Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Damn, ik heb een KLM 737-800 (REVELL Old collor) gekocht, maar daar zitten amper decals bij enzo, geen cockpitdecal en geen dichte raampjes, en nog veel meer details niet :? .

Maar oke, 't ziet er goed uit hoor IPPOWER!

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 14:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
bedankt joey.

Ik heb nu alles geschuurd maar die puntjes die op je romp zitten die zijn afgebroken dus ik heb alles geschuurd en moest daarna weer plamuren op plekken waar die puntjes zaten, dat zijn 4 kleine stukjes. Ook heb ik op sommige plekken wat plamuur gedaan omdat het leek alsof je de naad nog erg zag. En het droogt echt snel, binnen een uurtje is het kei hard.

De cockpit zit er ook op ik gebruik gewoon alleen het decal. Mischien dat ik een andere keer probeer om de raampjes netjes te laten.

Verder maak ik eerst de romp helemaal af, daarna ga ik pas beginnen aan de vleugels en motoren enz.

Mvg,

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Okay, welk plamuur gebruik je dan?

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Gewoon een tube van Albastine. Er staat niet op of het snelplamuur is ,of auto plamuur. er staat gewoon plamuur op. Maar het werkt wel goed vind ik.

:D

Mvg,

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Oke, ik heb nu ook maar de vleugels in elkaar gelijmd. De romp ziet er wel goed uit, ik moet het alleen nog ietsjes schuren. Hebben jullie ook dat tijden het schuren de randjes van bijvoorbeeld de deuren vies worden dat daar vuil tussen komt die je er niet makkelijk tussenuit krijgt. Kan ik gewoon mijn model in een sopje zetten?

Hier een foto van alles wat ik tot nu toe heb gedaan:

Afbeelding

De wielen vind ik lastig en toevallig zitten daarvoor decals bij en die ga ik dus ook gebruiken. Vandaar dat ik ze eerst helemaal zwart heb gemaakt.

Ook voor de cockpit gebruik ik gewoon de Decal die erbij zit. Ik ga de 737-800 EI-DAG maken en daar zitten eyebrows op.

Dit was het ik ga denk ik morgen weer verder, Mischien als ik zin krijg vanavond nog.

Gegroet,

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er netjes uit. Met een dun scherp (stanley)mesje kan je de zooi uit de panellines halen. Althans, zo doe ik het meestal. Aan de wielen heb ik ook altijd een hekel, bij mijn A321 waar ik nu mee bezig ben wil het ook niet echt lukken. Wat je kan doen is het volgende:
- schilder eerst de velgen in de correcte kleur
- verdun in een apart schaaltje wat matzwarte verf met verdunner of terpentine ofzo
- neem een dun kwastje met wat verdunde verf en ga daarmee heel voorzichtig van de buitenkant van de band richting de velg met het uiteinde van je penseel vooruit
- als het goed is zie je wanneer de punt van je penseel de velg raakt de overtollige verf om de velg heen lopen.

Wees blij dat je een 737 aan het maken bent een geen A380 of An-124 :wink:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
Bedankt FokkerFan maar op een één of andere manier zijn de buitenste wielen gelukt :lol:

Ik moet de wielen aan de binnenkant nog doen maar dat probeer ik morgen wel op jouw manier.

Mijn volgende word ook gewoon weer een 737 denk ik hoor.

Mvg,

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2008 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Ik las ook nog dat je alles gaat schilderen, maar kan je eigelijk niet beter een busje witte verf kopen, het is toch het grootste gedeelte en kost een paar euries..Veder ziet ie er goed uit hoor. Ben nu ook met de wings bezig, die van mij willen niet erg lekker passen.. :?

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2008 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 jul, 2008 21:26 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Rotterdam
JoeyLeppers schreef:
Ik las ook nog dat je alles gaat schilderen, maar kan je eigelijk niet beter een busje witte verf kopen, het is toch het grootste gedeelte en kost een paar euries..Veder ziet ie er goed uit hoor. Ben nu ook met de wings bezig, die van mij willen niet erg lekker passen.. :?

Joey


Bij mij pasten ze wel goed. Oke ik zal even kijken, maar het is niet zo een super groot stuk hoor? Is het echt zo lastig het witte stuk dan?

IPPOWER


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 aug, 2008 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Okay, het zijn voornamelijk de stukken aan de wings (geen winglets maar die andere). Tsja, ik zou het namelijk helemaal niet kunnen, een groot opervlak schilderen (lang leven de airbrush) maar als jij dat wel kan dan hoeft het natuurlijk niet.

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement