Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2008 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Je gaat goed vooruit. Wlke tint heb je gekozen voor het groen? het ziet mij er wat "fris" uit. Ik zou gaan voor een kleur als HB 155 (als je niet wil mengen. De code voor dit groen is PC 10 (Pigmented Chromate code 10). Een chromate verf met een groene tint bijgevoegd, wat onder weersinvloeden (of de menger) meer kan variëren tot bruin.

Stretched sprue is op zich een rima oplossing, alleen vind ik persoonlijk de spandraden wel een flink stuk te dik worden.

Succes verder.

groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2008 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
KitBoy schreef:
Je gaat goed vooruit. Wlke tint heb je gekozen voor het groen? het ziet mij er wat "fris" uit. Ik zou gaan voor een kleur als HB 155 (als je niet wil mengen. De code voor dit groen is PC 10 (Pigmented Chromate code 10). Een chromate verf met een groene tint bijgevoegd, wat onder weersinvloeden (of de menger) meer kan variëren tot bruin.

Stretched sprue is op zich een rima oplossing, alleen vind ik persoonlijk de spandraden wel een flink stuk te dik worden.

Succes verder.

groet, Nico


Ik begrijp wat je bedoeld maar dat lijkt op de foto zo ik heb voor de kleur HB 116 gebruikt dat stond op de bouwbeschrijving :) Als jij een aantal kleuren weet voor die kisten mag je als je wilt wel PBtje stuuren voor modellen in de toekomst BTW ik wil met de kleur linnen met koffie experimenteren voor de beetje bruine vlekken altans dat laat de box art zien want nu is het bijna tegen wit aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 apr, 2008 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 07 apr, 2008 16:21 pm
Berichten: 118
Woonplaats: Waarschoot
Ik werk uitsluitend met acryls. Voor linnen gebruik ik Sail (H85 geloof ik) van Gunze. PC10 gebruik ik Khaki Drab van Tamiya.
Voor metalen onderdelen doe ik er een tikje zwart bij zodat het iets donker is. Houten onderdelen doe ik net een tintje lichter. Dit om de verschillen in reflectie te simuleren. Je kan dat mooi zien op foto's. De metalen onderdelen glanzen wat meer, waardoor ze donkerder lijken. Houten zijn dan matter, waardoor ze lichter lijken.
Zoals Kitboy gezegd heeft: echt exact zijn de kleuren nooit niet. PC10 had de neiging om al vlug naar het bruine te faden. Ook het linnen kan verscheidene tinten aannemen, het is tenslotte een natuurlijk product.
Als je variatie wil brengen kan je experimenteren door het bijvoegen van andere bruine tinten zoals buff, light earth en zo.

Wienne

(Ja, kitboy, ben uiteindelijk ook ingestapt...)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 apr, 2008 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Kijk eens aan Wienne!

Welkom bij Modelbrouwers, hoop dat je veel gaat posten :D !

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2008 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Gister avond weer wezen stoeien met de vleugel ben 1.5 uur bezig geweest om de topwing er recht en haaks op te krijgen maar de aanhouder wint.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna nog even bezig geweest met de staart nog een aantal draatjes aangebracht (wat een gepriegel) maar dan heb je ook wat zometeen, het achterste draatje is geknapt iets te heet geworden denk ik, dus die moet opnieuw.
Het woordje opnieuw komt vaak voor bij dze kit, elk draaden kruis heb ik op zijn minst 2 keer over moeten doen.'
Afbeelding
Afbeelding
Dat was het weer vanavond meschien nog meer draatjes spannen, heb alleen wel door dat je het niet te lang achterelkaar moet doen want dan word je gek en gaat het niet meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2008 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Zo te lezen begin je denk ik mijn onderschrift aardig te begrijpen. Maar,.. je kan nog even, want je mag nog héél wat draadjes doen :wink:

Succes.

groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2008 23:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 10:08 am
Berichten: 361
Woonplaats: Deurne
't staat scheef











Grapje, nee kerel, dat doe je fantastisch goed. M'n complimenten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 10:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Gisteravond mijzelf gemotiveerd om weer een aantal spandraatjes te plaatsen :shock: toch blijft deze kit leuk 1 helft van de wing is bijna klaar daar ontbreken nog 4 draatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Moet zeggen dat het visdraad beter gaat dan de stretchedspreu

Groeten Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Keurig, zelfs de de "double wiring" is goed gelukt!

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Laatst bijgewerkt door KitBoy op zo 20 apr, 2008 15:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 apr, 2008 12:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Respect hoor. Na mijn strutter-avontuur denk ik dat ik nog even wacht met een volgend spandradentoestel!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement