Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 4:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Niet veel te melden alleen maar knap !!!!

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 22:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dank je Boris, maar het is nog niets vergelekn met jouw boot

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jan, 2020 23:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Een weekje klussen houdt mij toch van het werk af, maar vanavond toch wat willen doen. In SW kan je technische tekeningen laten maken van je tekenwerk en dat leek mij wel handig om deze dan uit te printen, je heb dan je onderdeel met bemating erbij. Okee, printer eens uit de kast gehaald, kwartiertje zoeken naar netsnoer, nog een kwartier je laptop overtuigen van het feit dat er een printer aanhangt. Uiteindelijk snap dat domme ding dat, is de inkt op (printer is van dochterlief, maar is die vergeten mee te nemen toen ze het pand verliet, ach ik hou dat maar even zo :) Bij de buurtwinkel hier om de hoek effe nieuwe inktbekertje gekocjt en getracht te gaan printen, nou daar zit echt een snelheid in, in de tussentijd dat de printer 4 pagina's had uitgeprint heb ik maar even een DafYA328 getekend met alle onderdelen , nee geintje, maar dat mocht wel effe duren. Maar waar ik het meest van baalde is dat de tekeningen er messcherp op staan, maar de maten ofwel in wit geprint ofwel gewoon vergeten. Moet dus effe zoeken hoe dat kan. Ach, dan maar de maten er zelf bij tekenen. Het is in ieder geval makkelijker dan de laptop er elke keer weer erbij moeten slepen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 22:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Tussen alle zaterdaagse activiteiten toch nog wat kunnen bouwen, ik ben begonnen aan de tandwielkasten, die de de wielen aandrijven, de tandwielkasten zijn eigenlijk niets anders dan een soort differentieel per wiel en aangedreven door de aandrijfassen vanuit het H-blok.

Ik heb 4 basisvormen gemaakt, daar elke tandwielkast anders is, dus ik moet ze alle 4 maken, en das best gepriegel op de mm2. zo'n kast is in het echt niet te huffen, maar verkleind naar 1/35 is het maar 6.5 mm doorsnee.

Er zitten best veel bouten op, maar ik denk dat dez niet zichtbaar zullen zijn op deze schaal en anders verdwijnen onder een verflaag. Het valt vies tegen om iets netjes te maken en zelf ben ik er nog niet helemaal tevreden over, ook de aansluiting oop de fusee (dus die achtvorm) is net 6 mm en amper vast te houden, want evergreen breekt voor je het weet

Okee, even de basisvorm

Afbeelding2020-01-04_05-06-39 by Bert Takken, on Flickr

Daarna begonnen met de beide achtvormen


nog in progress

Afbeelding2020-01-04_05-46-45 by Bert Takken, on Flickr

Hier de voor en achterzijde van beide voorste tandwielkasten

Afbeelding2020-01-04_08-45-31 by Bert Takken, on Flickr

En voor het beeld en eigen motivatie het geheel even samengebouwd in het chassis gehangen

Afbeelding2020-01-04_08-50-12 by Bert Takken, on Flickr

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jan, 2020 16:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ben nog wel even bezig geweest, maar zolang scheef zittend aan het aanrecht, daar houdt mijn rug niet van en zei "tis mooi west"

Heb nog wel wat gedaan, bezig geweest met de centrale torsiestang houders welke in het frame van het chassis komen, maar na poging 5 begon het wat te lijken, ook geproeerd om de ringen van de torsiestanghouders rond de torsiestangen te doen, maar met thin glue breekt het af voor je het weet en ik ahd zo gauw niet iets liggen waarmee ik wel normale ringen kon maken
Dus hier weer even een kleine update. Ow, de rechtse houder bovenin de foto is weer verdwenen wegens het niet netjes zijn. Ik zit nog een beetje te dubben hoe ik de onderdelenconstructie zal maken, rekening houdend met dat dit resin parts zouden kunnen worden

Afbeelding2020-01-05_10-31-48 by Bert Takken, on Flickr

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jan, 2020 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Wat een priegelwerk Bert. Dat 8tje is mooi gemaakt. Knap dat dat uit 1 stuk is. Kun je voor die ringen geen messing of kunststof buis gebruiken?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jan, 2020 21:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ja, maar dat had ik niet in huis, en zo gauw ook geen out of the box materialen van de juiste maat, dus dan maar oldschool bezig zijn, gaat ook, maar je bent wat langer bezig

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jan, 2020 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Mooi hè, dat gepriegel op de vierkante mm :mrgreen:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jan, 2020 13:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Yep, fantastisch :mrgreen:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jan, 2020 15:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Na maandag een 12 uur shift te hebben gelopen en gisteren een 10 uur shift (beetje uitgebreide testen waarbij ik als lead mee moet lopen) en dus alleen maar even een uurtje ontspannen met modelbouw, nu effe illegaal een update plaatsen

Waar waren we gebleven, oja, de torsiestangen en de centrale torsiestanghouders.

De torsiestangen aan de rechterkant hebben nu hun ringen en de stelmoer gekregen, hiermee kon je de stangen afstellen

Afbeelding

De tandwielkasten hebben nu ook bouten gekregen zodat deze opgengemaakt kunnen worden en afgetapt en weer bijgevuld
(geloof mij, als je olie ging wisselen volgens schema, was je wel effe bezig, motorolie (staat mij mij 9 liter maar dat weet ik neit zeker meer) olie in rembekrachtiger, volgens mij olie in potje voor Donaldsonklep, per wiel olie voor de tandwielkasten en het vullen van het H-blok en gemiddeld 25 smeernippels doorsmeren vet)

Afbeelding

Met al die kleine frutdingen heb ik dus maar even een dossje gezocht waar ik alles kan bewaren, het lijkt heel groot zo, maar het is echt klein en dan heb ik nu nog maar bijna 1 set klaar

Afbeelding

Als ik dan even weer wat samenbouw, begint het wel steeds mooier te worden, al zijn de updates misschien voor jullie maar minimaal

Ik werk voornamelijk met sprue materialen, paar stukjes evergreen, mesje, paar vijltjes, paar kleine boortjes, pincet, veel koffie en een stalen lineaal, o ja ook nog een schuifmaat, want daar tik ej de aanslag van de Punch&die set lekker mee door :)

Het is dus zeer minimalistisch

Afbeelding

Momenteel ben ik bezig om de haakse overbrenging op de tandwielkasten te maken, op de foto is de bovenste het eerste exemplaar, wat dus niet mooi is geworden omdat ik het mij veels te moeilijk maakte, daaronder zie je een veel beter gevormd modelletje, het grijze gedeelte komt dus op de tandwielkast is 3.4 mm breed, aan de achterzijde moet nog een paar mm plaatjes en de aansluitfelns voor de aandrijfas

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement