Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
tsja bob, en dan toont hij ook nog eens een set voor de AH-64D Longbow Apache. die cockpit is toch echt wel een stukje anders dan de AH-64A Peten waar niels de foto van toont.

Maar vraagje, ga je de brandstof tanks ook doen??

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 18:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
lijkt me wel leuk idee.. brandstof tanks

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 apr, 2005 10:46 am
Berichten: 651
Woonplaats: Culemborg
Niels, waar ga je de brandstoftanks vandaan halen ????
Wat ik met de mijnen ga doen weet ik nog niet, een IDF bak lijkt me inderdaad ook leuk.
Moet eens gaan kijken wat ik nog heb liggen aan decals.

Met een beetje dryfitten gaat het goed komen.
Inmiddels de cockpit gespoten en gedrybrushed, foto's volgen nog.

BTW leuk dat je meedoet.
Misschien de volgende modelbrouwersdag alle AH-64's eens op een tafel zetten

Biertje ????

Frank

_________________
Was nooit een ster in nederlands, dus vergeef mijn spelfouten
In progress:
1/48 Hercules IDF, nu toch maar een Klu
1/32 Beaufighter die ergens in een hoekje ligt op zolder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Wat een enthousiame leute! Laat ik dan maar eens gaan reageren op een paar zakenq

Eelcog schreef:
Pakt een zakje chips en een biertje en gaat er ff lekker voor zitten. :wink: Want met al die andere projectjes van je vraag ik me af of je ondertussen niet een Pacific Coast AH-J7W164 Micthell Airies aan het bouwen bent. :brouw:


Wel uitdeleln he :) niet alleen gaan zitten kantelen hierzo he :brouw:
En gelukkig heb ik aardig systeem van kits bij elkaar houden dus dat komt wel goed.

Plasticprutser Peter schreef:
Het wordt nog een hele groepsbouw zo. Niels moest wel want er komen straks drie grote dozen bij en die moet ie ook maar kwijt kunnen. :)

Anyway....naast de Verlinden update set is er dus kennelijk meer voor deze Apatsie te krijgen in 1/32. Lijkt mij een verstandige keus met de kritieken van ome Grendel op die Verlinden set in gedachten. Maak er wat mooi's van.


Gelukkig heb ik nog wel wat opslag ruimte, dus de opslagruimte was het probleem niet
Officieel zijn de sets dus bedoeld voor de 1/35 kit van kangnam, kent u hem kent ik hem. Gezien de instructies die bij die eduardsetszitten, lijkt allles verdomd veel op elkaar, dus ik ga het gewoon proberen.

Gerd jan schreef:
Hallo Niels, leuk dat je ook meedoet, ik wil wel kijken hoe jij deze doet, aangezien ik soms hoor dat jij meerdere veeleisende kits tegelijk maakt.

Ik ben heeeel nieuwsgierig, Gerd Jan :brouw:


Veeleisend, wat is veeleisend?
't is gewoon een kwestie van een beetje modelbouwen, je inlezen en gezond verstand.... (dit is een gratis hint voor iedereen)

Biggles schreef:

We zijn in de diverse groepsbouwen dan ook vol verwachting op het resultaat van die vele kitjes tegelijk... :roll:


Tsjah wegens persoonlijke redenen en gangen van zaken heb ik aantal dingen @ brouwers tot een minimum beperkt, dus vele dingen elders hier kunnen als verloren worden beschouwd

tsjopper bob schreef:
Mijn eigen reactie hierop is dan wel weer, zou je het verschil zien tussen 1:32 en 1:35? Ik zou wellicht ook de gok nemen.

Go for it Niels.

Niels kennende is hij met de trein naar de Blokker gegaan om deze te scoren. Niels heeft geen heli in z'n stash. Was laatst op ESM, kwam hij bij me: 'Nout, ik heb een mooie heli voor jou!'. Wat denk je....? Hij kon hem even niet vinden. Was (zogenaamd) net verkocht :D :D :D


Het was ook mijn idee dat het verschil 1/32 en1/35 minimaal is. Gordels moeten sowieso wel te doen zijn en met de instrumenten..... Nou ik ben benieuwd :)

Gelukkig hoefde ik niet langs de blokker, wegens ik heb toch best wel wat helikopter kitjes op voorraad schijnbaar verkoopt het best goed, want op ESM was ik de wentelwiekjes zo kwijt dus

Eelcog schreef:
Citaat:
(ik vindt het wel flouw dat ik geen updates meer mag plaatsen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:)

Ach joh, dan lullen we Niels' topic vol. Hehehehehe


Graag zelfs :) ik wil natuurlijk ook gewoon halverwege een verslag met minstens 35 pagina's en 5000 views! :twisted:

Spunk-Y schreef:
tsja bob, en dan toont hij ook nog eens een set voor de AH-64D Longbow Apache. die cockpit is toch echt wel een stukje anders dan de AH-64A Peten waar niels de foto van toont.

Maar vraagje, ga je de brandstof tanks ook doen??



Tsjah die cockpit wordt nog even wat uitzoekwerk, maar daar hebben we google voor (let op, weer een gratis tip voor iedereen :) ) Ik zal vast wel iets met dieset kunnen :)
En de tanks, ik ga gewoon wat rondsnuffellen in de spare box, zal vast wel iets bruikbaars tussen zitten!

Frank schreef:
Niels, waar ga je de brandstoftanks vandaan halen ????
Wat ik met de mijnen ga doen weet ik nog niet, een IDF bak lijkt me inderdaad ook leuk.
Moet eens gaan kijken wat ik nog heb liggen aan decals.

Met een beetje dryfitten gaat het goed komen.
Inmiddels de cockpit gespoten en gedrybrushed, foto's volgen nog.

BTW leuk dat je meedoet.
Misschien de volgende modelbrouwersdag alle AH-64's eens op een tafel zetten

Biertje ????

Frank


Tsjah, me had commentaar, dus, dan moet ik maar eens laten zien hoe het wel kan!

Tanks heb ik hierboven reeds uitgelegd. Decals verzamel ik overal en nergens vandaan,ik heb namelijk nog geen decalset hiervoor gevonden....

Ennuh, biertje, lekker, maar ik wacht wel even tot ik thuis ben, tijdens het werken wordt het niet geapricieerd


ZOW
dar was me wat typwerk op den mobiel......

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Citaat:
Veeleisend, wat is veeleisend?
't is gewoon een kwestie van een beetje modelbouwen, je inlezen en gezond verstand.... (dit is een gratis hint voor iedereen)


Dank je! :brouw:
Ik heb dat gerucht zo door Iemand gehoord, dus...
:)
Eigenlijk weet ik niet echt wat veeleisend is, heb een Antonov van revell in mekoar geplakt, die scheen niveau 5 te zijn(veeleisend volgens Mr. Revell), maar ik vond hem best makkelijk.

Maar goed, ik geniet lekker mee van allemans kunsten in deze groepsbouw.

Proostalavista, Gj.

_________________
Pink Floyd for the win.


Laatst bijgewerkt door Gerd jan op ma 29 nov, 2010 21:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2057
Woonplaats: Gemert
Es kijken of we hiermee al pagina drie gaan halen. :) De opmerking van René is helemaal correct. Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit gaat passen, want het verschil lijkt maar weinig zo tussen 1/32 en 1/35, maar procentueel is het toch zo'n 9% en weinigen zullen klagen als ze 9% salarisverhoging krijgen. Dan klinkt het op eens een stuk groter zo'n verschil. :wink:

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 22:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Citaat:
Eelcog schreef:
Citaat:
(ik vindt het wel flouw dat ik geen updates meer mag plaatsen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:)

Ach joh, dan lullen we Niels' topic vol. Hehehehehe


Graag zelfs :) ik wil natuurlijk ook gewoon halverwege een verslag met minstens 35 pagina's en 5000 views! :twisted:


Nou dat wil ik ook wel heur! Btw. de biertjes net ff doorgetrokken in de businessclub bij FC Zwolle. Het was feest :).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 22:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3211
Citaat:
die scheen niveau 5 te zijn(veeleisend volgens Mr. Revell)


Wegens boel veel stukkies plastic, niet omdat ie moeilijk is...

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Tsjah, 1/35 of 1/32 't verschil is inderdaad 9 procent, gelukiig kleiner en niet groter. t instrumentenpaneel is maximaal zon 4 a 5 cm breed (grof uit mijn hoofd) dan kom je dus op een verschil van zo'n 4 a 4,5 mm uit met een beetje klooien kan je d'r best wat mee, gelukkig zijn de schermen van de voorste pit ook los, zodat je die ook makkeliijk kan plaatsen.
Wegens in Nederland was niet alles voorradig bij mijn hofleverancier, ben ik maaar even bij Hannants gaan bestellen, best fijn nu, met Paypal ook :) , en de setjes (en wat andere meuk) zijn vandaag verstuurd, dus hopelijk eind volgende week binnen. Gelukkig zijn er nog genoeg andere zaken aan de choppert die ik eerst kan doen!

En Nemmy zegt al wat ik ook ongeveer in getypseld had waarvoor dank :)

@ Eelcoo ja het gaat lekker met PEC :P wegens familie banden heb ik toch altijd wel een zwak voor FC Zwolle :)

Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 nov, 2010 23:29 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Gerd jan schreef:
Eigenlijk weet ik niet echt wat veeleisend is, heb een Antonov van revell in mekoar geplakt, die scheen niveau 5 te zijn(veeleisend volgens Mr. Revell), maar ik vond hem best makkelijk.

Die 'moeilijkheidsniveaus' van Revell geven alleen maar aan hoeveel onderdelen er in een kit zitten. Je kan beter afgaan op de copyrightdatum. Oudere kits zijn vaker lastiger in elkaar te zetten, maar goed, uiteindelijk is dat met volharding en gezond verstand ( :P ) ook allemaal best doenbaar. 'Makkelijke' kits zijn gewoon interessanter als beginnende modelbouwer om je basistechnieken in orde te krijgen, want die heb je wel nodig bij de 'moeilijkere' kits.

Ben benieuwd hoe dat uitvalt met die PE, hopelijk is het verschil niet te zichtbaar.

En ik zie dat ik ook maar nog eens wat herhaal wat er al gezegd is, dat heb je dan als je post per post quote, maar goed, ik post toch maar, anders raakt Niels niet aan z'n 35 pagina's :P

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement