De flaps hadden maar 3 standen. Up - half down - full down. Dit ziet er uit als Full Down (graadje of 40 ofzo). Je kan ook zien dat de flap niet alleen naar beneden is, maar ook iets uitgeschoven naar achter. Dat heeft Tamiya ook, alleen niet correct en nogal iel... ben nog steeds aan het denken of ik ze niet gewoon in doe (net als speedbrake anders 'moet' ik die ook helemaal maken, want de gaatjes zijn geen gaatjes. De loze ruimte erachter klopt ook niet zo goed. Tamiya heeft wat meer hydraulische stangetjes meegegoten dan nodig en het draaimechanisme van de speedbrake klopt niet. Als het dicht is..
Aangezien het te gebruiken Tamiya onderdeel (instr.panel) breder is dan de CMK ruimte, heb ik de volgende oplossing bedacht. Alles van het instrumentenpanel eraf zagen en passend maken. En dat is prima gelukt. CMK levert wel een PE instr. panel wat ik ga gebruiken. Overigens heb ik de achterkant van dit wat aangekleed met instrumenten en gaatjes voor de bedrading. Je kijkt er tenslotte van boven in.
De CMK pit is niet 100% correct. Er miste een paneel linksachter. Ook miste er wat draadjes in die hoek. De Throttle stond half open, en die heb ik maar dicht gezet, en vervangen door een wat realistischer model met wat knopjes.
De parking brake stond er ook 'niet op', Nu wel. Zie pedestal voor de stick. Ook ontbraken er her en der wat hendels als zodanig (meegegoten als platte stukjes). Op de schietstoel moest nog een activeringssysteem aangebracht worden. De cilinder ervoor zit nu aan de linkerkant. De bedrading komt nog, net als de activeringshendels die CMK ook niet mee heeft gegoten.
Na een rondje schuren paste die trouwens wel. Dat heb ik met Aires nog niet meegemaakt..
Na wat testfitten viel mij op dat je best een eind in de intakes kan kijken.. samen met alle kleine kiertjes en openingen aan de zijkant natuurlijk geen gezicht als er licht doorschijnt.. dus alle openingen van binnen afdekken en iets van een intake maken. Ik had geen zin om het door te laten lopen tot waar de compressor daadwerkelijk begint, dus maar het intake kanaal subtiel verbogen zodat je niets meer kan zien.. ooh, ik loop de kantjes er soms van af..
Het is allemaal verticaal plaatwerk wat ik zie in de intake, dus gebruik gemaakt van brede dunne strips.
Ook om de gaten aan de zijkant van de bak van het neuswiel te dichten. Als het aluminium is straks en het zou spiegelen is dat te laat en geen gezicht. Niet dat er iemand in kijkt, maar toch.
De pitot heb ik er ook maar vast afgehaald, die wordt toch gescratched van metaal.
Tot zover.
Sid
Tamiya pit..
CMK pit..
de oplossing..
diverse openingen..
intakes..
intakeduct..
diverse verbeteringen..