Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2012 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Ik ben bijdehand genoeg om toch wat kritiek te geven:
Bestuurder? Met rugzak en alles d'r op en d'r an? Ik denk niet dat hij z'n hele uitrusting aan gaat gespen om effe de benen te strekken ;) Misschien kan je dit figuur gebruiken als 2de figuur die aan de 1ste (de bestuurder dus) de weg wijst?

Maar meer dan die kritiek heb ik dan ook niet hoor, pracht karretje maak je er van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 jul, 2012 10:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Als hij de kaart zo vasthoudt, dan zou ik proberen om hem met de andere arm z'n kin te laten vastnemen, zo van waar ben ik hier nu beland. Wat meer werk dan een hand omdraaien maar het loont volgens mij wel. Als je meerdere figuurtjes hebt, zou ik ze gebruiken ook, je laat je tank met al zijn bepakking toch niet over aan die uitgehongerde fransozen om even een uitstapje te gaan maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2012 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Mannen, hartstikke bedankt vor de reacties weer. :)
jurjen schreef:
Mag jouw verhaal voor nederlandse boeklijst? Wat een verhaal zeg. Maar ziet er zeer goed uit, ga nog eens kijken of ik wat van jouw verhaal kan toepassen op mijn tanks.

Natuurlijk! Vertel me wel je cijfer achteraf he? :mrgreen:
jurjen schreef:
tips: die kijk ik wel bij jouw af

En ik vind het leuk als iemand iets leert van mijn doen&laten. :D

jurjen schreef:
heb je die nog nodig dan met zo'n mooi model.

Dat is een enorm groot compliment, dankjewel :D

Plakhandjes schreef:
Ik ben bijdehand genoeg om toch wat kritiek te geven:
Bestuurder? Met rugzak en alles d'r op en d'r an? Ik denk niet dat hij z'n hele uitrusting aan gaat gespen om effe de benen te strekken Misschien kan je dit figuur gebruiken als 2de figuur die aan de 1ste (de bestuurder dus) de weg wijst?

Goed punt. Maar ik kan er nu niets meer aan veranderen, en ik hou het liever bij één figuur omdat ik verder geen bijpassende figuren heb, en ik heb geen zin om mezelf zonder enige oefening aan een grote conversie te gaan wagen... Ik zie alleen verder geen oplossingen meer, behalve gewoon lekker eiguwijsss mijn plannetje doordraven... :? Naja, de volgende keer zal ik er een bijpassend figuur bij kopen, deze had ik alleen nog liggen en ik heb al twee keer de prijs van de Carrier besteed aan accessoires voor het dingetje. Ik ben nu ook bijna platzak; ik heb nog meer dan alleen wat potjes en stowage bij Scaleworld besteld... #kopspook :lol: O.a. een KV-1 van Trumpeter die jullie zeker terug zullen gaan zien op het forum; het word mijn eerste tank. Verder nog allerlei andere accesoires, maar die zal ik niet allemaal op gaan noemen. En o ja; nog een dood figuurtje voor een Duitser voor het diorama van mijn PAK 40.

Plakhandjes schreef:
Maar meer dan die kritiek heb ik dan ook niet hoor, pracht karretje maak je er van.

Hartstikke bedankt :)

StevenVD schreef:
Als hij de kaart zo vasthoudt, dan zou ik proberen om hem met de andere arm z'n kin te laten vastnemen, zo van waar ben ik hier nu beland. Wat meer werk dan een hand omdraaien maar het loont volgens mij wel. Als je meerdere figuurtjes hebt, zou ik ze gebruiken ook, je laat je tank met al zijn bepakking toch niet over aan die uitgehongerde fransozen om even een uitstapje te gaan maken?


Goed idee. Het enige wat ik dan hoef te doen is de schouder opvullen, en wat vouwtjes maken in de stof. Dat moet niet al te moeilijk zijn, dan word het meteen een goede oefening voor het sculpten.
Verder gaat hij geen wandeling maken hoor, hij staat alleen naast zijn Carrier om de omgeving goed in zich op te nemen.



Toen weer een kleine update over het diorama:

Ik heb ondertussen water toegevoegd, met wat blaadjes die erin drijven en een Duitse helm (met gescratchte binnenkant). En ik wilde een element van de Duitsers in het diorama voegen, dus heb ik op het heuveltje dat gestut wordt door palen een hekje met daaronder een MG42 neergezet, en een K98 die tegen het hek leunt ernaast. Er komen nog wat lege hulzen bij, en een doosje ammunitie voor de MG42.
En o ja: de bomen hebben een bruine tint gekregen. Naar mijn smaak zijn ze nog wat te donker, maar ik laat ze denk ik zo. Nu moet ik nog de stammen gaan vullen met putty en schilderen.

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het weer, ik ben benieuwd naar jullie comments, tips en kritiek!

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2012 16:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 17:28 pm
Berichten: 674
:shock: Wow...zo mooi! Leuk die paar Duitse wapens en helm, maakt het een stuk levendiger voor mijn idee. Is het Vallejo Still water, dat je gebruikt. Zo ja, welke :?: Ik heb ze in potjes gezien maar ook in flesjes.
Erg super mooi, grote complimenten.

Floris :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jul, 2012 7:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Die sloot is mooi gelukt zo, zeker ook een interessante toevoeging de helm en de achtergelaten wapens.
Voor een herfsttafereel zou het echter toch niet misstaan om de boom nog iets meer kleur te geven. Kleuren de meeste bladeren niet donkergeel of rood in de herfst? Breekt het geheel ook weer wat, die boom is nu zo'n donkere vlek...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jul, 2012 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Hallo iedereen,

Ik ga op vakantie, maar ik houd tweemaal per week via de iphone van mijn vader MB in de gaten, dus ik kan de groepsbouw gewoon blijven regelen. Het word alleen wel moeilijk om updates te plaatsen via de iphone, maar ik ga wel lekker bouwen op vakantie en daar foto's van maken dus als ik weer terug ben komt er een mega-update met foto's van tussendoor, en een grote lap tekst... :mrgreen:

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
En tijdens de vakantie ben ik druk bezig geweest! De Universal Carrier is nu bijna af, ik moet alleen nog wat schepjes en een afgebroken Bren gun monteren. Qua schilderen zit het er dus wel zo'n beetje op.

Ik ga nu geen heel verhaal over hoe en wat typen omdat het avond is en ik lui ben, maar als jullie dat graag willen typ ik nog wel even een "hoe ik dat gedaan heb"je. :P

De Black dog set is prachtig en ik heb hem ten zeerste benut, met een paar dingen die ik anders heb gepositioneerd. Ik heb ook geprobeerd om zoveel mogelijk kleurafwisseling in het model te brengen met deze lappen, dekens, camonetten, minutiekisten en jerrycans.

De decals werden aangebracht op een satijnen vernislaagje. Daarna werden de decals in een bakje water gelegd, en toen ze loslieten van het papiertje bracht ik Micro Set (dit laat de decals beter hechten)aan op de plekken waar de decals zouden komen. Daarna werden de decals aangebracht en gtoen die een beetje gehecht waren, ging er nog met een kwastje wat Micro Sol (dit maakt de decal zachter zodat hij beter met de basis versmelt) overheen. Niks geen Parket+, ik had het überhaupt niet in huis maar ik vind het niet nodig ofzo. Ik heb totaal geen last gehad van silvering en de decals zijn prachtig gehecht, met behulp van Set en Sol en het vernislaagje.

ik gebruik nu trouwens Photobucket inplaats van het Brouwersalbum, dus ik kan betere foto's laten zien van over de 200 kb.

Afbeelding

Afbeelding

Alle accesoires in een zwarte basiskleur en sommige onderdelen al groen gespoten:
Afbeelding
Afbeelding

En het (bijna) eindresultaat zoals het nu is. Natuurlijk komen er nog figuren en het al bijna afgemaakte diorama onder, maar dat komt later. Het is een beetje stoffig omdat hij een tijdje in de kast heeft gestaan voordat ik de foto's maakte, maar dat is gemakkelijk weg te halen.
De stand van de wielen en de rupsen lijken misschien raar zonder ondergrondje, maar die staan zo omdat ik de ophanging heb geplakt naar de vorm van het diorama, zodat hij uitstekend past. Daar heb ik ook foto's van. Ik heb overigens gewoon de dropbveters gebruikt, en die zien er helemaal niet zelscht uit en kon ik met wat lijm mooi door laten hangen.
Ik ben erg blij met het eindresultaat, vooral omdat het mijn eerste voertuig ooit is. Daarvoor vind ik het toch een redelijk goed eindresultaat, maar daar wil ik uiteraard ook jullie mening over horen.
Veel kijkplezier! :D :brouw:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deze landkaart komt uit een setje van Plusmodel en is in de verdunde houtlijm gedoopt voordat hij werd gepositioneerd op het model. Ik vind dat het een leuk extra detail is.
Afbeelding

Als je goed kijkt naar de Bren gun die uit het poortje steekt, dan zie je dat ik de loop heb uitgehold met een klein scherp hobbymesje:
Afbeelding

deze foto is een beetje geel :oops:
Afbeelding

Het blauwe doekje breekt de boel een beetje:
Afbeelding

De Bren gun in het poortje;
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het camouflagenet heb ik in de standaard Engelse camouflagekleuren geschilderd;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit vind ik persoonlijk wel een leuke vondst; een paar slordige streken groen om het schutje op de voorkant een beetje te camoufleren. Aan het front werden veel aanpassingen gedaan, dus het is redelijk mogelijk;
Afbeelding
Afbeelding

Twee verliefde veldflesjes :lol: ;
Afbeelding

Deze was afgebroken en moet opnieuw even aangeplakt worden. Hij hoort op het smalle stokje op de voorgrond van de volgende foto;
Afbeelding
Afbeelding


En zo staat de Carrier op het diorama, zoals je ziet past het loopwerk nagenoeg perfect op het ondergrondje. Als ik hem eenmaal vast ga lijmen staat hij nog wat strakker op het ondergrondje.

De bomen heb ik weggehaald om wat beter overzicht te krijgen op het diorama en om ze apart even opnieuw te kunnen spuiten. Hoogstwaarschijnlijk laat ik er één weg, en scratch ik een klein muurtje of een rijtje bakstenen voor naast de boom die wel op het dioama komt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

68 jaar geleden; :P
Afbeelding


Nog iets anders over de figuren en het diorama;

Ik heb besloten om het thema te veranderen en er Duitsers neer te zetten. De naam van het dio word dan heel bijpasselijk; "The souvenir hunters", of misschien vertaal ik dat nog in het Duits; "Die Souvenirjäger". De Duitse verse vind ik persoonlijk nog het beste klinken. Klopt het lidwoord trouwens wel? :o

De twee figuren zijn een allegaartje van Dragon en Tristar, een hevige conversie en met behulp van wat Magic Sculp putty, ze zijn al in winteroutfit. Ze krijgen nog lachende Hornet hoofdjes.
De ene is al bijna klaar wat het schilderen betreft. Hij krijgt ook nog een MP40 met riem om zijn schouder geslingerd. In zijn rechterhand krijgt hij een sigaretje, dat ik nog even moet scratchen. Met zijn linkerhand wijst hij naar iets in de wagen, waar zijn kameraad in zit. Op zijn lachende Hornet-koppie ga ik een Engelse rode baret zetten;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn maat (die in de Carrier komt te zitten met een Engelse staalhelm in zijn linkerhand en een Stengun in zijn rechter) heeft dezelfde jas aan, maar dan binnenstebuiten gekeerd. Het is een echt bestaande Duitse winterjas die veel werd gebruikt op koude fronten. Je kon ze ook verkrijgen met inplaats van blauw, een camouflagepatroon.
Zijn geweer, een Kar98, staat al op het diorama, namelijk op de verhoging achter het slootje, tegen het hek aan geleund.
Afbeelding
Afbeelding



Het verhaal van het diorama is dus als volgt veranderd;
Friedrich en Karl hebben in opdracht van hun bataljonscommandant een wachtpost opgezet ergens in de sector. Gewapend met een MG42 moeten ze samen met andere kameraden Engelse bevoorradingstroepen onderscheppen. Op een gegeven moment komt er een beladen Universal Carrier aanrijden, bestuurd door twee Tommies. De Duitsers beginnen met schieten en de Engelsen stoppen hun voertuig en vluchten het bos in, waar ze worden achtervolgd door de kameraden van Friedrich en Karl en gedood. Ondertussen kijken Friedrich en Karl wat voor interessants er allemaal in dat eigenaardige wagentje ligt...

8) :twisted:

ik ben ZEER benieuwd wat jullie hier allemaal van vinden, en kom maar op met die kritiek, ik ben niet bang, omdat het mijn eerste voertuig is moet ik er per slot van rekening wel wat van leren. :brouw: Complimentjes mogen natuurlijk ook :mrgreen:

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2012 8:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Dat ziet er goed uit, en denkend dat het je eerste model is. Dat beloofd wat voor de toekomst. Ook je figuurtjes zien er nu al goed uit :brouw:

pelle[= schreef:
Ik ga nu geen heel verhaal over hoe en wat typen omdat het avond is en ik lui ben, maar als jullie dat graag willen typ ik nog wel even een "hoe ik dat gedaan heb"je. :P
Als je het nog zou willen doen, graag (of heb ik er over heen gelezen :oops: ).

pelle schreef:
"The souvenir hunters", of misschien vertaal ik dat nog in het Duits; "Die Souvenirjäger". De Duitse verse vind ik persoonlijk nog het beste klinken. Klopt het lidwoord trouwens wel? :o
Ik denk dat het der moet zijn. Gezien het 2 mannen zijn. Maar daar stopt dan ook mijn duitse kennis...

pelle[= schreef:
jurjen schreef:
Mag jouw verhaal voor nederlandse boeklijst? Wat een verhaal zeg. Maar ziet er zeer goed uit, ga nog eens kijken of ik wat van jouw verhaal kan toepassen op mijn tanks.

Natuurlijk! Vertel me wel je cijfer achteraf he? :mrgreen:
Kwantiteit was voldoende, alleen kwaliteit... Had het gevraagd maar de hoeveelheid was meer dan genoeg, alleen was het geen roman.

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2012 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
jurjen schreef:
pelle schreef:
"The souvenir hunters", of misschien vertaal ik dat nog in het Duits; "Die Souvenirjäger". De Duitse verse vind ik persoonlijk nog het beste klinken. Klopt het lidwoord trouwens wel? :o
Ik denk dat het der moet zijn. Gezien het 2 mannen zijn. Maar daar stopt dan ook mijn duitse kennis...


2, dus meervoud, dus "die"...

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2012 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
MarChant schreef:
2, dus meervoud, dus "die"...

Is het niet dan die souevenirjägers.

Maar laten we dit maar achter wegen laten, voordat er een boze moderator komt. :wink:

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement