Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2007 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 nov, 2007 14:01 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Nieuw-Vennep
zzzzz


Laatst bijgewerkt door jean op di 06 jan, 2009 19:12 pm, in totaal 12 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2007 20:53 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Welkom hier.

Mischien is het een idee om van de doos en inhoud een paar leuke foto's te maken voor jou topic. Dan hebben we iets om op te reageren. Maar er iets moois van. Heb je hulp nodig of is er iets onduidelijk. Gewoon posten. De antwoorden vliegen dan om de oren. Kun je kiezen welke voor jou het beste zal werken

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2007 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 nov, 2007 14:01 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Nieuw-Vennep
modelengeneer schreef:
Welkom hier.

Mischien is het een idee om van de doos en inhoud een paar leuke foto's te maken voor jou topic. Dan hebben we iets om op te reageren. Maar er iets moois van. Heb je hulp nodig of is er iets onduidelijk. Gewoon posten. De antwoorden vliegen dan om de oren. Kun je kiezen welke voor jou het beste zal werken
mijn vraag is hoe dat moet. Ik heb wel 2 foto's geupload maar die staan elders bij de albums.
vr gr. jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2007 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hi Jan, Mooi schip heb je gekocht.

Voor je fotoprobleem, kijk dan eventjes hier! :wink:
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 14&start=0

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Laatst bijgewerkt door Ptèr op di 06 nov, 2007 11:37 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2007 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 nov, 2007 14:01 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Hai Peter,

Bedankt, ja het is best een mooi schip althans ik denk dat het mooi gaat worden. De foto's lukt nog niet al blijf ik proberen'

vr gr Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 0:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Interessante scheepje, ben je van plan haar blank te laten, of te schilederen zoals ze in werkelijkheid was/is ?

Qua kleurschema heb je in dat geval de keuze tussen zwart met witte streep zoals ze nu heden ten dage is, of zwart met gele streep zoals ze bij gelegenheid (tijdens de 1812-oorlog) verschillende males geweest is, in dat geval is de binnenkant van de relingen een soort groen-achtig iets. :)

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 nov, 2007 14:01 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Hallo Dan,

Over het schilderwerk heb ik nog niet nagedacht. Ik voel er veel voor om ze blank te laten dan blijf je de mooie structuur van hout zien. Maar je weet het nooit. Tegen die tijd laat ik wel wat zien en hoor de reacties wel.
Nu nog even een paar foto's uploaden. Omdat ik nog splinternieuw ben heeft mijn eerste foto me een halve avond gekost. Ik vind het een zeer omslachtig werk: eerst je foto uploaden in een album en daarna proberen te verplaatsen in je bouwverslag. Je moet het hele adres over typen en dat is best lastig. Kopieeren en plakken lukt niet, althans niet bij mij. Is er iemand die daar een goed in is laat van je horen!
De doos is opengemaakt en ziet er veel belovend uit. Veel tekeningen en een mooie handleiding met mooie duidelijke foto's. Ook het meegeleverde hout en accessoires zien er strak uit.
Afbeelding

Zo het begin is daar. De eerste steen of wel de kiel is gelegd. Dat was een fluitje van een cent met al die lasercut gesneden spanten. Ik moet ze nog wel lijmen hoor. Maar het wordt een mooi slank gesneden scheepje zo te zien. Vergeleken met de Norske Love die ik ooit in '75 heb gemaakt is het een slanke den. We gaan vrolijk verder! Ik hou u op de hoogte.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Foto's uploaden is gelukt zo te zien. Ondertussen had je per ongeluk een nieuw onderwerp gestart in plaats van een nieuwe post. Dus ik heb die tekst even in dit onderwerp geplaatst en het nieuwe onderwerp weggehaald! :wink:

Zo ontstaat er geen verwarring! :roll:

-------------------------------------------------------------------------------------


Even terug naar het scheepje. Ik lees dat de spanten nog niet op de valse kiel gelijmd zijn, gelukkig maar. Ik zie nu namelijk de spanten aan de bovenkant uitsteken en ik neem aan dat deze volledig in de valse kiel moeten zakken. Dit lukt nu niet doordat je kielklem dit verhinderd.

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Jan, om je nog even te helpen met het knippen / plakken van foto's.

Wanneer je de foto's hebt geupload naar je brouwersalbum!
Ga naar je album (mijn galerij) en klik met je linker muisknop op de verkleinde foto in je album welke je wilt laten zien op het forum zodat deze groot weergeven wordt.

Nu zie je de foto voor je en klik nu met je rechter muisknop op deze foto waardoor het volgende schermpje getoond wordt:
Afbeelding

Klik op eigenschappen met je linker muisknop.
Nu volgt het volgende schermpje:
Afbeelding

Selecteer met je linker muisknop de URL ofwel de http:.....
Dit doe je door je linker muisknop ingedrukt te houden en deze over de http:... tekst te slepen!
Wanneer om de tekst een zwart balkje verschijnt zoals op bovenstaande foto dan druk je op de rechter muisknop. Het volgende schermpje verschijnt dan:
Afbeelding

Klik met je linker muisknop op kopiëren en vervolgens op "
ok" zodat beide schermpjes weer verdwijnen.

Ga nu naar je onderwerp toe en kies "nieuw bericht"
Nu druk je op de rechter muisknop ergens in je bericht (maakt niet uit waar) en het volgende schermpje verschijnt:
Afbeelding

Druk nu met je linker muisknop op "plakken" en de URL ofwel de http:... regel zal geplaatst worden in je bericht.

Zorg dat de http:... tussen de "tags" [img]en[/img] komt te staan, maar dat had je al door zag ik! :wink:

Nu, dit is 1 manier, er zijn nog andere manieren welke ik je even bespaar.

Succes.

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2007 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 nov, 2007 14:01 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Bedankt Peter,

Als ik jou niet had.....Maar je hebt gelijk met de spanten. Ik moest m'n scheepsstelling lichtelijk verbouwen om de spanten te laten zakken. Ik heb er gewoon keepjes in gezaagd. Ze zijn intussen gelijmd en wel op de juiste hoogte. Het is allemaal nog vrij simpel maar leuk om te doen toch. De problemen komen vanzelf!

De foto's gaan nu wel en met jouw aanwijzingen straks nog beter. Sorry dat ik een nieuw onderwerp heb aangesneden. Maar alle begin is moeilijk en tot nu toe heb ik er veel schik in.

vr.gr Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement