Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 aug, 2008 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 jun, 2008 18:09 pm
Berichten: 39
Woonplaats: Zeist
Zoals eerder beloofd, hier dan eindelijk een paar foto's van het eindresultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 aug, 2008 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Strakke kist zo! Wel heel rood... Het lijkt wel tegen het oranje aan te zitten.
Van mij zou je er nog wel wat aan mogen verweren, of zagen die Russische vliegtuigen er zo netjes uit?
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 aug, 2008 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 aug, 2007 17:28 pm
Berichten: 370
Woonplaats: Apeldoorn
Citaat:
Van mij zou je er nog wel wat aan mogen verweren, of zagen die Russische vliegtuigen er zo netjes uit?
Wim.


Ja, dat zagen deze kisten. Dit waren squads die speciaal voor een airshow werden opgericht. De vliegtuigen werden gespoten, en vlogen vrijwel direct daarop de show. Daarna werd het team weer ontbonden en kwam er een traditioneel bare metal huid op, als de rooie rakkers al de moeite namen om de verf er vanaf te halen.

Erg strakke kist, ook de neus is netjes, en uit eigen ervaring weet ik dat dat bij deze kist a hell of a job is!

Toppie!

_________________
Afbeelding

Evolution was finished when mankind started flying..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 aug, 2008 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Leuk geworden hoor. Volgens mij de eerste MiG-15 in het rood die ik hier afgebouwd zie. Er zijn een vracht van die dingen gekocht volgens mij maar zie ze nooit...

Ik vind het "speelgoedgehalte" nog wel erg hoog. Een wash en wat andere verweringen zoals bij de roosters e.d. zou 'm niet misstaan denk ik. Het is nu alleen rood en aluminium wat je ziet en verder niet echt details die eruit springen en daardoor wordt het geheel erg vlak vindt ik zelf.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 aug, 2008 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 jun, 2008 18:09 pm
Berichten: 39
Woonplaats: Zeist
Ik heb juist geen verweringen enz. aangebracht omdat ik heb gelezen dat de Russen toendertijd geen vaste stuntteams met eigen vliegtuigen hadden, maar gewoon een paar vliegtuigen overspoten, een paar piloten lieten stuntvliegen, en daarna weer overgingen tot de orde van de dag. Daardoor waren deze kisten altijd aardig schoon, in tegenstelling tot de reguliere Russische vliegtuigen. Russen staan nu eenmaal niet bekend om hun fantastische onderhoud, en vergeten ook hun Miggen op zondagmorgen door de wasstraat te gooien...

Helaas zijn er niet veel foto's van rooie Mig-15's te vinden, waardoor ik niet precies wist hoe vies hij moest zijn, daarom ging ik maar van bovenstaand verhaal uit.

Ik ben het ermee eens dat hij nu inderdaad wat te "Showroom-achtig" overkomt.

Dat ie tegen het oranje aanzit, zal eerder aan de kwaliteiten van de fotograaf liggen, dan aan de verf... :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement