Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Gelukkig maar. Dan overheerst hier met alle symboliek toch het Amerikaans patriottisme. Geweldig zeg, dat je contact hebt met Alan Bean. Bofkont. :brouw:

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
ja leuke en vriendelijke man is alan bean , alleen ontzettend druk ,,, volgens mij heeft ie onderhand actrose in zijn schrijf pols van al die handtekeningen zetten :wink: , het hij vroeg tweemaal een diorama voor um te maken ... ik was zeer vereerd ,,, hij zag mijn werk via de heer Ulrich Lotzmann waar ik ook een diorama voor gemaakt heb .... deze hieronder :

Afbeelding

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 10:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Da's een mooi tafereeltje, inderdaad. Het geeft het hele model meteen een veel levendiger omgeving en daardoor gaat het veel meer leven. En omdat Alan Bean bijna altijd met modellen en opstellingen in schaal werkt (ik heb zijn boek met schilderijen over de maanlandingen ook) zijn dit soort diorama's natuurlijk erg welkom. En hij houdt ook wel van een geintje zoals dat schilderij van Pete, Dick en hijzelf op de maan waarbij pete zijn twee vingers achter Beano's hoofd houdt. Daar past jouw schilderscène op de maan dan weer mooi bij.

Toch jammer dat je er geen echt handeltje van kan maken en het tegen kostprijs doet. Als ik zie hoe je soms dingen in series voor verschillende belangstellenden bouwt...

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
ja die met die vingers wil ik nog eens maken ... maar ik doe ook een paar niet ruimtevaart projeckten anders wordt het een sleur als je begrijpt wat ik bedoel .... ..


ik heb me net deze kit gekocht en die wil ik graag eens maken ..... eens wat anders ....

Afbeelding

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 11:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
sts130shuttle schreef:
Kijk zo'n lezing lijkt mij nou ook erg interessant maar wat mij bij zoiets een beetje tegenhoud, ben bang dat het op een gegeven moment te ingewikkeld word om het nog te kunnen volgen.
Ken mezelf gelukkig goed genoeg om in te zien dat het niet al te ingewikkeld moet worden wil ik het nog kunnen volgen.


Mwah, dit wordt (gezien de aankondiging) een geschiedenisoverzicht, geen ingewikkeld technisch verhaal. Ik denk dat het dus wel meevalt.

Misschien kom ik ook wel. Minimeeting van ruimtevaart-modelbrouwers?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Lijkt me interessant. De mensen achter de modellen. Ik ben er dus hoogstwaarschijnlijk ook. Moet met de auto uit Groningen komen maar da's zo gepiept. Ik ben overigens niet bang voor wat meer technische zaken maar ik laat me graag verrassen door wat er gaat gebeuren. Hier in Groningen zit dan weliswaar het Kapteyn Instituut van de universiteit maar er wordt niet veel aan dit soort lezingen gedaan. Alles wat ik mee kan pikken binnen een aanvaardbare afstand is mooi meegenomen.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Hobbes schreef:
Mwah, dit wordt (gezien de aankondiging) een geschiedenisoverzicht, geen ingewikkeld technisch verhaal. Ik denk dat het dus wel meevalt.

Misschien kom ik ook wel. Minimeeting van ruimtevaart-modelbrouwers?


Correct. Geen technisch verhaal. Het is inderdaad deels een geschiedenis van project Constellation, maar daarbij concentrerende op die zaken die ertoe geleid hebben dat Constellation uiteindelijk ten onder ging. Daar lagen deel technische oorzaken, deels politieke oorzaken en deels ego-oorzaken aan ten grondslag.
Overigens zal ik er niet aan ontkomen om een behoorlijke stapel met acronymen te moeten toelichten. Die gasten van NASA denken alleen nog maar in afkortingen. :wink:

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
En die acroniemen zijn soms zó specifiek dat de ene astronaut begrijpt wat de andere niet begrijpt. (SCE to AUX tijdens de liftoff van Apollo 12)

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 19:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Paper Kosmonaut schreef:
En die acroniemen zijn soms zó specifiek dat de ene astronaut begrijpt wat de andere niet begrijpt. (SCE to AUX tijdens de liftoff van Apollo 12)


O ja. Het primaire signaal conditionerings circuit (SCE - Signal Conditioning Electronics) was volledig naar z'n vaantjes na de blikseminslag tijdens de lancering. Met SCE to AUX vroeg de betreffende flight controller of de astronauten zo vriendelijk wilden zijn om het reserve signaal conditionerings circuit in te schakelen. En dat werkte. Het reserve circuit (Auxiliary) was niet aangetast en begon de telemetrie vanuit het ruimteschip normaal te verwerken. Gevolg was dat de 'ratty data' van de schermen van de flight controllers verdween en er weer normale data gepresenteerd werd.

Maar goed, het was een zodanig obscuur stukje functionaliteit dat alleen groentje Allan Bean zich wist te herinneren waar de bijbehorende schakelaar ook alweer zat.

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Het was dan ook de schakelaar die op "zijn" gedeelte van het instrumentenpaneel zat. Hij kon er als enige bij dus had hij de knop ook in zijn geheugen staan. Conrad schijnt iets later geroepen te hebben als "SCE to AUX? Wat was dat verd*** voor schakelaar?!" waarop Alan Bean antwoordde:"Een van mijn schakelaars". And they laughed all the way into orbit.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement