Door omstandigheden weinig gepost. Maar niet niks gedaan. Dus bij deze weer een update.
De kit is ronduit slecht ten aanzien van accuratesse: de simpelste delen kloppen gewoonweg niet. Dus heel veel aanpaswerk.
De luchtfilters kloppen ook niet. Op verschillende foto's zijn ronde typen te zien.
Daar is niet aan te komen. Daarbij denk ik dat het niet ondenkbaar is dat ze ooit vervangen werden door vierkante versies; zoals dat ook in het enige nog overlevende exemplaar is gedaan. Dus dat heb ik mezelf maar wijs gemaakt en ervoor gekozen om toch de vierkant uit de kit te gebruiken. Maar die zijn ook niet correct; met name de bovenzijde. Dus dit aangepakt met Greenstuf putty.
Ook hangen ze te hoog en missen ze de pijp naar het motorruim, die je ook nog door het gaas kan zien. Dus ook dat allemaal toegevoegd met behulp van een stukje gietraam.
Helaas klopt het gaas ook niet. Sowieso levert Airfix een dichte plaat, maar ook Eduard slaat de plank mis.
Zo moet het eruit zien.
Ook de pijp vanuit het luchtfilter is duidelijk te zien hier.
Airfix en Eduard maken er dit van:
Hier moet ik dus nog wat mee.
Vervolgens de uitlaat. Zo ziet die eruit op het voertuig:
Airfix maakt daar dit van:
Dus zelf maar met Evergreen en bouten en moeren aan de slag gegaan:
En tot slot een heel simpel ding: de lam beschermers. De vorm is helemaal verkeer: zowel van Airfix als Eduard:
Dus uiteindlijk heb ik ze van een donor Sherman gehaald (M4A3 Calliope)
Ook heb ik al weer een "leuk" klusje voor hierna ontdekt: de gaten in de supports van het kanon ontbreken:
Een uitdaging.
Kortom: erg veel modificeren. Ik vraag me altijd af waarom dit zo moet: als ik een accuraat model kan maken met wat referentie materiaal, dan moet Airfix dat ook kunnen.
Anyway, tot de volgende update.