Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/35 ICM Mercedes G4 '39
BerichtGeplaatst: wo 14 feb, 2024 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Hoi,

een nieuw bouwverslag van de Mercedes G4. De bouwdoos van ICM is van 2011 en ooit in een ver verleden heb ik eerder dit model gebouwd, alleen dat model ligt al jaren in de kliko.
Toch vond ik het wel een interessante auto die ik voor een tientje op de kop kon tikken.

Ik heb ooit het model in het echt gezien in het Auto- und Technikmuseum Sinsheim:
photo 595311
Bron: Auto- und Technikmuseum Sinsheim

Op de foto van de bouwdoos staan ook 4 figuren. Ik ga ze niet gebruiken want ik bouw puur het model.
photo 595309

Heb de eerste stappen gedaan, stap 1 van de bouwhandleiding:
photo 595308

photo 595310

Tot op heden bouwt het model niet onaardig, chassis ging goed in elkaar. Nu op naar stap 2
Groet Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb, 2024 18:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Was er toen iets mis met de kit of had je een fout gemaakt? Het moeilijke gedeelte hier lijkt me het schilderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 feb, 2024 20:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 jan, 2019 15:59 pm
Berichten: 167
Veel succes,
Ik ga dit met belangstelling volgen.
Heb deze kit ook nog in de voorraad staan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2024 12:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
StevenVD schreef:
Was er toen iets mis met de kit of had je een fout gemaakt? Het moeilijke gedeelte hier lijkt me het schilderen.

Ik denk dat ik een fout gemaakt heb, heb het gebouwd net nadat het model uitkwam.

Dank JW

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2024 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Update 1

Vandaag bezig geweest met de wielophanging. De voorste bestaat slechts uit enkele delen die wel kwetsbaar zijn en voorzichtig aangebracht moeten worden. De wielophanging voor de achterkant bestaat uit meer onderdelen en daar moet je goed opletten of alles recht zit want anders staan straks de wielen niet allemaal op de grond.
photo 595366
photo 595368

In totaal heeft auto 6 wielen, links zie je de reservewielen, dan de 2 voorbanden en tenslotte de 4 voor de achterkant.
photo 595367

Tot slot heb ik de wielophanging op het chassis uitgebracht en zo te zien staat alles recht.
photo 595369
photo 595370

Dat was het voor vandaag

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2024 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Interessant voertuig. Ik volg. :D

Succes!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2024 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Dank Bas, ben ondertussen een stukje verder, foto's komen later. Jij ook veel bouwplezier

Johanna

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2024 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Update 2

Ondertussen is de Mercedes gevorderd tot de bovenkant.
Voordat het chassis klaar was moesten er nog want onderdelen aangebracht worden. Voor de uitlaat moet wel de motor grotendeels gebouwd worden want anders hangen de luchtslangen in het luchtledige.
photo 595413
photo 595414

Nu dit klaar is ben ik verder gegaan met de interieur en opbouw van de bovenkant.
De eerste stappen zijn de bouw van de vooruit en een deel van het motorgedeelte.
photo 595412

Daarna volgde de wanden. Dit was even een puzzel en uiteindelijk eerst de achterwand neergezet en toen de achterste zijwanden geplaatst en denk dat het nu wel klopt.
photo 595416

Op de achterkant komt nog een box voor bagage.
photo 595415

Dat was het weer voor nu.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb, 2024 0:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Beste Johanna,

Best gelopen, die details zijn echt wel aanwezig en fijn. Vaak is het dan werdar de kwaliteit plastic niet alles is, maar daar zie ik ICM niet meteen voor aan? Masterbox misschien nog, Miniart weet ik niet echt.
Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb, 2024 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Hoi Anne,

ik heb onlangs een Miniart kit afgemaakt, ze maken mooie kits en uitdagende onderwerpen met veel details. Zelfs vind ik dat ze doorschieten in detaillering en dat het best wel minder kan. Ook de manier van inpakken, alles in 1 plastic zak en dat leidt tot krommingen en breuken helaas.
ICM komt net als Miniart uit Oekraine en zelfs vind ik die kits beter, de manier van inpakken is beter. Wel zit alles strak dus als je onderdelen van te voren verft moet je zorgen dat het wel blijft passen, dus veel droog passen. Van ICM heb ik vooral wat vrachtwagens gebouwd en zodra het chassis recht zit komt het vaak wel goed.
Masterbox, vooral de oude kits hebben geen nummers op de gietramen, dat is lastig zoeken en de kwaliteit van het plastic is erg zacht. De figuren zijn wel goed net als die van ICM, die van Miniart zou ik niet direct aanraden van de gezichten zijn slecht en ook de detaillering is matig.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Trouwens, heb dit project even stil gezet, heb het druk met een andere hobby.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement