Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zo heb ik afgelopen weekend diverse onderdelen gespoten.
Voor het chassis, motoronderdelen, alle ( mat- ) zwarte onderdelen en alles wat geel zou moeten worden. Zou moeten worden...

Chassisonderdelen gingen prima en zijn al gemonteerd:
Afbeelding
Afbeelding
Het gaat hier dan om de dopjes om de voorwielen vast te zetten en de lange stuurstang. De rest ligt nog te wachten. Ook alles aangetipt aan het chassis wat nog aangetipt moest worden.

Motorblok al bijna helemaal in elkaar gezet:
Afbeelding

Helaas pastte dat niet in het chassis want het bleef te hoog boven de voorste ophangsteunen hangen. Carter kwam tegen de bak waar het motorblok in komt te hangen. Daarom 2 ringetjes aan de onderkant gemaakt die ervoor zorgen dat het motorblok vooraan wat omhoog komt:
Afbeelding

Helaas kon ik niet alles spuiten omdat er nog wat schoonheidfoutjes zaten in de cabine- en spoileronderdelen. Die eerst bijgewerkt en afgelopen zondag alles verder voorbereid door alles in zilvergrijs te spuiten. Best wel strak gelukt al zeg ik het zelf:
Afbeelding

En toen begon ik te twijfelen wat te doen. Zilvergrijs dekt alles mooi egaal heb ik hier en daar gelezen en ik dacht dat het met het geel erover wel goed zou komen net zoals ik bij Kevin zijn Damco Iveco-Magirus zag.
Hij had het dak wit gespoten over het zilvergrijs en dat zag er heel goed uit. Met geel is dat anders dus ik had eigenlijk eerst nog alles wit moeten spuiten. Nu komt de kleur niet mooi uit:
Afbeelding
Met flits...

Afbeelding
Zonder flits...

Gelukkig heb ik alles heel dun gespoten dus nu ga ik alle puntjes en stofjes uit de lak poetsen en dan met witte grondlak eroverheen. Daarna nog 2 laagjes geel en hopelijk dan wel goed.
Nu oogt het geel wat groenig en dat ziet niet uit. Is niet op de foto te zien maar geloof me maar.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Je bent goed bezig geweest. Ja geel is een toestand om te spuiten.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Dat is erg mooi en strak spuitwerk. Jammer dat de kleur nog niet geworden is, wat je in je hoofd had. dat is iets wat ik ook wel ken van de spuitpraktijken, maar iedere keer gaat het wel weer beter.

Ik ben benieuwd hoe dit model dat straks staat te knallen als het in elkaar staat. Een ding is nu al zeker, het is al zeer fraai door je gebouwd.

Succes met het geel!

groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Vind het er ook allemaal erg mooi uitzien Jeroen.
Ik moet bekennen dat mijn De Rijke 141 niet eerst zilver gespoten is, dit omdat het materiaal van Heller al heeeeel licht grijs, tegen het witte aan is dus achtte ik het niet noodzakelijk om eerst zilver voor te spuiten.
Maar inderdaad bij al mijn andere modellen spuit ik altijd eerst een dunne laag zilver.
Ik hoop dat je toch nog het resultaat wat je in gedachten hebt haalt maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Nogmaals complimenten voor het resultaat tot nu toe.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
tip voor wat betreft grondlakkleuren en aflakkleuren:

aflak geel, ondergrond wit
aflak rood, ondergrond oranje
aflak oranje, ondergrond geel
aflak blauw of groen, ondergrond grijs

Bij de laatste twee de tint en verzadiging aanhouden van de aflak, dwz lichtgrijs (wit) onder lichtblauw en lichtgroen. Antraciet onder heel donkergroen en donkerblauw.

Bij blauw hangt het erg van de tint af, bepaalde blauwe pigmenten dekken haast net zo beroerd als geel.

Geel, oranje en rood zijn kritischer ivm dekkracht.

Rolf, (die bij een verfgroothandel werkt)

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 15:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 25 sep, 2009 15:25 pm
Berichten: 287
Woonplaats: Kudelstaart
heel mooi!! zeer strak chassis en met de cabine komt het zeker goed!

_________________
Bus 32 (GVB252)
Scania R580 Kraan B.V.
Mercedes Benz Maanen + Mantel 1/87
Scania R580 1/87
Scania R620 met Schmitz trailer
Bouwpakketten van vroeger


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 18:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
rolf mulder schreef:

Rolf, (die bij een verfgroothandel werkt)


Joh........ :? ik denk al schudt hij dat nou zo ff uit zn mouw :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Eerlijk gezegd doe ik dat normaal gesproken ook, eerst wit voordat ik geel ga spuiten. Maar ik had geen wit in huis dus ik dacht...:?
Nu kan ik wel geel door blijven spuiten maar ik kan beter dat wat er nog in de spuitbus zit nuttig gebruiken en dus toch maar eerst wit kopen en dat er op spuiten. Nu hoef ik hopelijk niet helemaal van voren af aan op te bouwen met laklagen. Dan moet ie eerst weer in de MrMuscle en dat zorgt er ook voor dat het plamuurwerk opnieuw mag...

Had ik eerder nog vermeld dat het motorblok vooraan wat omhoog gezet zou worden, dat ging dus niet. Want dan past de vin niet meer in de radiateur... Hoe dan te doen? Gelukkig ( nou ja :lol: ) schoot de "bak" die onder het motorblok komt weer los dus toen maar geprobeerd om die niet IN het chassis te krijgen maar ONDER het chassis en dat ging. Die zit nu dus lager en zo kan het motorblok dus ook wat lager komen te hangen. Hier en daar nog wat wegsnijden aan de ophangpennen en het chassis maar nu zit het blok erin. Dus ook maar meteen wat andere onderdelen gemonteerd. Nu alleen nog de 2 slangen onderaan het blok naar de radiateur toe en dan is dat ook zover klaar.

Verder de interieuronderdelen voorbereid om gespoten te kunnen worden zodat ik die zaterdag meteen mee kan nemen in de spuitelarij.

O ja, dit was een mondelinge up-deet dus geen foto's :D.

gr Jeroen

ps: wie heeft er nog meer problemen met het plaatsen van het motorblok bij de 4-serie Scania? Of ligt/lag het aan mij? En hoe is het bij jullie dan opgelost?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hey Jeroen

Ook deze stoere SCANIA weer opgepakt, het gaat zeker een mooi spulletje worden als hij klaar is.
Succes er mee.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2009 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ben ik weer...

Ondanks dat het vanmorgen in de loods op zolder net iets te koud was om te kunnen spuiten is het toch gelukt gelukkig. ( op wat wegkruipen van de lak op de randjes maar valt nog best mee :wink: )

Zo ging de zooi de deur uit:
Afbeelding

Na terugkomst de cabine maar meteen even op het chassis gezet. Moet zeggen dat het geel er nu beter uitspringt. Zónder flits:
Afbeelding

Mét flits:
Afbeelding
Gelukkig geen panellines die verdwenen zijn door de meerdere lagen lak.

Effe controleren of de kleur een beetje in de buurt komt van de Scania 143 bergingstruck:
Afbeelding
Beroerde foto... maar let wel, de 143 is met Duplicolor gespoten en de 144 met Motip.

Aangezien de cabine niet over het motorblok pastte moest er wat aangepast worden. Een hapje uit de onderkant van de motortunnel gehaald en het onderdeel waar "Scania" opstaat ingekort in hoogte en iets meer naar binnen geplaatst. Nu past het wel.
Het motorblok:
Afbeelding
Afbeelding

Verder zijn alle interieurdelen grijs gespoten en nog wat onderdelen matzwart. Toen moest ik ff snel nadenken wat te doen. Omdat de eerste poging met het geel spuiten niet het gewenste resultaat gaf en dus opnieuw moest raakte ik bijna door mijn geel heen. En omdat ik toch al vond dat het straks allemaal wel erg geel zou gaan worden maar besloten om de achterspatschermen ook matzwart te spuiten. Kost me anders een nieuwe spuitbus geel en dat vond ik net wat té... Zullen later wel zien of ik er spijt van ga krijgen :roll:.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement