Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2018 8:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Thanx Bert. Er zijn een aantal gevouwen, maar niet omgekeerd gevouwen. De gordels hebben maar aan één zijde structuur, de onderkant is plat, dus zijn er alleen plooien aangebracht.

Zodoende.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 apr, 2018 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Kleine update. Het interieur is gereed, met pigmenten is het een beetje vuil gemaakt. Daarna is de cabine van de M4 is bevestigd.

photo 444102

photo 444594

photo 444595


Nu bezig met het achterste gedeelte van dit voertuig. De onderdelen van de motor zijn klaar om gemonteerd te worden. Ik wil hier niet al te veel bij stilstaan want echt veel ga je er niet van terugzien.

photo 444596

Dan volgt nu de kist voor de munitie. Ik heb moeten zoeken voor informatie betreffende de roosters - of lamellen - aan de zijkanten van de munitie-opslag. Een dikke high five voor Peter Stoof want zijn hulp duwde mij in de goede richting. De roosters zijn voor ‘hele late WW2’ of ‘Korea’ dus de roosters worden niet geplaatst. Jammer want Eduard heeft mooie vervangingen daarvoor.

De tie-down-loops (ogen om bepakking aan vast te maken) zitten wel in de Eduard set maar zijn best grof. Deze heb ik vervangen door een ‘Aber PE’ variant.

photo 444598

De binnenzijde van de ammobox en de kap voor over de motor zitten in de verf en vernis. Dit even goed laten drogen.

photo 444597

De fadingtechniek met olieverf is ook voor de pontoons gebruikt. Het eindresultaat is op de foto iets te blauw. De camera is prima hoor, IK iets minder.

photo 444094

Hierna is met behulp van een sponsje beschadingen aangebracht, met twee verschillende kleuren grijs.

photo 444095

photo 444097

En als laatste heb ik geprobeerd reparatievlakken te simuleren.

photo 444098

Alle pontoons zijn nu aan elkaar bevestigd. Er moeten nog een aantal afdekplaten worden aangebracht maar het idee is er. Nu nog de bevestigings-balken verweren.

photo 444099

photo 444100

photo 444101

Bedankt voor het kijken.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 mei, 2018 9:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Erg mooi Jeroen! Dank voor jouw uitleg mbt olieverf. :brouw:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Dit ziet er ook echt heel mooi uit!

Die brug vind ziet er ook goed uit.

Benieuwd hoe dit verder gaat. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor de reacties heren.

Door het mooie weer weinig gedaan. Dus de boel maar even updaten. De causeway begint nu ergens op te lijken. Een plank is eerst in de zwarte verf gezet, daarna een laagje zandgeel als zeebodem. Een damwandje gemaakt van acrylplaat en met sileconekit waterdicht gemaakt.

photo 447315

Voor het water gebruik ik 2 componenten epoxy giethars, gekleurd met een paar druppeltjes blauwe verf.

photo 447316

De luchtbelletjes die ontstaan kan je wegblazen met behulp van een rietje.

photo 447317

Dit is het resultaat na verwijdering van de damwand. Het moet nog worden afgewerkt en de golven moeten ook nog worden gemaakt.

photo 447318

De M4 HST is ook aangepakt. Het motorgedeelte is geplaatst.

photo 447307

De kap wilde niet lekker passen maar al vijlend en schurend is het goed gekomen. Tape was wel noodzakelijk.

photo 447305

En dat gold ook voor de munitie bak.

photo 447306

Dit is het totaalplaatje. Het model toch maar op een standaardje gezet, maakt het beter hanteerbaar.

photo 447308

Nu verder afbouwen. Het dak zit vol met accessoires. Één schepje niet geplaatst en een afwijkende spare-track leek mij leuk.

photo 447310

Primertime!

photo 447311

En zo staat deze nu te drogen, na alles in de verf te hebben gezet, de koplamp onderdelen te hebben bevestigd en als laatste natuurlijk de vernislaag.

photo 447312

photo 447313

photo 447314

Bedankt voor het kijken.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Wat een gaaf project!
Leuk om te volgen, echt vakwerk wat je levert met goede uitleg wat je doet :brouw:

Een vraagje van mij tussendoor over die olieverftechniek,
Ik spuit met vallejo air (waterbasis) gaat dit ook werken met terpetine of veeg ik de basis kleur er dan af?
Of moet ik eerst goed aflakken met vallejo glos of gewoon spectrum lak uit de spuitbus (action).
Sorry voor de vraag in jou topic :o maar als ik jou resultaat zie ben jij de juiste om het aan te vragen.
Het ziet er echt heel mooi uit.

Succes verder ik volg 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi en strak. Hoe werk je met die Tie-down ogen? Ik moet er binnenkort ook een hele hoop bevestigen, en zie er wel een beetje tegenop...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jun, 2018 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Thanx gents.

@Pjijden, geen probleem dat je de vraag hier stelt. Deze techniek is makkelijk en met een beetje oefenen wordt het nog makkelijker. Bedankt voor de veer :mrgreen:
Als je basis een watergedragen verfsoort is dan zou je - in theorie - met terpentine verven (Alkyd) kunnen werken zonder de basislaag aan te tasten. Echter, door een vernislaag aan te brengen, zal de olieverf veel makkelijker en mooier met elkaar gaan mengen. Dus in mijn ogen is een vernislaag een must do. Welk soort vernis mag jij bepalen.

@Silenoz, het verwerken van de tie-downs, zie onderstaand. Ik heb een aanbeeldje gemaakt van styreen en met twee pincetten de uiteinden gevormd. Sterkte Sil….

photo 447380

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2018 10:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Schandalig weinig gedaan maar moet nu toch even de update maken. De HST heeft eigenlijk alle aandacht gekregen, bij de Long Tom stonden de remleidingen op het programma maar na een dryfit achter de HST raakten twee wielen van de Long Tom de grond niet. Dus eerst de HST afmaken zodat ik daarna de Long Tom kan aanpassen. Zodoende.

Hier staat de tractor - na de transfers - in de vernis.

photo 448584

Daarna is fading met olieverf toegepast, de stippeltjes-techniek zeg maar.

photo 448585

photo 448586

photo 448587

Dan de pinwashes, met bruine sienna olieverf en een beetje Humbrol zwart.

photo 448588

photo 448589

De tracks van friul erbij gepakt. Eerst natuurlijk alle onderdelen schoonmaken.

photo 448590

Aan weerszijde twee stukjes draad induwen.

photo 448591

Met de dremel de kopkanten van het draad vlak maken.

photo 448592

En daarna het draad doorduwen.

photo 448593

En zo zijn de tracks gereed, laagje primer, laagje zwart. Straks nog een laagje trackbrown.

photo 448594

Het voertuig is inmiddels ook bijna afgebouwd. Viezigheid wordt dit keer minimaal, een klein beetje zand en stof kan wel. De takel moet nog gedaan worden, net als stowage e.d.

photo 448596

photo 448595

Nog even de Long Tom tot besluit. De leidingen zijn van looddraad. Verder staat deze nog even in de wacht.

photo 448597

photo 448598

photo 448599

Bedankt voor het kijken.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2018 10:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tis omdat je pincet er bijligt, maar anders zou de laatste foto echt een 1:1 kunnen zijn.
Het is ook niet zonder reden dat no leaf cover Sebastiaan heb doorverwezen naar jou verwerinsgtechnieken he?

Ik weet niet of ik dat ook ga doen, tis bij wel een restauratieproject (al wordt dar soms ook heel ruig mee omgesprongen heb ik met eigen ogen gezien

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: oermens en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement