Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2008 23:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 10:08 am
Berichten: 361
Woonplaats: Deurne
Lijmpje schreef:
ligt t aan de flits, of ben je aan de staart onder de vleugel een stuk vergeten te airbrushen?

En zoals steeds geldt bij je kisten ben ik er eigenlijk niet kapot van. Het is een plastiek vliegtuigje, schaal 1:72, punt. Ik apprecieer je kennis van al wat rond vliegt, maar zie dezelfde passie niet terug in de manier waarop je omgaat met een model. T gaat allemaal nogal van 'moete' is mijn indruk. Het kan natuurlijk héél wat minder, maar volgens mij kan t ook héél wat beter.

Ik sta open voor een weerwoordje, maar dit is mijn kijk erop.

Grtz, Lijmpje


Dat grijzige ligt effectief aan de flits.

Ik ben ook niet kapot van m'n eigen kisten, maar ik vind het fijn om te prutsen aan die dingen en daarna bij de rest in m'n rek op zolder te pleuren en m'n oog over. En eigenlijk heb ik een rothekel aan PE, resin en vacform canopies maar als dat af en toe toch eens opduikt, tsja dan kan ik er ook niet omheen. Maar eerlijk ? Ik probeer het liever zelf uit te vogelen hoe ik de boel iet of wat presentabeler kan maken door eigen creativiteit en "prutsen met piet". Ik kan ook wel zeggen dat ik nog maar voor de tweede maal met airbrush de volledige boel heb gedaan, de rest van de "collectie" (groot woord) is volledig met penseel gedaan. Putty gebruikte ik vroeger niet en van P+ of decal set had ik voor een jaar nog niet gehoord. Dus er is nog ruimte voor verbetering.

Enfin op dat gebied dien ik mij ook niet te verantwoorden denk ik hé.

En allemaal van moete ? Nope, da's dan jouw idee

En plastiek vliegtuigje ??? Maken we dat hier niet allemaal ???? Anders zit ik hier verkeerd.

En 1:72 ? Iets mis mee ?

En indien je je echt tips hebt of misschien goeie ideeën die je graag deelt, ik sta altijd open voor suggesties.

Don't take it the wrong way, maar ik ben redelijk bruut in antwoorden.

Grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
Het is een aangenaam antwoord did_nev.
De reden waarom ik je niet direct tips kan geven is omdat ik al een paar maanden geen plastiek meer gezien heb. Ik zit al maanden met een sufkop aan m'n scherm gekluisterd en aan m'n eindwerk te werken. Omdat ik er ff tussenuit ben kan ik dus geen links meer leggen met "hoe het dan wel zou moeten".

Voor de rest is 1:72 natuurlijk geen verkeerde schaal, en ja, we maken allemaal plastiek... maar! Sommigen slagen erin om in 1:72 een zeer realistisch toestel neer te zetten, zodat t moeilijk wordt om schaal van model van foto van 't echte ding te onderscheiden, en dat is voor mij modelbouw. En bij jouw leek t mij duideljk: dit is plastiek, en 1:72... vandaar dat zinnetje.

Maar we moeten oppassen dat we hier niet te veel woorden aan vuil beginnen te maken. Ik respecteer ieders manier van bouwen, het is een hobby, we maken er t beste van en halen er zoveel fun als kan uit. Simpel, niet? :)

De mazzel, Lijmpje

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 0:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 10:08 am
Berichten: 361
Woonplaats: Deurne
Mijn idee :D

Ik weet dat je prachtig werk neerzet, maar ik ben al blij als ik een normaal en degelijk modelletje kan neerzetten (in mijn ogen althans) en nieuwe techniekjes kan uitproberen. En daar is het mij meer om te doen.

Enfin, 't is een hobby en ik hoop er nog veel uit te leren.

Dus matey, nog veel succes met je thesis (je hebt het eens ergens vernoemd als ik me dat goed herinner) en binnenkort met frisse moed weer in de plastic.

Grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 1:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 jan, 2007 15:05 pm
Berichten: 1363
Woonplaats: Brussel (BE)
bedankt voor je compliment en succeswensen..
binnenkort (ergens in juni vermoed ik..) hoop ik inderdaad eindelijk weer s een schuurpapiertje ter hand te nemen..

Goed, nu is t aan anderen om dit topic vol te spammen..
L :wink:

_________________
Bouw... ? Brouw zeg ik u, BROUW! @ Monogram F-18A Hornet
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 9:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2008 0:26 am
Berichten: 281
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Voila het beestje isse klaar en nu niet meer hebbehebbehebbe Twisted Evil


Hij is heel mooi geworden maar ga je hem nog weatheren?

_________________
To brouw or not to brouw... That's the question!

1/72 militaire luchtvaart
F-86E
Heinkel He-111


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Meestal geeft een foto, een totaal verkeerde indruk, van hoe het model er in het echt uitziet, daarom is het dan ook meestal heel moeilijk om de juiste commentaar te plaatsen, waar de bouwer iets aan heeft.

Als ik uw model zie, dan lijkt me of de verf niet dekkend gespoten is.
Ik weet dat je hier mischien de bedoeling hebt gehad om te wheateren, maar de indruk die ik heb lijkt me anders.

Wat me heel erg stoort aan het model is het feit dat je zo een transparant "aartslelijk" steunstokje achteraan het toestel hebt geplaatst, dit doet echt afbreuk aan het model, terwijl het eindresultaat van het model zelf, best wel mooi mag genoemd worden.

VERWIJDEREN DIE TROEP :lol:

Een tip mischien: als je model staartlastig is, en het is te laat om er nog lood in te pompen, maak dan een klein baseplaatje, zo een ondergrondje weet je wel, en lijm desnoods met een beetje secondenlijm het toestel vast aan de ondergrond, zodat het toch nog mooi realistisch oogt.

Alvast veel succes met de rest van uw projecten.

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement