de goede hoogte is bereikt. Nu verder met het opbouwen van de ophoging.

photo 595846

photo 595845


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op ma 18 maart, 2024 17:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2024 23:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Mooi, mooi, zie ik nu pas dat de tracks niet van Modelkasteb zij, maar van Bronco, hopelijk geen problemen met passing dus..iets nog gewaagders is echt een plak boomstronk als ondergrond nemen, dan hoeft het ook allemaal niet zo heel mooi te passen

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2024 13:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2512
Woonplaats: Den-Haag
Mooi man. Heel fraai zo met die verhoging.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2024 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2012 18:43 pm
Berichten: 200
Ziet er zeker fraai uit!

Behalve bij de eerste schok op impact, zal het lichaam proberen horizontaal te blijven staan.
Aangezien de Panther al enige lengte op het plateau staat, is het misschien logisch om het figuur in dezelfde hoek als het plateau te laten staan.

Groet,


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2024 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks heren.

Yep, de tracks zijn van Bronco. Passing was perfect. Enig nadeel is dat de tracklinks snel losraken.

De ophoging zorgt voor dynamiek in het dio/vignette. Het ruwe gedeelte van de ophoging gemaakt van schuim, is klaar. Dat geverfd met voor schuim geschikte primer. De zij- en achterkant van de ophoging net zoals bij de ondergrond van het Ambush project afgesmeerd met montagelijm. Ik werk een beetje gelijktijdig aan beide ondergrondjes. Volgende stap is zand aanbrengen over de ophoging en daarna het geheel zwart spuiten.

Ik zal t.z.t. nog eens kijken naar de stand van de figuren op de Panther. Bedankt voor het meedenken.

Overigens zit ik er aan te denken om de naam van dit project te wijzigen van Gegenangriff naar Zum Feind! Vind die laatste net iets pakkender en ook beter bij de setting passen.

photo 596553

photo 596552

photo 596555


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2024 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Ook hier weer wat stappen verder.

De helling bekleed met zand. Papje gemaakt van kinetisch zand, witte houtlijm, een beetje water en een druppie afwasmiddel en pappen maar. Dit uit laten harde, daarna fixeren met haarlak en daarna spuit ik het zwart. Daarna ga ik het bekleden met ground cover, grass tufts en struiken en bomen van zeegras.
De zijkanten verder afgesmeerd zodat daar geen of bijna geen naden meer te zien zullen zijn.
Het weggedeelte gemaakt van reststukken schuim en afgesmeerd.
De Panther erop gezet voor de aanblik.

photo 596770

photo 596951

photo 596950

photo 596952


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart, 2024 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Inmiddels de base zwart gespoten.

photo 597137

Daarna begonnen met begroeiing aan te brengen met grass tufts and verschillende soorten ground cover.
Omdat het tafereel zich in de zomer afspeelt, kies ik voor de open stukken land vooral voor groen. Voor de berm naast de weg onderaan de hedgerow wat meer dor spul en meer zand dan begroeiing. Op het hoge gedeelte komen struiken en bomen van zeegras. Daartussen dorre ground cover vanwege het gebrek aan zonlicht. Op de plaats waar de tank over het talud rijdt, komen er aan weerszijden weggedrukte en platgereden struiken/bomen.

Ik was begonnen met de weg te voorzien van een kleur die een mix is van khaki en olive brown van de Vallejo Model Color serie. Ik had een andere aanblik in gedachten en was totaal niet tevreden. Wel met het restant van dat mengsel de verhoging een drybrush gegeven. Zodat het niet eentonig zwart blijft. Hoewel het meeste straks aan het zicht onttrokken is door of de Panther of de aangebrachte scenery. Hier en daar kan er een plekje onbedekt zijn door de combi van zwart en de drybrush.

photo 597138

Omdat de basiskleur van de weg niet beviel, daarom daarna een mengsel gemaakt van water, witte houtlijm, beetje afwasmiddel en twee tinten pigment van Vallejo en MIG. Per ongeluk teveel water toegevoegd waarna ik twee dingen kon doen. Of alles wegspoelen of het aanbrengen en kijken hoe het op zou drogen. Gekozen voor het laatste. Te zien hieronder is hoe nat het mengsel was, maar ook hoe het er na drogen uitziet. Er komen mooie kleurvariaties te voorschijn, maar voor een zandweg is het oppervlak te clean. De gebruikelijke sporen missen. Die moet ik nog toevoegen. Ik had misschien beter meteen met echt zand kunnen werken, dan had ik de sporen ook al aan kunnen brengen. Dat kan nu nog steeds, maar nu via een omweg.
Nu bezig met het midden van de pad/weg verder aan te kleden door tussen het pigment grass tufts en ground cover aan te brengen.

photo 597142

En de stand tot zover:

photo 597141


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2024 17:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Ha Bas, al bedacht van hoe en wat het bocage- gevoel te krijgen? Iets meer investeren in takken op het voertuig (dan in de camo) kan al voldoende zijn:-)
Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2024 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Hoi Anne,

Misschien dat ik de Panther voorzie van wat takken. Het behoort in ieder geval wel tot de mogelijkheden.
Overigens wel de juiste kleuren besteld en inmiddels in huis. Mocht het komend weekend het weer goed genoeg zijn, eens kijken of de Panther voorzien kan worden van de dark yellow basiskleur en de groene of rode camokleur.

Met de ondergrond een stuk verder. Bijna klaar met het aanbrengen van de verschillende soorten ground cover. Ik denk wel dat tegen het talud wat teveel ground cover aangebracht heb. Hier en daar mag best wat zand zichtbaar zijn. Ik heb het geheel nog niet gefixeerd met haarlak, kan dus proberen om hier en daar voorzichtig wat weg te halen.

photo 597245

Daarnaast ook begonnen met de begroeiing die de bocage moet vormen aan weerszijden van de Panther. Er komen ook aan de voorzijde van de Panter stukken bocage die de tank platrijdt.

Eerst een schaaltje vullen met verschillende soorten en kleuren foliage. Daarna een stukje zeeschuim pakken. Bij DioDump is dat makkelijk te krijgen. Ben nu bezig met zeegras van JoeFix Studio’s dat ik nog had liggen. Bij het eerste stukje struik en het eerste boompje dezelfde soort foliage gebruikt. Oogt behoorlijk goed, maar het ontbeert variatie in groentinten. Ben daarna de mix gaan maken. Dan met spuitlijm het zeeschuim bespuiten en door het bakje halen en vervolgens boven het schaaltje met je handen de mix over het zeeschuim laten vallen waar nog niets of niet genoeg zit.
Dat alles resulteert in de volgende foto’s:

photo 597244

photo 597247

photo 597246

photo 597243

photo 597248

photo 597250


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 maart, 2024 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Inmiddels meer begroeiing aangebracht en de plaats waar de Panther door de heg gaat, wordt mooi duidelijk. Begonnen met aanbrengen van pigment op de plaatsen waar de Panther begroeiing uit de grond drukt. Ook begonnen met het aanbrengen van bloemen van JoeFix Studio’s.

photo 597371

photo 597369

photo 597368

photo 597370

photo 597366

photo 597367

photo 597365


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement