Voordat ik ga beginnen met het aanbrengen van de spandraden, heb ik nog wat details toegevoegd.
Markering op de wielen en om de cockpitbeglazing:
De uitlaatring en de stencilling op de propellerbladen geschilderd:
Sjor-ogen aan de kiel van de drijvers uit fotonegatief:
En onder de achterkant van de motorgondel nog een oog:
En dan het leuke werk, het aanbrengen van de spandraden oftewel
rigging in goed Brouweriaans.
Omdat de draden uiteindelijk geel worden (alles werd gewoon meegespoten) heb ik voor een donkere vislijn van 0,12 mm gekozen.
De donkere draad is goed zichtbaar bij het aanbrengen.
Eerst de Otter op een houten klos geplaatst en gefixeerd met tape. Zo ontstaat er wat meer vrijheid om de draden af te spannen:
Dit werkt beten dan op een paar verfpotjes. Je wilt tenslotte niet dat je model in dit stadium een neusstandje oploopt...
Eerst zij de kruisdraden onder de motorgondel aangebracht en vervolgens uit 0,3mm rod twee diagonale draden geplaatst.
Op de foto's zijn deze duidelijk dikker dan de rest:
Daarna heb ik de draden getrokken die niet eindigen bij de motorgondel. Die breng ik pas aan na het plaatsen van de vleugel.
Lekkere warboel zo:
Zodra alles vast zit, gaat de gele kwast erlangs. Dan de bovenvleugel erop en de rest van de spandraden vastzetten.
Vervolgens met het soldeerpistool de boel onder spanning brengen en tenslotte nog wat verbindingen op de kruisingen aanbrengen.
De bovenvleugel wordt nog spannend want de lengte van de struts komt niet zo mooi uit vanwege mijn actie om de V-stelling te vergroten,
we gaan het wel zien.
Groet,
Paul