Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2nd Try
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2023 9:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 aug, 2023 8:57 am
Berichten: 18
Woonplaats: Den Haag
Goedemorgen vierkante millimeter artiesten,

Ik heb besloten modelbouw weer een nieuwe kans te geven. Vele jaren geleden (stuk of 15) getracht de hobby weer op te pakken na het freubelen met dikke velpon lijm tig decennia terug. Echt alles aangeschaft inclusief een stapel kits waar met name mijn vrouw eng van werd, echter…. na een aantal totaal mislukte gebouwde modellen, derhalve gevolgd door gebrek aan inspiratie en een baan die wel erg veel tijd in beslag nam (was meer dan 250 dagen per jaar op reis), is alles in een hoek verdaagd en uiteindelijk destijds op marktplaats terecht gekomen en voor een habbekrats verkocht.

Nu, weer heel wat jaartjes ouder en zat van televisie kijken ‘s-avonds, is het weer gaan kriebelen en heb ik de zin (en moed) verzameld om het weer te gaan proberen. Gereedschappen aangeschaft alsook sproeier, kwastjes, verfjes (Vallejo) en een paar doosjes om mee te beginnen. Heb mezelf voorgenomen het vern..ken van een paar modellen voor lief te nemen en hier lering uit te trekken in de hoop dat de volgende beter gaat, dus…. Of dat gaat lukken?? :?
Ogen zijn een stuk minder geworden en daarnaast ontbeer ik een “vaste hand”, maar we gaan het meemaken.

Mijn voorkeur ligt bij militair WWII, maar wie weet komen er nog zijsprongen.

Ben me aardig aan het inlezen op het forum, mbt ervaringen en technieken en zit met bewondering te kijken naar de bouwverslagen van de vele experts hier aanwezig. Zal trachten ook regelmatig wat te posten qua bouwen etc., maar moet het eerste drempeltje eerst over :D

Tot Horens/Lezens!

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2nd Try
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2023 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
Hey Rob van harte welkom hier op dit enorme forum , zelf ben ik autobouwer maar door familiale omstandigheden ligt het bij mij stil en hoop kortelings terug te starten
Veel succes in uw 2de start in deze geweldige hobby
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2nd Try
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2023 19:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6320
Woonplaats: Blauwhuis
Welkom Rob.

Ik ben heel erg inaktief in de auto's en motoren. Mijn bouwdip duurt al jaren.
Door een klein bedrijfsongevalletje pas weer eens iets gebouwd op de oldscool manier met alleen kwast en verf.
Was heel lekker om te doen.
Maar ben ondertussen al een kleine 3 jaar bezig met een Fiat 500 en dat wil gewoon niet vlotten.
Ook hier geldt dat mijn werk daar deels debet aan is ( lange dagen ).
Belangrijkste is dat je bouwt voor jezelf en er zelf plezier uit haalt.
Leg de lat niet te hoog, het hoeft geen showmodel te worden.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2nd Try
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2023 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Welkom op het Forum Rob!

Ik heb ook ooit een bouwstopje van een jaar of 10 gehad, maar nu helemaal mn draai gevonden, mede dankzij dit forum!

Veel plezier!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2nd Try
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2023 8:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 aug, 2023 8:57 am
Berichten: 18
Woonplaats: Den Haag
Thanks mannen!

Begrijp dat de bouwdip velen niet vreemd in de oren klinkt. We gaan er weer met frisse moed tegenaan!

Gr.
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2nd Try
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2023 9:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4398
Woonplaats: Aartselaar
zeker doen ik zelf ben er zeker 30 jaar tussenuit geweest , maar iedere x als men voorbij zo een modelbouwwinkel of koopcenter voorbij kwam werd ik toch iedere keer naar de afdeling modelbouw getrokken tot ik in 2012 in Monchau Duitsland was en aan de andere zijde van het alom bekende glasfabriekje is toch een geweldige winkel met miniaturen van auto's en enkele bouwdozen en daar stond de kit waar ik al lang van droomde de VW T1 samba bus en ik was verkocht en terug begonnen tot vandaag goed bezig geweest , tot het familiale drama en ik gewoon al een half jaar gestopt ben , mijn vrouwke is getroffen door die ellendige ziekte en daardoor moeten we elke week naar de kliniek en valt alles op mij , gelukkig ie er verbetering in zicht en zal ik toch stilletjes kunnen starten
Succes makker


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2nd Try
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2023 10:12 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Welkom Rob en inderdaad... menig bouwer komt de man met de hamer (kliko?) tegen en vallen in een bouwdip.
Ook ik heb enkele keren m'n spullen voor jaren niet aangeraakt. Ben wat alternatieve richtingen op gaan kijken, mezelf 3D tekenen aangeleerd en eigenlijk via die weg terug de hobby ingezogen :mrgreen:
En dan moet ik mijzelf ook excuseren, want van militairia heb ik maar weinig kaas gegeten. Mij vind je hoofdzakelijk terug tussen Porsches. Maar een Star Wars uitstapje zo nu en dan is een heerlijke afwisseling.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2nd Try
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2023 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 aug, 2023 8:57 am
Berichten: 18
Woonplaats: Den Haag
Ja Marc, vanaf het moment dat jullie dat gehoord hebben moet je inderdaad alles gaan relativeren en prioriteiten stellen. Daar zal iedereen begrip voor hebben en jij pakt alle verdere verantwoordelijkheden op vanzelfsprekend. In ieder geval goed te horen dat er verbetering is, goede hoop en moed houden is alles wat jullie kunnen!
Hoop in ieder geval dat je ook op korte termijn weer de knutselhoek in kunt.... gedeelde ergernis is halve ergernis zullen we maar zeggen :D
Alle sterkte voor jullie!!

Arno, wellicht dat ik ook nog eens zo'n ding op de werkbank gooi, laat ik me eerst maar wat gaan ontwikkelen met militair spul, heb gezien dat je dat lekker kunt verweren (in mijn geval waarschijnlijk fouten maskeren), valt het minder op misschien....
en anders.... inderdaad de vullisbak staat altijd in de buurt :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement