General Custom schreef:
maar dan een short-nose waar geen afbeeldingen van te vinden zijn
Die zul je ook niet gauw vinden denk ik. De refuge trucks zijn er zoals op je foto en in een zogenaamde lowprofile cabover. Bij de laatste worden de container over de cabine heen in de bak geleegd. Vandaar de lowprofile versie (o.a. Mack en White tegenwoordig)
De short nose conventional die jij wil maken is in dit geval niet nodig. In het verleden waren short nose conventionals nodig in verband met de maximale lengte van combinaties en in bepaalde staten in de VS. Onder andere autotransporters waren vaak short nose conventionals.
Wat in het verleden ook werd gedaan bij mixers en dumpers is een "extreme" setback axle. Hierbij werd de cabine en (al dan niet ingekorte) "neus" boven of voor de vooras geplaatst. De zogenaamde "bridge formula" modellen. Hierbij was de BBC (bumper to back of cab) afstand van belang in verband met het maximaal haalbare gewicht met maximale aslasten en asafstanden.
Eigenlijk lijkt jouw project daar het meeste op. Misschine kun je er een mixer van maken met hoger geplaatste cabine zodat je je motor kwijt kan. Beetje googelen moet wel wat opleveren.
Voor zover ik weet biedt geen van de fabrikanten tegenwoordig short nose conventionals aan. Cabovers zijn ook nagenoeg passé trouwens (helaas) omdat er geen noodzaak voor is en Amerikanen nu eenmaal van "neuzen" houden.
Groet,
Rolf