Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2012 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Met seconde-lijm :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2012 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Rene,

Wat ik meestal doe met de luchtbelletjes is er voor zorgen dat de dunne randjes weg zijn (mespuntje of klein boortje) en ze vervolgens gewoon opvullen met Tamyia of Revell putty. Dat moet je meestal twee of drie keer doen (en tussentijds schuren) voordat het echt glad is. Het enige is, dat je erg voorzichtig moet zijn als je (bijna) op dezelfde plek weer een gaatje moet boren. Verder: leuke kit!

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2012 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed, de Kamov wilde dus even niet. Dus ik heb deze er maar even bij gepakt. De grotere gaten waren dus te groot voor secondelijm. Nadat ik het gladgeschuurd had, waren de gaten nog steeds aanwezig. Dus in 2 sessies de gaten opgevuld met plamuur.

Ondertussen een begin gemaakt met het interieur. Aangezien ik nul, noppes, nada info heb over het interieur, mag ik mijn eigen gang gaan. De stoelen wil ik een kleurtje bruin geven, wellicht met een contrasterend kleurtje of een wasje voor de levendigheid.

Ook een begin gemaakt met de klokjes. De wijzers (karton) heb ik op een stukje meegeleverd transparant plastic gelijmd. Het PE deel is voorzien van een laagje mat-zwart. Daar komt later nog een brushje alu of zilver overheen om wat diepte te creëren. De voorste persoon mag de stuurknuppel bedienen, die heb ik voorzichtig verwijderd van z'n resinblokje. Kwetsbaar hoor, zo'n dun stukje resin.

Bij deze update heb ik geen foto's, sorry.

Later weer meer.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2012 3:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Hallo Rene,

De A-6 was de voorloper van de A-7 en het zou logisch zijn dat ze dingen die werkten in de 1 ook toepasten in de ander. Zodoende kun je voor cockpit details met een scheef oog kijken naar de doorsnede tekening voor de A-7. Orlik drukte de interieurkleur voor de A-7 in lichtgrijs met een blauwige zweem en de zittingen van de stoeltjes inderdaad roodbruin. Kijk maar in viewtopic.php?f=196&t=37068#.UGEPUGthiSM.

Heel leerzaam jouw zoektocht met het richten van rotorbladen en al of niet putty-en. Ik ben benieuwd wat je in het interieur weet te frommelen.

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2012 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik ga lekker bij je afkijken. Moet je natuurlijk wel doorwerken aan je model hé ! :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2012 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 nov, 2011 10:59 am
Berichten: 64
Woonplaats: Middelburg
Hallo Rene,

Ik kwam deze documentaire tegen.
http://video.yandex.ru/users/pp19569/view/737/
Ook leuk voor andere Kamov bouwers trouwens.
Op ongeveer 4 minuten fladderen er een paar vroege autogiro's door het beeld en twee minuten later de A 7 en een foto van de militaire versie. Mijn russisch laat mij wat in de steek, maar de beelden zeggen genoeg. Leuk om ook het vluchtbeeld te zien van die aparaten.

Sterkte met plamuren.

Ej

_________________
Op de plank:
Halinski Helldiver, Special Hobby Morane Saulnier N


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 1:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank je.

Mijn Russisch is ook niet wat het hoort te zijn. Film duurt bijna een uur, dat is me nu te laat om even uit te zitten. Ga er later zeker even naar kijken. Intro met die Ka-50 (52) is wel vet hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov, 2012 1:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
En ook weer verder met deze Rus.

Op advies van Iedzjee (afgekeken bij zijn A-7) heb ik gekozen voor een licht-grijze cockpit (Revell SM371). Eén laagje, je ziet er toch niet zoveel meer van. Even stoeien met de voetpedalen (PE) en de stuurknuppel (resin). Het afdekstuk over de cockpit was iets te klein. Ik heb het daarom iets kleiner gemaakt, zodat er een plastic stripje tussen past. Als alles straks vastgelijmd is, maar even kijken of er wat plamuur nodig is om één en ander 'naadloos' af te werken.

Onder die cockpitkap de instrumentepanelen vastgelijmd. Het instrumentenpaneel bestaat uit 3 delen: transparant achterplaatje, met klokjes voorbedrukt stukje papier en een stukje PE (zwart geverfd).

Even een paar plaatjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Later verder met de stoelen. Ik denk dat ik toch maar riempjes ga aanbrengen.

Waarmee zou ik de cockpit nog iets (niet te veel hoor) op kunnen leuken?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov, 2012 2:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
deze begint vorm te krijgen..
qua aankleding, dunno, misschien een seinpistool en flares, een paar kaarten in een opbergvakje, een paar extra bedieningspanelen/schakelborden... mogelijkheden genoeg

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 nov, 2012 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb je daar plaatjes van? Ik kan eigenlijk niks vinden. Alleen afbeeldingen van het model of artist impressions.

Wellicht moet ik het doen met plaatjes van andere (latere) autogyro's.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement