Tja de Spad XIII c-1 is het dus niet helemaal geworden en staat op hold. Heb reserve onderdelen bij revell besteld.
Maar omdat ik toch wat leuks wil neerzetten in deze groepsbouw...even deze erbij gehaald.
De Nieuport N.28 C-1 van Revell
Stukje geschiedenis.Niet te lang natuurlijk want dat kost brouwtijd
.
De Nieuport 28C.1 was een compleet nieuw ontwerp van de Franse fabriek dat laat in 1917 aan het front verscheen. Door zijn ronde, gracieuze, vormen week het volledig af van eerdere modellen van de constructeur.
Omdat de Franse luchtstrijdkrachten voornamelijk vlogen met de SPAD kwam de '28' vooral in gebruik bij de American Expeditionary Force die er vanaf maart 1918 297 aanschafte. Gedurende enige tijd was het toestel succesvol maar problemen met de vleugelbekleding leidden ertoe dat ook de AEF afzag van verdere orders.
Gegevens
Productie: 1917-1918, (ruim) 297 stuks
Motor: 160 pk Gnome Monosoupape rotatiemotor
Maximum snelheid: 198 km/uur
Gewicht: 390 kg
Afmetingen: Spanwijdte 8.15 m, lengte 5.72 m
Bron:Stichting Vroege Vogels Lelystad
De doos
Het hoopje plastic dat een geheel moet worden
De decals
De bouwtekening:
Het leuke en dat wist ik dus niet, is dat deze kist ook gevlogen werd door mijn SPAD held Eddie Rickenbacker
.
Scheelt weer wat schrijfwerk.
Foto van de man en zijn Nieuport
Wat me als eerste opvalt aan deze kit is dat er erg weinig flash aan de onderdelen zit en dat het redelijk goed gedetailleerd is.
Vanavond aan de slag.
Cheerz
Barry