Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 13:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 203  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 12:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels het eerste spant uitgezaagd en geplaatst.
Het 2de spant blijkt precies op de Moonpool te zitten, maar gelukkig zijn dit alleen nog maar de grootspanten (de middelste spanten, dus de grootste), waardoor ik dit spant zonder problemen wat naar voren plaatsen.
Dit spant zal dus de voorste begrenzing van de moonpool gaan vormen.
De bodem en de zijkant worden van 3mm dik triplex gemaakt waardoor de latjes die in de rondingen komen daar meteen goed op aan zullen sluiten.

Ik zal straks wat plaatjes posten.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo Allemaal,

Hier is foto-update 5!!!!!!

Afbeelding
Het gat voor de moonpool in het hoofddek is uitgezaagd (vooral om te kunnen laten zien hoe het eruit gaat zien met het dek erop).

Afbeelding
Het eerste spant dat geplaatst is.
De spanten worden allemaal in 2 helften gemaakt en geplaatst vanwege de doorlopende kiel.

Afbeelding
Hier is ook de andere helft al geplaatst.
Het spant op de voorgrond is alleen uitgezaagd en staat er slechts voor de show.
Afbeelding
Hier een plaatje vanuit een andere hoek.

Inmiddels is ook de eerste helft van het 2de spant geplaatst, maar daar heb ik nog geen foto van.

Tot zover deze update.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels 3 spanten geplaatst.
Het voorste stuk van de kiel is ook uitgezaagd.
Toen ik ging kijken of alles een beetje op elkaar aansluit bleek dat het hoofddek 2,9cm te lang was, dus daar zal dus een stuk tussenuit gezaagd worden.
Alles achter de moonpool bleek allemaal te kloppen!!!!!!!!!!!
Zelfs geen mm. teveel of teweinig!!!!!!!!

De spanten blijken alleen nog niet erg goed vast te zitten, dus dat ben ik aan het oplossen met plaatjes hout tegen het spant en de kiel.

Tot nog toe heb ik geen kromming in de kiel of de spanten gevonden, dus ook dat gaat allemaal goed :D :D :D :D

Het belangrijkste leerpunt van het project Josse I, nl. de werkvoorbereiding, is nu al één van de sterke punten in dit project.

Ik zal vanavond nog een paar foto's posten van de vorderingen.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 okt, 2008 19:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Hier is foto-update 6 :D :D :D

Afbeelding
Het achterschip met het dek van het standmodel erop.
Ik moet namelijk nog een dek gaan maken voor het varende model.

Afbeelding
Het voorste deel van de kiel is uitgezaagd, en is hier los tegen de rest van de kiel aangezet.
Het dek moet nog 2,9cm ingekort worden, dus daarom steekt deze iets uit.

Afbeelding
De bodem van de moonpool is aanbouw.
Ik ben hier nu al aan begonnen om de kiel steviger en stijver te maken.

Afbeelding
Nog even een foto van de romp zonder dek, maar met de Josse I op de achtergrond.

Afbeelding
En als laatste nog een overzichtsfoto met een €5,- biljet op het dek om te laten zien hoe enorm groot dit model is.
Een muntstuk volstaat op dit model helaas niet.

Tot zover deze update.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt, 2008 17:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met het uittekenen van de bodem.
Dit ben ik nu al aan het doen omdat er teveel beweging in de kiel zit, en ik daarom een beetje bang ben dat de kiel straks ineens kromgebogen blijkt te zijn.
Doordat ik nu al met de bodem bezig ben is deze dus 4mm dik, maar op de randen ga ik dat nog in de juiste vorm en dikte schuren.
Toen ik net even naar de boeg keek zag ik dat de kiel vooraan zelfs enkele cm's uit het midden zat, dus ik heb dat nu even met gewichten op het dek opgelost, maar daar zal vanavond toch echt wat definitiefs bij moeten komen.

Foto's komen later op de dag.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt, 2008 5:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Gisteren is het vanwege het licht niet meer gelukt om foto's te maken, maar vandaag hoop ik nog even foto's te kunnen maken met mijn nieuwe camera!!!
Als dat niet gaat lukken (er gaat een speciale, leeg geleverde, accu in, die eerst opgeladen moet worden en dat duurt 2 uur) dan probeer ik het nog even met de oude camera.

Toen ik de kiel op de bodem zette zag ik dat het achterste spant veel breder was dan de bodem, dus ik heb het achterste stuk eraf gezaagd en ga daar binnenkort een nieuw stuk voor maken.
Ik hoop dit weekend ook tijd te vinden om de huid uit te zagen en te plaatsen.
Dan moeten alleen de latjes er nog op, en dan kan ik met de G4 aan de gang.
Schuren en plamuren ga ik pas aan beginnen als de G4 hard is, want dan zit die goed in het hout.

Vanavond komt een herkansing voor de foto's.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt, 2008 5:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Gisteren is het vanwege het licht niet meer gelukt om foto's te maken, maar vandaag hoop ik nog even foto's te kunnen maken met mijn nieuwe camera!!!
Als dat niet gaat lukken (er gaat een speciale, leeg geleverde, accu in, die eerst opgeladen moet worden en dat duurt 2 uur) dan probeer ik het nog even met de oude camera.

Toen ik de kiel op de bodem zette zag ik dat het achterste spant veel breder was dan de bodem, dus ik heb het achterste stuk eraf gezaagd en ga daar binnenkort een nieuw stuk voor maken.
Ik hoop dit weekend ook tijd te vinden om de huid uit te zagen en te plaatsen.
Dan moeten alleen de latjes er nog op, en dan kan ik met de G4 aan de gang.
Schuren en plamuren ga ik pas aan beginnen als de G4 hard is, want dan zit die goed in het hout.

Vanavond komt een herkansing voor de foto's.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2008 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hallo allemaal,

Ik wil eventueel de opbouw van messing maken, omdat dat stijver en sterker is dan polyester en hout.
De soldeer wil ik dan polijsten om dikke klodders soldeer op de opbouw te voorkomen.
Wat is jullie mening hierover?

Ik heb vandaag ook 3 platen hout bijgehaald, 2 van 3mm dik, en 1 van 5mm dik.
De 3mm platen ga ik gebruiken voor de huid, en wat er over is in de romp om de ballast op z'n plaats te houden.
De 5mm plaat wil ik gebruiken voor het dek.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 10:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 jun, 2008 20:35 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Lemmer
waarvoor heb je die stevigheid nodig? je moet gewoon nemen wat je zelf prettig vind werken ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2008 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 nov, 2007 14:42 pm
Berichten: 2468
Woonplaats: De Klomp
Hoi Susho,

Ik wil er ook interieur in hebben, en dan is de dikte erg beperkt, en dan heb je al snel een erg slap model.
Ik wil daarom proberen zo veel mogelijk stijve materialen te gebruiken.

Hallo allemaal,

Ik heb net even de Well Enhancer beneden neer gezet om er weer wat verder mee te gaan, komt Tweety (mijn parkiet) ineens uit haar kooi, even inspecteren of ik mijn model wel goed bouw.
Dus ik was erg blij dat ik mijn camera bij de hand had, dus erg veel foto's gemaakt, en ik zal er straks een paar posten.

Groetjes Josse

_________________
Vlaggeschip: Well Enhancer schaal 1:75, opnieuw begonnen, binnenkort gaat het deelproject electronica en programmering toch echt beginnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2021 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 203  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement