Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 10:45 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Voor de meeste zit de zomervakantie er al op. Ik heb nog een paar dagen, maar het was wel een bijzondere.

We hadden gepland lekker te gaan wandelen en zwemmen met de honden, maar op dag 1 (de reisdag niet meegerekend) ging het verschrikkelijk mis.

Bij het instappen van een gondel is onze hond kennelijk ergens mijn zijn teen blijven hangen en daarbij zijn nagel compleet tot in het bot, zogeheten klauwbeen, afgebroken. Hij heeft geen kik gegeven en wij kwamen er dan ook pas achter in de gondel. Alles zat onder het bloed. Als een klein wonder, troffen we boven 3 mensen van het rode kruis aan. Zij fungeren hoofdzakelijk in de wintermaanden als bergwacht. In de zomer zijn normaliter de posten niet bemand. Het was hun eerste keer om een dier te behandelen, maar ze hebben dat met dezeflde passie gedaan. Onze dank kan niet vaak genoeg uitgesproken worden!!!
photo 586177

Omdat de bloeding niet wilde stoppen, zijn we met spoed doorgereden naar een dierenkliniek. Bij aankomst was het verband zo doordrenkt en zwaar, dat het van de poot was afgevallen.
photo 586176
photo 586175
photo 586178
In de kliniek zijn ze meer dan een uur bezig geweest, maar hebben super werk verricht. Ternauwernood kon amputatie van het topje van de teen worden afgewend. Inmiddels zijn we 2 weken verder en geneest de wond goed. Maar het duurt nog weken voordat de nagel helemaal terug is en onze hond zonder bescherming weer mag lopen en zwemmen.

Al met al hebben we de hele vakantie om moeten gooien en het rustiger aan moeten doen, maar we hebben toch kunnen genieten. De volgende mag van mijn alleen wel wat 'traditioneler'zijn. :wink:

Hoe is/was jullie vakantie?

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Heftig verhaal, en bijzonder dat de hond zich niet liet horen. Normaal hoor je het al luid en duidelijk als je op een pootje gaat staan.. Waar was dit? Zwitserland of iets dergelijks, zo te zien?



Mijn vriendin Andrea en ik werken allebei in het onderwijs. Zij in het voortgezet- en ik basisonderwijs. We hebben dus de luxe van flink wat gezamenlijke vakantieweken verspreid over het jaar. Nadeel is wel dat je dus ook echt vastzit aan die weken als je op vakantie wilt, dus buiten het hoogseizoen zit er niet in. In november verwachten we ons eerste kindje, dus we hebben deze zomervakantie gebruikt om nog een laatste keer met z'n tweeën op vakantie te gaan. We zijn in twee weken Ierland rondgereden, startend en eindigend in Dublin. Dublin zelf hebben we maar heel kort gezien, maar geloof me, het is nou niet bepaald de mooiste plek van het land :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 11:38 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja Jelle, wij hadden ook wat meer lawaai verwacht. Het is namelijk enorm pijnlijk.
Dit was is Oberstdorf (Algau), in Duitsland. Het begin van de Alpen en slechts enkele km van Oostenrijk.
We hebben besloten volgend jaar terug te komen om alles te doen wat we moesten missen.

Maar jij wordt papa. Kanonnen gaat de tijd snel. Ik herinner me jou nog op één van de eerste modelbouwdagen als nog maar een tiener. Gefeliciteerd kerel, ik hoop dat de zwangerschap en bevalling maar voorspoedig mogen verlopen. :brouw: (alcoholvrije toost)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Oei, dat is heftig! Buurman van mij heeft iets soortgelijks gehad vorig jaar... ook een teennagel die ook verschrikkelijk bloedde. Uiteindelijk aardig goed gekomen al ziet die teennagel er nog niet zo fraai uit. Hond is 10 en misschien speelt leeftijd ook een rol in het helen.

We hebben zelf 2 Teckels van 1,5 en bijna 3 dus ja, dat zijn net je kinderen. Wij zijn sinds een aantal jaren weer eens met vakantie geweest en wel naar Normandië. Was heel leuk en interessant en zelf wil ik nog wel een keer terug. De vrouw minder, die had het na 1,5 week wel gezien met de tankjes en al het militaire spul :D Maar we hebben het wel heel gezellig gehad ;)

Plaatje van typisch het landschap daar:

Afbeelding20230725_151728 by Ronald Halma, on Flickr

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: za 02 sep, 2023 15:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
jee, Arno, das schrikken, maar gelukkig was er goede hulp ter plekke

Jelle,gefeliciteerd, man, net als Arno zie ik nog steeds zo; schriel kereltje voor me :D :D

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2023 10:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Gelukkig goed afgelopen voor de hond. Goede hulp op het juiste moment kan veel problemen vermijden.. hebben wij ook ondervonden, maar dan initieel in de slechte zin, gelukkig uiteindelijk wel goed gekomen.

Onze vakantie was heel rustig. Een 2-tal maand geleden had mijn vriendin een percolator (koffiedouche met verwarmingselement) laten vallen op het werk met 3-de graads brandwonden tot gevolg (schoen niet snel genoeg uitgekregen, haar halve voet was 1 blaas en dan uiteindelijk ontveld..) dus na een operatie om de huid te transplanteren, was de vakantie dag per dag te bekijken. Er het meeste van gemaakt volgens wat mogelijk was... maar kijk... 2.5 maand verder en mag volgende week weer aan het werk... nog een dikte dankt u naar alle verplegend personeel...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: ma 04 sep, 2023 21:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
mooi man, goed dat het zo voortvarend gaat

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: wo 06 sep, 2023 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12253
Woonplaats: Eibergen
Moest een week werken de rest van het jaar altijd vakantie :mrgreen:

Kleine brouwers worden ook groot zie je nu wel weer gefeliceerd Jelle

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: wo 06 sep, 2023 17:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6320
Woonplaats: Blauwhuis
Arno, dat is even schrikken.
volgend jaar herkansing.

Jelle gefeliciteerd

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Zomervakantie 2023
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2023 8:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Dank voor de felicitaties! :brouw: Het wordt een jongetje, dus statistisch gezien een iets grotere kans dat -ie geïnteresseerd gaat zijn in papa's hobby's. Maar als hij t.z.t. liever op ballet wil is het ook goed hoor :D

En ja, de tijd vliegt. Ik kwam in 2005 op modelbrouwers, en mijn eerste brouwersdag zal 2006 zijn geweest in dat kleine zaaltje in Schoonhoven. Inmiddels ook al 17 jaar geleden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement