Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 4:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2016 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2016 22:43 pm
Berichten: 3
Woonplaats: westerhaar
Hey hallo,

Na een tijdje opzoek te zijn geweest naar een leuk modelbouw forum, ben ik hier terecht gekomen. Dit forum blijkt er 1 te zijn met een veel actieve gebruikers, en nog veel meer info, werd het tijd om na de nodige uurtjes scrollen mezelf maar eens voor te stellen.

Mijn naam is Mark en ben 29 jaar, en woon zoals de titel al verraad, in twente en dan wel het gehucht Westerhaar-Vrienzenveesewijk. Ik ben nu 5 jaar gelukkig getrouwd, en mijn grootste trots zijn mn kids, een dochter van 4 en een zoon van 2, en een ? van ongeveer -14 dagen (ja dat lees je goed, geen idee wat het word, maar dat kan ik je over ongeveer 14 dagen vertellen :D)

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als projectleider bij een bedrijf voor vastgoed presentatie's. Dit houd voornamelijk in 3d werk en photoshop werk, aangezien nooit iemand snapt wat ik bedoel wanneer ik dit probeer uit te leggen hieronder maar een afbeelding van 1 van mijn projecten

Afbeelding

Dan toch maar ff ontopic waar het hier eigenlijk omdraait :). Ooit als 13 jarig ventje van mijn ouders mijn eerste markling modelspoor treintje gekregen met de nodige bouwpakketten aan huisjes, ooit wel een klein tafeltje opgezet maar na een onverwachte verhuizing helaas op ons nieuwe stekkie er nooit van gekomen om weer echt iets op te bouwen. Modelbouw heeft mij al die tijd nog geboeid, maar vanwege school, trouwen, werk, kinderen, en andere dingen in een druk leven, er nooit meer echt aan toe gekomen om het weer eens serieus op te pakken.

Tot voor kort ik mijn andere grote hobby, gamen, een beetje zat begon te worden. per slot van rekening zit ik al 40 uur in de week achter 4 schermen, om dan savond's nog weer voor 4 - 6 uur achter zo ding te kruipen, word je best moe van :).
Zoekend naar iets anders om mn tijd mee te verdijven, dacht ik weer aan een oud bouwpakketje waar mijn broertje ooit eens mee begonnen is, maar wat niet echt lekker in elkaar zat. Dan maar opzoek naar iets anders.

Toen eindelijk wat gevonden wat ook door moeder de vrouw goed gekeurd was om uiteindelijk ten toon te stellen op het dressoir, begonnen met een boot, en dan wel de uss constitution.

Tot dusver is dit het resultaat, alleen de zeilen moeten er nog aan.
Afbeelding

gaande weg begon ik me te realiseren dat dit mischien wel een heel heftig project was om mee te beginnen, aangezien ik mn skills wel iets hoger wil dan lijmen, likje verf, en klaar.

zodoende kwam ik hier terecht, en hoop met al jullie hulp tips en tricks echt mooie modellen te maken.
voor mijn volgende project denk ik dat ik eerst maar eens met de wat kleinere modellen ga beginnen van bijv. een watervliegtuig.
Niet dat deze makkelijker moeten zijn maar wel kleiner qua model. (niet de schaal) wanneer ik die heb leren goed te spuiten, verven, detailleren, en alle termen waarvan ik nu nog geen idee heb wat ze betekenen, kunnen we altijd nog doorgaan op de grotere modellen.

Zo, dit is weer een veel te lang verhaal als intro, maar hoop dat het beetje duidelijk is :)
Mocht je toch nog wat vragen tips, of suggesties hebben, k hoor ze graag,

Met vriendelijke groet

Mark de Lange


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2016 1:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom bij Modebrouwers, Mark. Ik weet als industrieel tekenaar hoe vermoeiend het staren op een scherm kan worden, wat ontspanning in echt 3D kan dan wonderen doen. Het schip ziet er al heel fraai uit, heb je er nog meer foto's van bijgehouden? Wil je een watervliegtuig bouwen, dan kan ik je een van mijn verslagen misschien aanbevelen: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=34419&f=1. De kennismaking met ons brouwerslatijn kan vergemakkelijkt worden als je dit erbij pakt: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=30&t=3606 of er gewoon een vraag over stelt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2016 13:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 sep, 2011 11:27 am
Berichten: 2157
Woonplaats: Lillesand, Noorwegen
Welkom hier, een een mooi schip! Zelf werk ik met Autocad en 3ds Max, onder andere ook rendering voor presentaties etc. Ben benieuwd naar de foto's van de USS Constitution als hij geheel klaar is!

:brouw:
Martijn

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement