Huib2 schreef:
Goed begin. Nu de spuit erop!
Dankje, is goed:
Zoals gewoonlijk bij NAVO 3-kleur schema's begin ik met een basislaag Revell Aqua Bronsgroen, gevolgd door high-lights met een lichtere zelf gemengde variant van de basiskleur. Onderstaand de romp met en de koepel zonder shading:
Allebeide:
In principe heb ik de gewoonte een model helemaal af te plakken voor het camouflagewerk, echter bij 1/72 voertuigen vind ik dit altijd een hoop werk, zeker voor driekleurige schema's. Nu is er niks mis mee om ergens veel werk van te hebben maar idealiter is het dan wel nog een beetje leuk... Om mezelf het nodige afplakwerk te besparen heb ik dit keer net als bij de LAV-25 het schema met een penseel aangebracht. Het schilderwerk kostte ook nogal veel tijd moet ik zeggen maar is in ieder geval wel leuker dan afplakken. Het enige waar ik voor mezelf nog niet over uit ben is of ik het verliezen van de mogelijkheid tot het post-shaden van de camouflage niet een te grote grote concessie vind. Kleurvariatie is één van de ingrediënten voor een mooi model en post-shading is een effectieve methode die goed bijdraagt aan het tot stand brengen van een kleurrijk model. Anderzijds zijn er natuurlijk veel andere manieren om wat extra kleur in een model te krijgen, filters, wash, stof en noem maar op.
Goed, vooralsnog is deze Leopard vooral erg shiny:
Ik zal binnenkort maar eens wat details schilderen en decals plakken.
D.J.