Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2009 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Vandaag tijdens de nieuwjaars receptie van de club een Smit Rotterdam van Billing Boats gekregen.
Er is ooit een keer iemand aan dit model begonnen, maar is niet verder gekomen dan de helft van de huidbeplating, het hele spantenraam, een paar dekken met wat onderdelen erop.
Ik heb het model gekregen om haar in volle glorie af te brouwen.
Uiteraard betekent dat ook met roest, maar dat hoort op een model als dit.
Hier nog even wat foto's zoals ik haar gekregen heb:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De buitenkant van de doos is zwaar mishandelt, en alles in de doos is gewoon op een grote hoop gegooid, dus heb ik eerst maar even het één en ander uit de doos gehaald om het toonbaar te maken.
Beslagset en brouwtekeningen zitten er niet bij, de bouwtekeningen heb ik inmiddels op de computer staan, en wil ik binnenkort gaan uitprinten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik nog lang niet klaar ben met de Well Enhancer zullen de updates bij dit model een heel stuk langer uitblijven.
Ook weet ik nog niet echt wat ik hier allemaal mee wil gaan doen, dus daar ga ik eerst eens naar kijken, en ik ga eerst ook eens uitzoeken wat waar bij hoort, en eens uitzoeken of ik niet per ongeluk anderhalve Smit Rotterdam heb gekregen.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2009 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 maart, 2008 22:26 pm
Berichten: 1060
Woonplaats: petten
Tof scheepske :)
Dat je dat zomaar krijgt :shock: :shock:
Zal toch ook maar is bij de club moeten :lol:

_________________
Met vriendelijke groet, Koen

Zeilen is het mooiste wat er is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 jan, 2009 23:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Koen,

Dit model is waarschijnlijk door een gebrek aan wil om te bouwen door een vorige eigenaar van de hand gedaan in de hoop dat een ander er nog wel wat moois van zou brouwen, maar in eerste instantie kreeg iemand het model in handen die ook niet zo'n zin had om verder te gaan met de bouw van dit model, en die dacht van nou, ik heb haar gratis gekregen, dus ik doe haar ook gratis van de hand, maar laat ik eens iemand uitkiezen die duidelijk ook van bouwen houdt, en die persoon ben ik geworden.
Het model is trouwens niet bepaalt nieuw meer, er is niets lasergesneden bij, dus dit is wellicht een model uit de eerste serie modellen.
Persoonlijk vindt ik dit een erg leuke kit, die toevallig ook bij IHC gebouwd is, maar ik vindt de keuze voor het hout persoonlijk niet erg goed.
Er wordt namelijk vooral balsahout gebruikt, en dat maakt het netjes bouwen van dit model met open ramen (waar natuurlijk licht doorheen gaat schijnen) erg lastig.
Ook de spijkers zijn erg lastig vast te timmeren, omdat ze zo verschrikkelijk klein zijn.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2009 0:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Toch ook wel een flink nadeel,die spijkers.
Beter kun je er niet mee verder gaan,geeft alleen maar meer plamuur en schuurwerk aan,wat is te voorkomen door punaises te gebruiken,naar het idee van Pter.

Maar om zulk een project gratis te krijgen is toch wel heel wat,dat is het puzzelen wel waard,toch?.Mits het compleet is.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2009 0:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Ron,

Vanwege de houtkeuze van Billing Boats zal flink wat polyester plamuur dit model zeker een flink stuk oplappen.
De manier van de punaises ga ik alsnog wel eens proberen, klinkt een stuk beter dan proberen om de spijkers recht erin proberen te slaan, terwijl de spijkers nog geen tiende millimeter in het hout zitten.

Helaas ben ik er al achter dat er zeer zeker wel het één en ander mist, maar daar ga ik wel wat aan doen.
Het missen van sommige onderdelen heeft wel als voordeel dat ik de vervangende onderdelen wel meteen van een houtsoort kan maken die ik ook geschikt vindt.
Het detailwerk wil ik zelf gaan maken, ik heb namelijk geen zin om daar flink wat geld in te steken, terwijl ik het net zo goed zelf kan maken.

Ook dit model zal waarschijnlijk wel afstandsbestuurbaar gemaakt worden, maar wat ik daarvoor ga gebruiken weet ik nog niet.
Er geen zeker geen Speed 600 motoren in zoals Billing Boats adviseert, dan zou ik namelijk in een flink kleiner model meer kracht hebben dan in de grote Well Enhancer.
De aandrijving van dit model zal waarschijnlijk aangepast worden op de Well Enhancer, omdat de beide modellen op dezelfde schaal zijn.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jan, 2009 12:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een poging gewaagt om met punaises de huidlatjes te plaatsen.
Heb ik het zo goed gedaan?
Afbeelding

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jan, 2009 14:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend vooral aan de Smit Rotterdam gewerkt.
Er zijn enkele huidlatjes geplaatst, er zijn wat schotten die ooit geplaatst zijn, maar afgebroken zijn weer op hun plaats gezet, en ik ben wat verder gegaan met de opbouw.
Op het bakdek is de opbouw al een aardig eind gevorderd, er hoeven nog slechts 4 schotten geplaatst te worden en dan is de opbouw daar klaar.
Het dek erboven is al een beetje gerepareerd, en er zijn een paar schotten bij geplaatst.
De vloer van het stuurhuis (die iets hoger ligt dan het hiervoor genoemde dek) is uitgesneden en ligt nu bij wijze van dryfit op z'n plaats, in afwachting van de komst van de andere schotten.
De vloer wil ik afneembaar houden om bij de navigatieverlichting te kunnen komen.
Ik wil 2 redelijk grote lampen in de opbouw verwerken om het interieur te verlichten.
Het interieur zelf zal, behalve in het stuurhuis, niet nagebouwd worden, dit omdat ik dit model als speelbootje brouw, en dan vindt ik het niet echt nodig om dan zo ver te gaan met detaillering.
Op de buitendekken zal ik wel flink gaan detailleren.
Ook zal er weer veel verlichting komen.
Ik ben ook al op zoek gegaan naar een geschikte motor, en op dit moment heb ik een Igarashi-motor op het oog.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 jan, 2009 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Danny,

Als ik even geen zin heb om aan de Well Enhancer te werken, of gewoon meer zin heb om aan de Smit Rotterdam te werken dan brouw ik weer wat aan de Smit Rotterdam, maar het is niet mijn bedoeling om de werkzaamheden aan de Well Enhancer te stoppen totdat de Smit Rotterdam af is.
De Well Enhancer krijgt binnen nu en een paar uur haar grote moment.
Op het dakterras staat namelijk op dit moment mijn opblaasboot (met binnen-afmetingen die groter zijn dan de afmetingen van de Well Enhancer), en daar ga ik zometeen nog even wat meer water in gieten, en dan gaat de Well Enhancer te water :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
De uitslag van de tewaterlating (met daarbij het totale vaargewicht van de Well Enhancer) zal ik na afloop in het topic daarover zetten.

Ik was erg blij met de nieuwe boot (Smit Rotterdam), en daarom heeft die even wat meer aandacht gekregen, maar dat begint alweer over te waaien.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2009 13:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 nov, 2008 12:58 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Uden
Buiten mijn plastic modelauto's heb ik deze ook nog.De mijne is wel laser gesneden en ben er nog niet zo heel ver mee.Ik heb hem nu een jaar en heb een tijd geleden de spanten gelijmd.Het is mijn eerste boot dus is veel puzzelwerk.Buiten het feit dat ik van de dokter even plat mag liggen :cry:
Wat ik alleen niet begrijp is dat er al dekken en kajuiten gemonteerd zijn zonder ze van een kleur te voorzien.Dat zal denk ik nog een leuk werkje voor je worden :wink:
Succes ermee

Grt Edwin

_________________
Van hard werken is nog nooit iemand doodgegaan maar waarom zou je het risico nemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2009 14:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo Edwin,

Het nadeel van eerst verven is dat de lijm minder goed houd, maar het voordeel is inderdaad wel dat het verfwerk makkelijker is.
Met heel voorzichtig verven en zo goed mogelijk afplakken is het wel te doen.

Wat mij betreft mag je jouw brouwverslag (als je daar behoefte aan hebt) in dit topic plaatsen.
Dan kan ik mooi bij jouw meekijken, want ik mis een aantal hele belangrijke zaken die wel bij dit model horen.

Veel succes met dit model.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement