Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2016 21:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 sep, 2015 20:53 pm
Berichten: 12
Vandaag in Leiden Tamiya 35016 gehaald. BMW R75 met zijspan en 4 man voor 8 euro. Leuk setje voor deze beginner om wat te oefenen met o.a. figuurtjes.

Kom ik thuis, merk ik dat er dus helemaal geen decals bij zit. Alleen een stickertje dat ze eruit gehaald zijn omdat er hakenkruizen op zouden zitten. Nou vind ik de divisie markeringen nog tot daar aan toe maar ik had toch wel heel graag de nummerborden gehad.

Is dit normaal tegenwoordig? Had vorig jaar een Sdkfz 222 gekocht en daar zaten wel nummerborden bij.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2016 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 aug, 2010 22:05 pm
Berichten: 711
Als je die doos uit Japan laat komen heb je waarschijnlijk wel decals inclusief swastika's. In Nederland wordt Tamiya vertegenwoordigd door de firma Dickies, een Duits bedrijf en dus onderhevig aan Duitse wetten met betrekking tot "NS-Embleme". Tamiya kan er niks aan doen als Dickies het hele vel er uit haalt. Daar kun je dan nog luiheid of gebrek aan respect voor je klant voor aanwijzen als oorzaak, maar het echte probleem zit hem natuurlijk in dat idiote verbod op Nazi-symbolen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2016 22:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 sep, 2015 20:53 pm
Berichten: 12
nou, ik ga maandag even verhaal halen bij de verkoper. Ik kan redelijk verwachten dat ik decals erbij krijg en dat is hier dus niet het geval.

Ik ben echt helemaal klaar met dit soort benadering van mij als klant. Kan hier echt nijdig om worden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2016 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja dat is niet je dat natuurlijk, in principe kocht je een onvolledige modeldoos en heb je het recht ze terug in te leveren. De volgende keer misschien toch even ter plaatste nakijken?
Ik zie niet echt een oplossing om aan die decals te komen, op die Duitse invoerder zal je niet hoeven te rekenen hoewel je altijd kan proberen. Het kan een fout zijn van een medewerker of een medewerker die zijn job niet naar behoren doet.
Ze nabestellen bij Tamiya zelf gaat volgens mij ook niet lukken want die doen daar heel moeilijk over!

Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd hoe dit gaat opgelost worden.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2016 14:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Jwijnands, als je vaker dit soort modellen koopt bij deze importeur kan het een oplossing zijn om de insignes en nummerplaten op een apart decalvel aan te kopen, dit soort items is soms apart te vinden in modelbouwzaken en zeker op beurzen. Bij een vel heb je vaak voldoende voor meerdere modellen en je zorgt zo ook voor een onderscheid met het seriemodel. Zelf kocht ik een beschilderd PE-setje omdat ik vier motoren op één dio wilde.

photo 94328


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2016 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja Steven, uiteraard vind je dergelijke decals bij de aftermarket maar als ik een nieuwe bouwdoos koop, mag ik toch wel verwachten dat ze volledig is wat hier in mijn ogen niet het geval is.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2016 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Het zou wel zo netjes zijn dat ze het OP de doos zouden zetten,dan weet je meteen wat je koopt(of niet) :wink:
Maar er zal best wel een setje los gekocht of nabesteld kunnen worden.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2016 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1614
Woonplaats: Puttershoek
Bij mijn Me-262 van Tamiya welke ook via Dickies kwam zit een aangepast decalvel, een zonder swastika's maar voor de rest intact. Ligt er maar net aan of Tamiya 2 verschillende decalvellen wil laten maken denk ik.


Overigens grote kolder natuurlijk dat verbod op Nazi symbolen. Snap best dat men het verboden maakt om met een groot hakenkruis op jas rond te lopen of iets dergelijks maar bij een modelletje??..


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2016 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
ach, dat is dezelfde discussie van toen ik nog studeerde...

ik modelbouwde en maakte vooral Duits materieel, waarvan ik ook veel documentatie had... voor velen was ik per definitie een nazi en Vlaams Belanger (Belgische Ultra Rechtse politieke partij)... terwijl ik enkel interesse had in de geschiedenis en de technische kant van zaken, en daarin vond ik de Duitse voertuigen veel interessanter dan die van de andere landen...

Maar wat het volk wil geweten hebben, of het nu klopt of niet dat is de waarheid...

het worstelen in Duitsland met hun geschiedenis kan ik begrijpen, maar door te doen alsof het er niet geweest is vergroot je enkel maar de kans op herhaling (Griekse tragedie...) en met een swastika op je model geef je de geschiedenis weer, en ik heb (ik spreek hier voor mezelf) nog nooit de zin gehad om na het kleven van een swastika mijn arm te strekken en het arische gedachtengoed na te leven.

Wel laatst een leuke discussie daarover gehad met 1 van de gasten op mijn vrijwilligerswerk. Die is uiterst rechts, en begon over het feit dat als de Duitsers hier baas waren... en toen heb ik gewoon geantwoord dat ie hier niet ging rondlopen. Dat zijn pa en ma onvruchtbaar gingen gemaakt zijn, omdat ze dachten dat arm zijn erfelijk was volgens de eugenetica... toen was het stil... heel stil...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2016 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja, dat verbod... enerzijds wel begrijpelijk, wat er destijds is gebeurt heeft een grote zwarte smet gelaten op het blazoen van het hele Duitse volk. Anderzijds zijn dergelijke symbolen nog wel toegestaan in musea, geschiedkundige en historische boekwerken en dito publicaties.
Een swastika daarentegen op een schaalmodel wordt dan weer beschouwd als "het in het openbaar verspreiden van nazisymbolen" en het bezit van deze symbolen op zich is eigenlijk al strafbaar.

Het is misschien beter dat alle modelbouwfabrikanten die swastikas gewoon achterwege laten, er zijn er genoeg te verkrijgen op de aftermarketmarkt zodat iedereen zelf de keuze kan maken en dan zullen toestanden zoals bij de topicstarter hier niet meer voorkomen.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement