Het plan is nu ten uitvoer gebracht.
Eerst is de achterste cilinder losgezaagd op een lijn die ik afgemeten had met een dieptemaat op het vlak, waarna ik de kruisverbinding weggefreesd heb. Wat overblijft van de kern werd daarna weggezaagd.
Een tweede zaagbeweging levert deze drie componenten op. Ik heb de tweede keer te hoog gezaagd, ik kon niet rechtstreeks bij de naaf om het dopje daarvan af te zagen. Dat moest immers wat verhoogd worden.
De oplossing om niet een nieuwe ring bij te zagen was om een gedeeltelijke snede te maken en daar doorheen het dopje af te zagen. De klinknagels mochten ook doorgezaagd worden, want dat hadden eigenlijk moeren met bouten moeten zijn. Die maak ik misschien nog uit Evergreen, als ik zin heb om er 60 te snijden.
Het dunne deel van het dopje was maar zo'n 0,2mm dik meer.
De snede werd dan dichtgekleefd met een stukje styreenvel, dat later doorgesneden zou worden.
Om het dopje hoger te maken, werd er een stuk van een slagschip gebruikt, dat op 0,5mm na de geschikte diameter had.
Deze dryfit toont hoe de wielen er nu gaan uitzien. Boven de oude situatie, onderaan de nieuwe.
Bij een tweede velg had ik wel de juiste afstanden en moest er geen snede meer gemaakt worden om het dopje weg te halen.
Hier een dryfit van de twee buitenste delen met het binnenste. Ik laat ze nog los om de bouten te kunnen kleven.
Ik had gisteren de bumper terug losgehaald, omdat ik die wilde aanpassen en omdat hij er niet mocht afkomen door er wat aan te trekken. Hier zijn de gaten doorgeboord tot aan de voorzijde en is de kant schuin afgesneden. Daarna is hij met epoxylijm teruggekleefd. Met Evergreen is er een steunconstructie voor de trekhaak gemaakt.
De oude dwarsbalken van het frame zijn nu weggehaald, er zit alleen nog een stuk om de transmissie aan te bevestigen. Nu kon ik het frameprofiel doortrekken tot vooraan. Er moet nu een nieuwe dwarsbalk met perforaties toegevoegd worden in de plaats van de oude.