De afgelopen week heb ik nog lekker door kunnen plakken aan de G4. Het chassis zit nu zo goed als in elkaar, en het kan nu zwart geschilderd worden. Het wort wel nog een beetje pielen om het motorblok nog in het chassis te krijgen, er zullen nog wat paspinnetjes weggehakt moeten worden om het blok ertussen te krijgen. De achterbrug is wel een klein beetje krom nu, maar dit was vrijwel onvermijdelijk omdat ICM het (alweer
) niet nodig vond om paspennetjes te gieten, waardoor je alles ongeveer op het oog recht moest zien te krijgen.
De complete achterbrug. Op aanwijzing van Steven heb ik de gietnaden op de cardanas verwijderd. De gietnaden op de differentiëlen heb ik opzettelijk laten zitten, omdat het 1:1 voertuig hier lasnaden heeft lopen:
http://www.seriouswheels.com/1930-1939/ ... 24x768.htmToen was het tijd voor de vooras. Deze kon stuurbaar gebouwd worden, en omdat ik schuin geplaatste wielen net wat leuker vind dan rechte, ben ik extra voorzichtig aan het bouwen geslagen.
"Extra voorzichtig? Hoezo?"
Stuurstang in 4 stukken gebroken...
. Altijd even tot tien tellen, en proberen het spul weer te repareren. Dit is gelukkig nog gelukt, en hierna konden we de rest van de as ook in elkaar zetten.
En gemonteerd op het chassis. Dit was nog een klein heikelpunt, omdat de tekening extreem onduidelijk was in de plek waar de bladveer op het chassis vastgemaakt moest worden (raad eens waardoor dat kwam...
).
En ondertussen was de lijm van de achterbrug ook gedroogd, en kon die ook gemonteerd worden. Hierbij was de tekening wel duidelijk.
Het motorblok is ook afgewerkt. De aluminiumdelen hebben een dunne zwarte wash gekregen, dat geeft net wat meer diepte.
(Ik zie nu net dat er verf van de luchtinlaat gekomen is, dit wordt nog bijgewerkt
).
Het uitlaatsysteem is vrij eenvoudig, het enige "aparte" is de aansluiting van de motor aan de demper. Hier komen twee verchroomde slangen tussen, kenmerkend voor de luxe Mercedessen van die tijd.
De uitlaatpijpen hebben vierkante uiteinden, die in vierkante gaten in de demper passen. Hierdoor staan de pijpen in de goede hoek, zodat de rest van de uitlaat ook goed op de motor aansluit.
De uitlaat op het chassis. Het uiteinde van de uitlaat is ook nog uitgeboord, hier heb ik geen foto van.
En als laatste is de stuurinrichting erop gekomen. De aansluiting van het stuurmechanisme aan de stuurstang was even pielen, maar gelukkig is er niks kapot gegaan.
Op het moment is het hobbyhok gekaapt voor oud&nieuw-toestanden, dus een update zal nog even niet komen (het bureau staat nu ondersteboven in het verwarmingshok, dus bouwen gaat nu sowieso lastig worden
).