Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 7:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 413 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 jul, 2017 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 jul, 2017 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@TheFlyingDutchman... daar kan ik je geen ongelijk in geven, wij Belgen ergeren ons daar ook meer dan eens aan hoor! :evil:

@MarChant... zo zie je maar weer hoe verschillend het kan zijn: op jullie autosnelweg min.60.... bij ons is dat 70. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2017 1:52 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Wel, dat geval wat ik dus tegenkwam, wat dus 40km/u reed op een 80km weg, was dus een schoolvoorbeeld van een Artikel 5 als ik het zo zie.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2017 8:08 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
als het een 45km auto was mag het gewoon hoor. Die mogen niet op een autoweg of snelweg (100 of 130km/u wegen)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 aug, 2017 9:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
looney schreef:
als het een 45km auto was mag het gewoon hoor. Die mogen niet op een autoweg of snelweg (100 of 130km/u wegen)


Hoewel bij een 80 km weg ze meestal echt goed rechts moeten houden (zodat ze makkelijk in te halen zijn), of als er een apart fietspad/parallelweg is ze beter daar kunnen gaan rijden...

En als voorbeeld van hoe het niet enkel de Belgen zijn die geen wegen aan kunnen leggen, wil ik jullie uitnodigen om eens met de auto naar het centrum van Leiden te komen - alle doorgaande wegen worden hier heraangelegd om ze onveilig mogelijk te maken voor alle weggebruikers: geen duidelijk baanscheiding, te smalle banen voor bussen, extra lage maximum snelheden die een bus- of autotocht een hel maken, verlaagde stoepen zodat de fietsers die toch al niet uit hun doppen kijken nog gevaarlijker kunnen gaan doen, middenbermen daar waar ze nodig zijn weghalen en toevoegen daar waar ze niet nodig (of zelfs gevaarlijk) zijn, kruisingen die onoverzichtelijkheid en makkelijk af te snijden bochten (over de fietsersstopstrook) combineren, etc.
Eigenlijk hoop ik dat als het onvermijdelijke verkeersinfarct er dan eindelijk komt, het ook direct dodelijk zal zijn (voor de regerende coalitie* die die dingen goedkeurt welteverstaan, liefst permanent).

* Die ook de stoep bij het gemeentehuis pakweg om de 5 jaar opnieuw laten aanleggen...hallo geldverspilling...

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2017 2:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
@ Salamander,

Voordeel van Leiden is dan weer wel dat je de auto ruim buiten het centrum kan parkeren op relatief grote terreinen en een gratis busje van en naar het centrum. Vind dit echt een super service, als je klaar ben met winkelen ga je bij een opstappunt staan belt het nummer en binnen 10 minuten komt het busje je ophalen!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2017 14:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
looney schreef:
als het een 45km auto was mag het gewoon hoor. Die mogen niet op een autoweg of snelweg (100 of 130km/u wegen)

In mijn situatie was dat niet het geval, ik geloof dat het een Micra o.i.d. was.

@ Salamander, nu weet ik natuurlijk niet van welke kant je het centrum in komt, maar als ik naar de stad moet zet ik de auto meestal in de parkeergarage bij de Haarlemmerstraat. Vanaf de Zijlsingel is dat goed aan te rijden, en dan kan je zo lopend het centrum in.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2017 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 08 jul, 2013 14:48 pm
Berichten: 94
Ik ergerde mij vandaag nadat ik erachter kwam dat photobucket tegenwoordig 400$ per jaar rekent voor het delen van fotos op oa. fora.
en dat ál de foto's die ik en vast nog anderen ook op dit forum heb staan nu niet meer zijn te zien :evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2017 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Al dat kommer en kwel in de nieuwsberichten... het lijkt wel of er in de wereld niks positiefs meer gebeurt! :(

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 aug, 2017 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
walesha schreef:
Al dat kommer en kwel in de nieuwsberichten... het lijkt wel of er in de wereld niks positiefs meer gebeurt! :(


Ligt er maar net aan wat je leest... empathie is een prima eigenschap maar ik probeer mijn stemming niet te laten beïnvloeden door narigheid die mij niet direct persoonlijk aangaat. De wereld is groot en met de overdaad aan media krijgen we alles voorgeschoteld. De hoeveelheid ellende was vroeger niet minder, maar toen hoorde je het gewoon niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 413 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement