Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2011 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
woods170 schreef:
Paper Kosmonaut schreef:
Kennelijk wil de gemiddelde Amerikaan graag veel belastinggeld zien gaan naar staatsgebonden ruimtevaartprojecten.

Nou, juist niet. De gemiddelde Amerikaan zal het worst wezen hoe hun ruimtevaartprogramma er uit ziet. Minder dan 15% van de Amerikanen is echt ge-interesseerd in hun ruimtevaartprogramma.
Degenen die big-bucks naar staatsgebonden ruimtevaartprojecten willen zien gaan zijn de senators en huisvertegenwoordigers van staten met veel ruimtevaart activiteiten. Zij zijn ook de drijvende krachten in het Amerikaanse Congress achter het voormalige Constellation project en het huidige SLS project. Kortom: politici.

Ja, maar mijn opmerking was ook ironisch bedoeld. De meeste Amerikanen weten inderdaad niet eens hoe de vork in de steel zit, blijkt telkens weer.
Ze zien alleen die prachtige grote zwart-witte vogel op die oranje sigaar - en daar zijn ze aan gewend en die willen ze graag behouden.
Politici weten overigens meestal ook geen snars van ruimtevaart. Die zien alleen prestige en geldstromen.
Ik las ergens een opmerking: "die lui van SpaceX zijn amateurs die het wiel opnieuw moeten uitvinden. Die steken al ons belastinggeld in hun eigen zak. Laat NASA nou de raketten ontwerpen en maken dan weten we tenminste dat het door experts wordt gedaan"
-Van dat soort mensen word ik een beetje misselijk.
Ik ben van de partij de 5e (is dat nu zeker?) en hoop je nog even te kunnen spreken. (-:

Ik hoop overigens dat ik er ietsjepietsje meer van weet - of in elk geval een wat reëlere kijk op heb dan die 95% andere posters...

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2011 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
Paper Kosmonaut schreef:
woods170 schreef:
Paper Kosmonaut schreef:
Ik ben van de partij de 5e (is dat nu zeker?) en hoop je nog even te kunnen spreken. (-:

Ik hoop overigens dat ik er ietsjepietsje meer van weet - of in elk geval een wat reëlere kijk op heb dan die 95% andere posters...


Komt in orde. En ja, je behoort tot die 5% van de posters die wel eerst de moeite neemt achtergrondinformatie op te doen, voordat ze iets roepen op internet. :D Deden ze dat allemaal maar, dan waren de discussies op veel fora veel zinniger van aard. Minder geschreeuw en zo.

Maar goed, back on-topic: @Bubble: jammer van die gesneuvelde ET en SRB's. Maar, eind mei komt de 1/72 shuttle stack weer in de verkoop. Dan kan je een nieuwe poging wagen.

Mvg,
woods170

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 apr, 2011 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou Luitjes ,,, ik maak me er niet zo druk meer over wat er gaat komen ,,, een ding weet ik zeker ,, het kost veel centjes :? ,,, maar ik zal die Dream Chaser combinatie op een delta raket zal ik in elkaar zetten :wink: en wel of niet of die komt dan komt ie in de kast ,,, onder noemer : " The Way the Future Could Be " :roll:

ja die heruitgave woods170 van de 1/72 is weer aardig , de prijzen werden skyhigh op ebay , de koper shuttle opzich krijg ik morgen terug ,,, en de combinatie kan alleen in losse delen verkopert worden zijn we achter gekomen , de opwaardse krachten spelen te veel parten


en hoeveel mensen verwacht je op je lezing ????

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2011 8:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 okt, 2005 11:43 am
Berichten: 127
bubblegum schreef:
en hoeveel mensen verwacht je op je lezing ????


Geen idee. De lezingen zijn altijd kleinschalig, omdat ze niet veel verder gecommuniceerd worden dan de grenzen van de provincie Flevoland. (om budgettaire redenen). Tel daarbij op dat er niet zoveel mensen zijn die echt geinteresseerd zijn in ruimtevaart. Gevolg is dat we meestal ergens tussen de 20 tot 50 bezoekers hebben. Een keer hebben we 150 mensen gehaald, maar dat was een lezing van Andre Kuipers, een paar maanden nadat hij terug was gekomen van zijn eerste ruimtevlucht (Delta missie)

_________________
My God, it's full of stars! - Dave Bowman (2001)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2011 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jan, 2011 21:01 pm
Berichten: 27
Kijk zo'n lezing lijkt mij nou ook erg interessant maar wat mij bij zoiets een beetje tegenhoud, ben bang dat het op een gegeven moment te ingewikkeld word om het nog te kunnen volgen.
Ken mezelf gelukkig goed genoeg om in te zien dat het niet al te ingewikkeld moet worden wil ik het nog kunnen volgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2011 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou luitjes ,, de base is klaar naar mijn interpretatie van 30 jaar space shuttle ,,, een zware jongen is het geworden ,,, 7 kilo ,, Ik heb de kop van de vogel verankerd op de base ,,, toen een pin contruktie achter in de kop gemaakt waar de koperen pijp ver de kop overheen komt ,,, toen stukjes gebroken glas via de base en hals opgebouwd ( dit als symbool 'fragiliteit', die jammer genoeg 2 x in deze 133 vluchten zich heeft voltrokken ... maar dan toch ook weer een soort uitbreek uitstraling voor doorgaan .... ,, verder heb ik de amerikaanse vlag bewerkt ( gegolft wave ) en die tussen de glasdelen verankert ,,,, nu verder met de koperen shuttle waar nog flink wat werk in zit en die vervolgens geplaats wordt boven vogelkop in een bepaalde hoek ....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


tot zover ...

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2011 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jan, 2011 21:01 pm
Berichten: 27
Ziet er echt geweldig uit bubblegum, ongelofelijk weer!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 apr, 2011 21:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 feb, 2011 12:10 pm
Berichten: 33
Hoi Bubble,

ziet er geweldig uit, mooi stukje brouwwerk.

gr.Spaceboy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Wel uitkijken met hoe je de vlag hebt ingepast in je sculptuur: ik weet niet of het naar Amerika moet maar volgens de Amerikaanse wet mag een vlag niet "over de grond slepen" of de grond raken. Het lijkt vind ik daar een beetje op hier. Amerikanen zouden daar nog wel eens heftig op kunnen reageren.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2011 8:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
dankje luitjes ,,, en Paper Kosmonaut ik heb het een paar amerikanen laten zien ,,, waaronder alan bean en die vonden het zeer mooi ... dat is wat anders dat ik met het andere shuttle projeckt wilde doen : broken wings in one of tousand second ..... een explosie van de shuttle missie sts 51-l-

dat vond men niet zo,n geweldig projeckt , lag nog te gevoelig ....

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement