Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2015 20:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2015 22:58 pm
Berichten: 15
Woonplaats: Techum
Hallo iedereen!

Ik ben een nieuwe brouwer van 26 jaren oud. Ik ben sinds ongeveer een half jaar bezig met modelbouw en moet bekennen dat ik nog niet zo'n bevredigende, rustgevende (uitzonderingen daar gelaten haha) en vooral pleziervolle hobby heb gehad!!

Nu ben ik zelf een beetje van het "ambachtelijke" (zo noem ik het zelf maar) modelbouwen ben. Ik verf namelijk alles met de kwast. Diorama's e.d. is voor mij nog niet weggelegd ben me nu vooral op de modelletjes zelf aan het focussen.

Ik bouw voornamelijk (tot nu toe) WW2 vliegtuigen, jagers e.d. geen bombers nog. En spiek af en toe ook op het civiele gedeelte. Hieruit rolt meteen de eerste vraag, zijn civiele toestellen zonder airbrush wel zo mooi te krijgen?
Ik weet niet of hier mensen zijn die civiel bouwen en alleen met kwast verfen, maar door de soms giga witte oppervlakken vroeg ik het me af. Misschien een ervaren civiele bouwer die me daarin kan informeren.

Daarnaast wil.ik graag mijn technieken maar ook mijn kennis verbreden. Zat even op het web te speuren naar een leuk, betaalbaar, informatief en vooral niet te dun :) modelbouw tijdschrift te zoeken. Wellicht tips?

Binnenkort zal ik even wat "eindverslagjes" van een paar van mijn modellen hier op het forum plakken, zodat jullie ook een idee krijgen over mijn werkjes van 6maanden ervaring (verwacht dus geen meesterwerken haha)

Bedankt allemaal!

En ook fijn om te zien hoeveel actieve mensen er zijn met dezelfde hobby. Had ik eerlijk gezegd geen idee van hoeveel modelbouwers er wel niet in dit kikkerlandje rond huppelden ;)

_________________
Een bouwdoos in de morgen, is een dag zonder zorgen!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jul, 2015 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
van harte welkom hier op dit fantastische forum verven met een kwastje doe ik alleen kleine dingen grote zalen met een spuitbus of air-brush , vroeger heel vroeger schilderde ik ook met de borstel en dat waren alleen civiele auto's , maar ik had de skil's niet om dat goed te doen maar met een spuitbus of a.b; gaat het wel fantastisch
Verder kan ik u niet veel helpen omdat onze interesses anders liggen maar als ik raad kan geven zal ik het niet laten u te helpen
Vriendelijke groetjes
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2015 22:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Welkom op Modelbrouwers, MicroMan. Je kan met enamelverf zoals Humbrol wel een mooie vliegtuigromp schilderen, denk ik, die verf trekt goed samen. Ik heb die al eens op een scheepsromp gekwast en dat gaf een goed glanzend, strak resultaat. Ik heb wel een paar losse nummers van tijdschriften liggen, maar alleen omdat er een model in stond dat ik heb. Je kan er wat interessante productjes in vinden, maar ze staan ook vaak vol met reclame. Tegenwoordig zijn er ook goeie handboeken te vinden over specifieke onderwerpen zoals dioramabouw, figuurschilderen, vliegtuigdetaillering, weathering... Laat die verslagjes maar komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2015 7:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Mooi, een WW2 vliegtuigbrouwer erbij. Is ook mijn interesse namelijk. Welkom :brouw:

Misschien is het een idee om voor je civiele kisten een spuitbus kopen.

We kijken uit naar foto's van je brouwsels :brouw:

Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement