Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 20:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2010 17:15 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Hallo allemaal!
Ik zie dat er een hoop RC liefhebbers zijn.
Wel, ik denk dat ik daar mooi tussen pas.
Een tijdje terug kocht ik een Tamiya TT 01E auto.
Deze auto was als bouwdoos uitgevoerd en ik vond het wel de moeite waard om hem hier te laten zien:
O ja, het is een Fairlady 350Z.....
Afbeelding

Ik heb er wel het één en ander aan veranderd:
Aluminium velgen:
Afbeelding

En hier gebeurt de magie:
Afbeelding
De oplettende kijker heeft vast wel gezien dat de 'ruggengraat' van koolstofvezel is 8) .

Motorkoeling (overkill is net goed genoeg :wink ):
Afbeelding

Snelheidsregelaar (ook met fan):
Afbeelding

7 cell's accu voor extra snelheid :twisted: :
Afbeelding

Aandrijfas van geanodiseerd aluminium:
Afbeelding

En natuurlijk sportvering:
Afbeelding

en waar ik geen foto van heb; de motor, dat is een LRP 13,5 turns borstelloze motor.
Afbeelding

De auto heeft voor- en achterlicht en remlichten, en ik heb nog blauwe neonbalken liggen die er nog opkomen.

Leuke bijkomstigheid, deze auto heeft een keer de aandacht van de politie getrokken.
Ze zagen de auto toevallig rijden en vroegen hoe hard hij eigenlijk kon. Ik zei: dat zou ik echt niet weten maar het zou me niets verbazen als het iets van 50 á 60 km/u is.
Ze waren wel onder de indruk 8) :lol: .

Dus, wat vinden jullie?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Laatst bijgewerkt door Juggernaut op di 22 jun, 2010 18:12 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 sep, 2009 21:49 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Nieuw-Weerdinge
okee ziet er goed uit !! ik denk dat dat ook best lekker rond tuft 8)

Groetjes Jan Elze

_________________
scale 1:4 modeltruck RC Kenworth T600 a
Tamiya Bruiser (ford F350 ) 4WD
Tamiya Fiat Abarth 1:10 electro
rc model F1 tunnel (powerboat) 1 elctro and 2 nitro
rc Scale race hovercraft 4 cc nitro
rc modelboat deepvee 3,5 cc nitro
and many more


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
50/60 is nog laag geschat.
Met deze set-up moet 70/80 zonder problemen mogelijk zijn.
Die velgen zijn wel geweldig zeg, waar heb je die vandaan?

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 17:01 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Rossy schreef:
50/60 is nog laag geschat.
Met deze set-up moet 70/80 zonder problemen mogelijk zijn.
Die velgen zijn wel geweldig zeg, waar heb je die vandaan?

Antonio.


Ik ben nog opzoek naar een snelheidsmetertje zodat ik precies weet hoe hard hij gaat, ik heb namelijk ook nog een auto'tje met Nitro motor die volgens de fabricant 80 zou moeten gaan (gebruikte brandstof is hier een bepalende factor) en ik ben wel benieuwd hoe dicht ik daar bij zit.

Die velgen heb ik bij een winkel in Leiden vandaan die zich vooral met RC bezighoud.
Ik zag ze toevallig hangen en ik vond ze wel gaaf! Alleen zijn aluminium velgen niet goedkoop, namelijk 25 Euro voor 2 stuks (vreemd dat ze die niet per 4 verkopen, doen ze met plastic velgen wel).

Ik heb bij diezelfde winkel een aluminium spoiler besteld die ik één dezer dagen wil ophalen, dat maakt de auto echt af!



Als jullie willen zal ik ook een foto plaatsen van de Nitro Auto, die is ook erg mooi 8) .


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 22:01 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Ik heb hier wat foto's van de nitro auto.
Het is een HPI RS4 RTR3+Evo.
Nu was dit geen kit (RTR staat voor Ready To Run), maar gezien het feit dat ik deze auto al een keer hélemaal uit elkaar heb gehaald om hem schoon te maken had het net zo goed een kit kunnen zijn :lol: .
De foto's:
Afbeelding
Er zat eerst een andere spoiler op, maar deze zat er ook bij en ik vond hem wel gaaf. En waarom de wielen eraf zijn gehaald vertel ik zo meteen.
Afbeelding
En het technische deel: het motortje is een 3.0cc tweetakt verbrandingsmotortje. Verbranding komt tot stand d.m.v. een gloeiplug.
Brandstof; Nitromethanol 16%.....Proost :brouw: !


Nu ben ik wat aan het proberen met de velgen, normaal hebben die een 'brushed aluminium' look. Dat is in principe wel mooi maar het stond in mijn ogen niet erg mooi met de zwarte spoiler.
Dus nemen wij één van de velgen:
Afbeelding
Deze maken wij schoon met Ontvetter (in mijn geval Acrylverdunner op alcoholbasis (sorry :oops: ).
Beginnen met afplakken:
Afbeelding
Meer afplakken:
Afbeelding
In progress:
Afbeelding
Eindresultaat laat ik zien als ik ze allemaal gedaan heb.

Nu heb ik één vraagje, ik wilde de velgen graag aflakken zodat de verf (Tamiya spuitbus (TS-6)) beschermd wordt en niet weggeveegd wordt als ik de velgen schoonmaak :roll: . Weet iemand wat de beste blanke lak is hiervoor?
Alvast bedankt!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 17:09 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
En zie hier de voltooide velgen:
Afbeelding
De wielmoeren zitten er nog niet op, daarvoor wil ik de wielen eerst aflakken, maar ik zoek nog een lak die tegen een stootje kan.

Dus weten jullie een lak die ik kan gebruiken?
Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Maar hoe vinden jullie de velgen?


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 0:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
De velgen zien er netjes uit zo, lekker aggressief.
Lak die tegen een stootje kan, dan zou ik toch gaan voor een echte 2k lak.
Zoiets als de 2pac van Zero Paints.
3.0cc, hoeveel ci. is dat?
Ik heb op mijn Kyosho een .12 motor zitten, kan wel een .15 op maar ik draai nu al de aandrijfassen in wokkels...

Ik gebruik nu geen Tornado Fuel meer, dat was rommel.
Moet je zowiezo afterrun bij gebruiken.
Hoewel de motor op Tornado is ingelopen, loopt hij nu op Merlin Expert 16 Fuel en dat gaat geweldig goed.
Ook de gloeiplug kan veel doen.
Met een 3 liep hij heel moeilijk, met een 4 gaat het wel goed.
Topsnelheid is iets van 65/70 denk ik maar het is vooral de reactie op het gas en de wegligging die het hem doen.
Echt lang volgas moet je de motor niet laten lopen, is niet echt goed voor de motor.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 12:18 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Rossy schreef:
De velgen zien er netjes uit zo, lekker aggressief.
Lak die tegen een stootje kan, dan zou ik toch gaan voor een echte 2k lak.
Zoiets als de 2pac van Zero Paints.
3.0cc, hoeveel ci. is dat?
Ik heb op mijn Kyosho een .12 motor zitten, kan wel een .15 op maar ik draai nu al de aandrijfassen in wokkels...

Ik gebruik nu geen Tornado Fuel meer, dat was rommel.
Moet je zowiezo afterrun bij gebruiken.
Hoewel de motor op Tornado is ingelopen, loopt hij nu op Merlin Expert 16 Fuel en dat gaat geweldig goed.
Ook de gloeiplug kan veel doen.
Met een 3 liep hij heel moeilijk, met een 4 gaat het wel goed.
Topsnelheid is iets van 65/70 denk ik maar het is vooral de reactie op het gas en de wegligging die het hem doen.
Echt lang volgas moet je de motor niet laten lopen, is niet echt goed voor de motor.

Antonio.


Dank je voor je reactie!
Die Zero Paints lak, gaat dat goed met Tamiya lak?
En waar kan ik dat bestellen en wat kost het dan?

3.0cc is 0.18ci. en het motortje heeft 2.2 PK.
Het is een erg grote motor voor een 1:10 auto meestal zitten daar 2,5cc (0.15 ci.) motoren op, dus de aandrijving krijgt behoorlijk wat voor z'n kiezen.

Ik heb nu 2 merken brandstof staan:
Ik gebruikte voornamelijk Model Technics moleculair blended fuel (16% Nitro), dit was zeg maar het huismerk van de locale hobbyboer (hier heb ik nog 3,5 liter van staan), hier haal ik ook voornamelijk m'n bouwdozen vandaan. Maar ik ben de laatste tijd ook een hobbywinkel geweest die vooral op RC focust, en d.m.v. een weddeschap met de eigenaar heb ik een 3,8 literfles Morganfuel Sidewinder (ook 16% Nitro) gekregen. Dus ik heb nog ruim 7 liter peut staan! 8)

Wat Afterrun betreft, ik geef m'n motortje ook altijd een beurt met afterrun als ik weet dat hij een tijd stil gaat staan. Hierbij is het wel belangrijk dat je de tank wél lleeggereden hebt.

Volgens mij zit hier een 4 (medium) in, maar dat weet ik niet zeker, omdat het nog de originele is :lol: , terwijl ik toch wel een liter of 1,5 heb verbruikt met die auto. Hij is in ieder geval goed ingereden want afslaan doet'ie niet.

In de catalogus staat dat mijn auto ruim 80 zou moeten halen maar dat is natuurlijk afhankelijk van de brandstof, ik denk dat de mijn iets van 70 gaat ofzo.
En wegligging is inderdaad erg belangrijk, mijn auto heeft (gelukkig) vierwielaandrijving, maar de voorwielen hadden een negatieve camber die te groot was en daardoor had de auto ontzettend veel last van onderstuur. Dat kwam mede doordat de voor veren erg stijf zijn(ik heb voor verstelbare schokdempers met standaardveren en achter alleen stijvere veren (die roze dingen)gekocht. Ik heb de voorwielen camberneutraal gemaakt door de bovenste draagarmen van een turnbucle te voorzien en deze goed af te stellen, dus dat zou nu goed moeten zijn.

En tot slot ben ik het eens met wat je zei over de toeren van de motor, al is constant volgas zo en zo geen goed idee als het karretje zó op 70 zit.


Zo, en nu ga ik me omkleden, en ga ik die Alu spoiler halen.
Ik laat foto's zien als hij erop zit.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Zero schijnt een neutrale lak te zijn die vrijwel nergens mee reageert en knalhard wordt.
Het is eigenlijk een autolak die aangepast is voor modelbouw gebruik (verder verdund en een veel fijnere metallic korrel).
Nu bestaat de 2pac nog uit de losse componenten en moet je de verdunner en verharder er zelf nog bij mengen maar het is in handzame verpakkingen gegoten.

Model Technics is ook een goede brandstof.
Afterrun is hierbij niet gelijk nodig, bij Merlin ook niet trouwens.
Morganfuel ken ik niet.
Als de auto op een 4 goed loopt, lekker laten zitten.
Wel heb ik ook voor de winter een sloot afterrun erin gegoten.
Blijft alles lekker vettig.

Wat wegligging heb ik er nog niet zo heel veel aan veranderd.
Ik heb een 4wd toerwagen/rallywagen, de Pure Ten.
Die heb ik wel voorzien van olie gevulde schokbrekers en ik heb er een setje extra veren bij.
Daar wil ik komend seizoen mee gaan experimenteren.
Met de olie en met de veren, kijken wat de beste combinatie is voor race en "rally" gebruik.
De wielstanden pas ik misschien ook wel aan als ik met de schokbrekers geen goed resultaat krijg.
Als ik de wegligging een beetje op orde heb maar eens aan een clubwedstrijd meedoen.
Eens kijken waar ik sta.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2010 0:58 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Het is een leuke hobby; RC, maar er komt een hoop bij kijken, ben toch wel een paar dagen bezig met schoonmaken.

Maar nog even over die Zero Paints, waar bestel jij die?
Als ik dat zo lees is dat de ideale lak voor mij, ik heb namelijk geen zin om de verf die onder de wielmoer zit telkens weer opnieuw aan te brengen.
Daarbij komt dat het rechter achterwiel al heel snel vies wordt (uitlaatgassen) en ik zie er ook niet zo veel in om de velg opnieuw te moeten spuiten omdat ik de verf heb weggeveegd tijdens het schoonmaken.

Alvast bedankt voor je reactie, en voor de moeite die je hebt genomen om me van feedback te voorzien! :brouw: :brouw:


Danny

PS: ik heb de Alu spoiler thuis liggen, ik zet hem morgen in elkaar en zal ik foto's plaatsen.

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement