Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2015 10:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 30 okt, 2015 10:06 am
Berichten: 25
Woonplaats: Landsmeer
Goedemorgen allen,

Laat ik mij even voorstellen. Michiel Slik en ik kom uit Landsmeer en heb vroeger veel in de modelbouw gedaan. Jaren laten rusten en vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en heb ik het weer opgepakt. Aangezien dit voor mij echt een winterhobby is bouw ik per jaar niet zo gek veel.

Heb inmiddels wat tanks gebouwd (was mijn liefde vroeger naast Sci-Fi modellen) maar wilde eigenlijk eens wat anders proberen. Aangezien ik autogek ben leek het mij duidelijk, ik ga eens wat auto's bouwen. Heb 2 weken geleden een bouwkit gekocht van een op een Ferrari lijkende Koenigsegg series en die ben ik nu met veel plezier in elkaar aan het frommelen. Moest wel een hoop aanschaffen qua verf, maar het interieur is bijna af en ik ga snel aan de buitenkant beginnen.

Aangezien dat strak en netjes moet, wat ik met tanks niet gewend ben, heb ik daar een aantal vragen over en zodoende kwam ik op dit forum uit. Ga een hoop lezen en jullie waarschijnlijk bestoken met vragen.

Ik ken nog niemand hier, maar wens jullie alvast morgen (31 oktober) op de IPMS veel plezier. Ik ga daar zelf ook naartoe.

Salut!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2015 11:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Hoi Michiel van harte welkom hier op ons fantastisch forum , en bij mij zit je direct ok hoor ik ben namelijk ook automodeller ik doe niks anders en zoals bij u heb ik ook jaren stilgelegen en ben terug twee jaar weer volop bezig met bouwen , en eerlijk man door op dit forum te komen ben ik met enorme sprongen vooruit gekomen , een raad hier een tipje daar gewoon geweldig hoe de mensen hier helpen , en ik doe ook niets liever dan de mensen helpen en zeker op technisch vlak , ben jaren werkzaam geweest als technieker bij het nu doodgeverfde wereldbekende automerk (VW )
Dus als je met iets zit vraag het maar en ik zal "proberen " u te helpen
Be beste groeten vanuit de Belgische kant van dit forum
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 8:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 30 okt, 2015 10:06 am
Berichten: 25
Woonplaats: Landsmeer
Dank je wel. Ik ben van het weekend aan het spuiten geslagen, en heb daar een hoop geleerd. Moet nog een hoop leren van Putty vooral. Leek helemaal glad te zijn totdat je er dus overheen spuit en dan zie je ineens alles.

Valt niets meer aan te doen, maar ga hem wel afmaken. Wie weet wat ik nog meer kan leren allemaal :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 10:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Meestal wordt er een primer gespoten, dan gecontroleerd op afwijkingen, niet zo nette zone's enz... terug schuren en plamuren op deze plaatsen en dan terug een beetje primeren en herhalen tot het ok is...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: di 03 nov, 2015 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
welkom omeslikkum,

Als je net zo snel leert zoals ik hier heb geleerd, zeker wat betreft de afwerking, zal je zien dat je met sprongen voor uit gaat

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2015 13:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 30 okt, 2015 10:06 am
Berichten: 25
Woonplaats: Landsmeer
Silenoz schreef:
Meestal wordt er een primer gespoten, dan gecontroleerd op afwijkingen, niet zo nette zone's enz... terug schuren en plamuren op deze plaatsen en dan terug een beetje primeren en herhalen tot het ok is...


Hoi,

Ja had ik gedaan. Witte primer erop. Toen bijgewerkt op de punten die goed te zien waren. En daarna nog een keer in de primer gezet. Dat zag er ok uit eigenlijk, totdat ik de rode verf erop spoot en daar veel meer details zag dan op de prime. Nouja gaat goed komen :)

Michiel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2015 14:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Michiel als je nog eens putty gebruikt en hij is uitgehard neem dan eens een plat penseel doop het in sterk verdunde zwarte verf en schilder de oppervlakte dat met putty gedaan is laat dit goed drogen , en ga dan met een zeer fijn schuurpapiertje over het zwart als het een vlak stuk is neem je best een hard stukje schuim of spons en daaronder uw schuurpapier dat mag met nat eventueel en shuur het zwart er zachtjes af en de delen die zwart blijven dat zijn putjes of dieptes die ge op nieuw moet doen ( Zo gebeurt het op 1/1 ook hoor maar daar gebruikt men meestal lampzwart voor een sterk kleurend poeder )en daarna doe je dat opnieuw tot ge een mooi oppervlak krijgt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2015 14:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
er is ook een verschil naarmate het kleur primer wat je gebruikt. Probeer eens een witte primer te spuiten, en je model zal er ok uitzien. Als je daarna donkergrijs of zwart erover zet, heb je grote kans dat je plots veel meer fouten ziet...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2015 9:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 30 okt, 2015 10:06 am
Berichten: 25
Woonplaats: Landsmeer
Dank jullie wel voor de tips. Ik ga er mee aan de slag.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Omeslikkum hier
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2015 17:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Welkom Michiel! Je gaat hier geen spijt van krijgen. Ik ben hier nu een jaar of 5 en heb gigantisch veel geleerd.
VrGr
Jan, die alleen vliegtuigen bouwt ;-)

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement