Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
StevenVD schreef:

photo 591274



Even nog likje, plamuur? Zoals vallejo putty rond uiteinde loop? Deze loopt op het laatst taps toe

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Laatst bijgewerkt door StevenVD op za 13 jan, 2024 10:43 am, in totaal 5 keer bewerkt.
quote ingekort, maar 1 foto was nodig


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2024 1:04 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de leuke reacties, de figuren en ook hun wapens zijn uiteraard nog niet gedetailleerd. Ik heb nu wel de Valentine afgewerkt volgens de handleidingen. Ik moest nog de Brengun toevoegen op de koepel en ook de koplampen (voor zover die de woestijnrit overleefden) toevoegen. Het commandantenluik uit drie stukken is opengezet, er komt wel nog een figuur in. Ik weet niet of we het kleurenschema van AFV kunnen vertrouwen, ze willen het luik zelf ook wit maken. De trommel van de Brengun kan er volgens mij niet gewoon op gekleefd worden met die handgreep nog op het geweer, misschien moet die er dus nog af.

photo 593509

photo 593499

photo 593498

photo 593500

photo 593502

Ik heb me vandaag geconcentreerd op het setje met vier Besa-magazijnen van Orange Hobby. De handleiding vraagt om op drie plekken embossing te doen.

photo 593503

De verborgen vierde plek is me op een of andere manier ontgaan, ik zag wel lijnen aan de binnenkant maar ik dacht dat die zouden dienen om een stuk in vast te lijmen.

photo 593501

Daardoor komt het dat ik de vier magazijnen al had dichtgelijmd, toen duidelijk werd dat het grootste deel van de embossing driemaal rond het magazijn loopt. An de andere kant weet ik van vorige projecten dat het geen goed idee is om te proberen een embossing over een plooilijn heen te doen lopen, de plaat zal dan inscheuren.

photo 593504

De oplossing is om de drie gewenste randen met koperdraad aan te brengen.

photo 593506

photo 593505

Dit kostte me wel een uur extra, maar ik denk dat het resultaat mooier zal zijn omdat de vouwplaatjes zonder embossing niet kromtrekken. Het laatste stukje (of 16 stukjes) was nog even doorbijen, je moet elk van deze stripjes van twee millimeter vier keer plooien in een omegavorm. Met de juiste tool is dat nog gelukt ook.

photo 593507

Waarschijnlijk maak ik ook nog maar de Rotatrailer. We zien wel of die iets toevoegt aan dit diorama, het zou zomaar kunnen dat er nog een paar circuleerden in Egypte.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2024 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hi, bedoel ik dus de loop van de Besa..

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2024 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Wat een hoop gepriegel, Steven! Maar het ziet er wel prachtig uit.

De handgreep op de Brengun is voor het verwisselen van de loop. Hij zit er altijd op, maar op afbeeldingen met het trommelmagazijn wordt hij steeds naar linksonder gedraaid:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2024 10:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
@Anne, ik heb de quote gerepareerd, je bedoelt vast de aanzet van de loop van de Besa. Het interieur was al wit gemaakt maar de andere kleuren komen nog, dus er kan nog iets aan gedaan worden. Waarschijnlijk wordt het wel zo goed als onzichtbaar.
@Huib: bedankt, nu weet ik dat het makkelijk op te lossen valt. Maar hier had AFV de hendel apart moeten toevoegen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement