Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2013 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Ben alweer een stap verder. Na een nachtje drogen, durfde ik het aan om het lichte deel te bedekken met Tamyja-tape - wat ik een paar keer op mijn hand heb geplakt en er weer afgetrokken om de kleefkracht te reduceren. 3 drupjes donkerbruin in de spuit en sproei. Meteen, heel voorzichtig direct alles uitgepakt en even een uurtje laten staan.

En dan hebben we dit:
Afbeelding

Ondertussen kon ik verder met de AGM-114 Hellfire's.
Zo was ik begonnen, laagje geel:
Afbeelding

Vervolgens stukjes tape van ca. 1 mm breed gesneden en dat om de raketten heen geplakt (16 reepjes):
Afbeelding

Het achterste deel in een knijper en het voorste deel zwart gespoten. Ook dit heeft een nachtje liggen drogen. De achterkant moest dus nog, maar eerst nog even in de achterkant een gaatje geboord van 1 mm als soort uitlaat voor de raketvoortstuwing. Vervolgens de achterkant zwart geblazen:
Afbeelding

Ook weer even laten drogen en uitgepakt. Niet elk streepje is even recht en even dik, maar dat is voor mij wederom een leerproces. Of de gele banden op de juiste plaats zitten? Volgens mij niet, maar wie er last van heeft, kijkt dan maar even een andere kant op, op zich ziet het er best wel leuk uit en ik denk dat als ze op een kluitje bij elkaar hangen in de lanceerrails en ik plaats ze een beetje 'tactisch', dat het niet eens zo heel erg op valt. De mooisten doe ik dan aan de buitenkant. Op de laatste foto is duidelijk de uitlaat zichtbaar.
Afbeelding
Afbeelding

Ik laat het model weer even een nachtje drogen en probeer dan met wat postshading wat leven in de beide kleuren bruin te brengen. Pas daarna ga ik me druk maken om het aanbrengen van wat grijs aan de onderzijde.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2013 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 feb, 2008 18:32 pm
Berichten: 748
Woonplaats: Enschede
Mooi geworden Rene :D
Die zwarte hellfires gaan denk ik de kleuren wel mooi breken als ze dr eenmaal onder hangen :D
Keep us posted :D
Grtz
Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2013 21:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Zo, dat is strak René!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 jun, 2013 22:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Raketten zien er inderdaad erg leuk uit. Mooi netjes strak.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2013 0:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
netjes bro. tijd begint wel te dringen :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2013 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik weet het. Ik doe m'n best, maar ik kan niet non-stop met modelbouw bezig zijn. Vanavond heb ik weer een avondje om te knutselen. Tegenslagen kan ik niet meer gebruiken.

Vanmorgen bezig geweest om de staartrotor aan te passen. De bladen zaten allemaal in lijn, terwijl dat niet hoort.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2013 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Strak gedaan hoor, dat geeft het zaakje wel wat jeu hè...

gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Gisteravond de stoute schoenen aangetrokken en het model voorzien van lichtgrijs. Met flink wat tape en aluminiumfolie ben ik enthousiast begonnen. Ik kwam er achter dat ik beter nog niet zoveel had moeten monteren (vleugels, handgrepen). Alles zat me flink in de weg bij het aanbrengen van de tape etc. Na bijna 2 uur puzzelen was ik nog niet klaar en het moeilijkste deel moest ik nog afdekken. Toen me dat nagenoeg niet lukte, heb ik maar de gok genomen en begonnen met spuiten. Gevolg, het deel wat afgetaped is, ziet er strak uit. Het deel wat niet afgetaped was, heeft dus wat overspray gekregen op de lastige plaatsjes. Dit moet ik dus met licht- en donkerbruin nog wat zien bij te werken.

Het lichte en het donkere bruin heb ik geprobeerd om met wat postshading wat nuance te geven. Of je het met het blote oog ziet op het scherm.....?

Foto's volgen later.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Ai... bekend issue... Had ik met mijn Hind ook... Stom dat ik er niet aan gedacht heb tijdens jouw bouw...
Ik heb de tip van Asmodi in jouw groepsbouw achteraf ter harte genomen om voortaan eerst de onderzijde te spuiten en vervolgens de camo aan de bovenzijde. Voor m'n volgende project scheelt dat vast een hoop tape en priegelwerk... :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Probleem met camo is dat je een aantal stappen vooruit moet denken. Onderdelen die je pas na de camo monteerd, moeten wel zo aansluiten dat het niet opvalt, dat het later is aangesloten. Maar goed, dit is pas mijn eerste camo, wellicht gaat het later beter.

Hier dan toch maar wat foto's.

Voor de brandstoftanks heb ik een malletje gemaakt van karton.
Afbeelding

Hier een aantal plaatjes van de onderzijde en de zijkant.
Afbeelding
Afbeelding

Tussen vleugel en FAB is nog wat herstelwerk te doen (de grijze overspray op het bruin)
Afbeelding
Afbeelding

Nog even een bovenaanzicht, op de foto zie je de lichtere vlakken in de bruine kleuren niet echt terug.
Afbeelding

Op zich zit de licht-grijze kleur er wel mooi strak op.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement