Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2023 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Netjes hoor. Strakke bouw. En ik zie steeds vaker dat 1:72 kits van nu soms beter gedetailleerd zijn dan 1:35 kits uit de tijd dat ik met bouwen begon. :D

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2023 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Wow, wat mooi weer DJ! Prachtige subtiele verwering. Het werken met de acrylwash gaat je goed af. En een heel realistisch en levendig ogend eindresultaat. Ik vind het weer een geweldig model geworden.
Enig minpuntje is dat de gereedschappen op de toren wat sterk afsteken. Had van mij nog iets vervaagd mogen worden. Maar da's een miniem detail.

(En handig bedacht om het camouflagepatroon vooraf op je vingers te oefenen...)

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 nov, 2023 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Mooi gedaan weer! :brouw:

Hopelijk red je nummer 10 nog. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 nov, 2023 19:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Bedankt voor de reacties heren!
Klaasdebouwer schreef:
En ik zie steeds vaker dat 1:72 kits van nu soms beter gedetailleerd zijn dan 1:35 kits uit de tijd dat ik met bouwen begon.

Ben ik met je eens, als ik vandaag de dag kijk naar de oude Tamiya kits van grofweg 50 jaar geleden dan valt het me op dat de recentere 1/72 kits die ik in mijn stash heb liggen vaak nog meer detail hebben. Aan de andere kant blijft het ook erg leuk om oude kitjes te bouwen en deze op te krikken naar het niveau van een moderne kit als deze, of soms zelf verder dan dat zoals ik met mijn AMX-30B2 heb gedaan begin dit jaar.
Huib2 schreef:
Enig minpuntje is dat de gereedschappen op de toren wat sterk afsteken. Had van mij nog iets vervaagd mogen worden. Maar da's een miniem detail.

Ben ik met je eens Huib. Ik meng altijd een grijstint als ik bezig ben met een model en regelmatig vallen die te donker uit. Ik merk dat überhaupt wel vaker met donkere kleuren, zoals bij banden bijvoorbeeld.
Huib2 schreef:
(En handig bedacht om het camouflagepatroon vooraf op je vingers te oefenen...)

Klopt, ook al zorgt dit zo nu en dan voor verwarring bij mensen die niet weten dat ik aan het schilderen ben geweest en zich dus afvragen wat er met mijn vinger is gebeurd. :wink:
no leaf clover schreef:
Hopelijk red je nummer 10 nog.

Gister ben ik begonnen met een 'Easy Eight', ik zal eens kijken of ik daar binnenkort een topic voor kan openen.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 nov, 2023 12:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Super en die geschilderde mooi gedetailleerde bepakking maakt het helemaal af. Dacht even van Israëlisch, maar niettemin relevant als er volgens mij zelfs in kamp Holland wat stonden afbreuk te doen aan aanvallers even (Amerikaans denk ik?) af en toe. Groetjes, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 14:42 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Hey Anne, bedankt voor je reactie!

Of er op Kamp Holland in Afghanistan M109s stonden weet ik niet, onze eigen Pzh 2000's waren wel in Afghanistan in ieder geval.


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement