Citaat:
Secondelijm zou toch goed moeten lijmen, maar resin op resin geeft toch wat een bros lijmvlak. Normaal plastic smelt als het ware wat in elkaar en zit veel steviger vast. Het resin-onderdeel breekt relatief eenvoudig af.
Dat is tegelijk het voordeel: Als een onderdeel(tje) fout zit, is het redelijk makkelijk om het er weer af te slopen zonder dat de delen erg beschadigen. Als je echt niet wil dat het los komt zijn er de standaard oplossingen: oppervlak opruwen, pennetjes en zo.
Bochtjes in pijpen blijven moeilijk, zeker op een kleine schaal. Stryreen is lastig te buigen, of je moet het verwarmen, maar zelfs dan heeft het een geheugen. Er zit vaak niets anders op dan metaal te gebruiken. Bloembinddraad heeft het gewenste gehalte p*sbakkenstaal, of anders koper- of aluminium draad. Maar meestal heb je dat niet in de kast liggen, en is de keuze aan diameters beperkt.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.