Goedenavond Snowy,
Sorry, ik ben vergeten te kijken wat je echte naam is. Foto's van het complete model heb ik. Hieronder de linker en rechterzijde.
Deze foto's zijn gemaakt nadat ik het orginele model van Guiloy (schrijf ik dat goed?) heb aangepast.
Orgineel was het model groen met beige. Door zonlicht wat de ene kant groen met beige en de andere kant groennig met bleek wit.
In de bieb een plaatjesboek gehaald over Indian en toen besloten het beest Indian Red (in mijn geval ral3000 geloof ik) te spuiten en dan ook helemaal, zoals men dat toen bij Indian blijkbaar deed. Dus ook velgen en spaken.
De whitewall banden hebben ongeveer een jaar in een plantenbak in de tuin gebivakkeerd maar dat heeft uiteindelijk niet het gewenste verweerde resultaat opgeleverd. (zitten er nu overigens wel op)
De tank logo, de sierlijk geschreven naam op de tank, was nu dus weg. Vanuit een motorblad heb ik het logo ingescand en ongeveer op schaal uitgeprint op erg dun maar kleurvast papier. Met blanke lak eropgelegd en 't ziet er niet sclecht uit.
Hij stond op 't laatst te glimmen als een hondekeutel in de maneschijn. En
dat was nou wel mooi maar niet de bedoeling.
Ik heb toen in een half jaar tijd zitten prutsen met tetoond resultaat.
Telkens wat verouderen, weer op de kast zetten en er naar kijken. Dat doe ik nu ook tijdens de bouw van de Harley serial number one.
Je ziet dan al aan het algemene plaatje dat er iets niet klopt en kun je op wat gedetaileerder niveau gaan rommelen. Kijk maar naar het nummerplaatje. Komt uit een Tamiya big scale kit. Ik heb er m'n best op gedaan. Hij zit vastgeschroefd met horlogeschroefjes.
De vervuiling op het blok en de beplating bijvoorbeeld is gecreeerd door het opbrengen van Humbrol mat zwart en daarna met een flitspuit, gevuld met terpentine, buiten, het model afspuiten en op laten drogen. Verder niks meer aan doen.
Als dat eindelijk droog is, dan ga je op detail kijken wat er niet klopt in het vervuilingsproces. Hier te veel, daar te wienig. De mooiste stukken zijn
die plekken waar ik niks meer aan heb hoeven doen. Spot on zouden ze in Engeland zeggen.
Hierboven voorbeelden van het detailwerk, zoals een roestige ankbodem, onderkanten van de spatborden, vliegroest en vuil op de kettingkast, stront op het kickstarterpedaal en het pas vervangen rubber van het rempedaal, want dat is ook een truuk. Laat iets zien wat men niet verwacht, maar wat wel
zou kunnen. Het
is de echte motor in 't klein.
Als je er foto's van maakt, zie je ook fouten. Kijk hierboven eens naar de verschrikkelijk schone koppen en voetpakking, terwijl het onderblok er toch echt luchtig uitziet. Dit kan echt. De sierstrippen in het voor en achterspatbord zijn allemaal nog heel. Da hak nie verwacht. Overigens heeft het achterlicht wel een dreun gehad maar dat zie je niet zo. Ga ik ook nog veranderen.
[img]
De aansluiting van de olileidingen op het carter heb ik niet mooi gemaakt en de verdeler en bougie kabels zien er mijns inziens niet uit. Dit is o.a. de reden dat ik deze Indian nog een keer onder handen ga nemen.
En deze waarschijnlijk ook nog wel. Waarschijnlijk wel zeker als ik de foto's bekijk.
Dit is ook een Indian. Gekocht bij de Shell voor een paar euro. Was een Indian legermotor. Nu niet meer dus.
De balhoofdhoek is al vergroot. Komt later wel. Eerst de Harley en de rooie Indian.
Ik heb nog twee Indian foto's gevonden. Dit was een ekspierement met een nieuwe kamere waar je ook zwart/wit en zelfs sepia opnamen mee kunt maken.
Ik zie dat deze foto's gemaakt zijn in het begin van de "vervuiling".
Misschien een leuk idee als fotoserie, zwart wit of sepia.
Ik hoop dat je wat hebt aan de totaalfoto's en de uitleg van de ombouw.
Gegroet,
Rob