Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2015 8:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
Hitachi double arm working machine Astaco Neo:
http://www.hasegawa-model.co.jp/product_g/sw04/

In november komt deze werkmachine in 1/35 uit, voor de liefhebbers van graafmachines e.d. Het is een kit uit Hasegawa's Science World serie, dus ik weet niet helemaal zeker of hij ook in Nederland in de winkel gaat komen, maar je kan hem altijd bij Hobbylink Japan o.i.d. bestellen...

Ziet er heel cool uit. Lijkt erop dat hij niet al te erg gedetailleerd is, maar hij kost ook minder dan 30 Euro.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2015 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Grappig ding zeg, met wat fantasie is daar best wat leuks van te maken.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2016 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
Nu dat ik hem in handen heb (bij hlj.com vandaan), een korte review:

Papierwerk: instructievel (Japans/Engels) met 1 zijde in kleur met detailfoto's model en schilderinstructies, reclamefolder voor allerlei boeken, dun full-color kartonnen kaart (Japans) met daarop foto's het model aan een kant en op de andere kant uitleg d.m.v. schematische tekeningen hoe alles kan worden bediend door de bestuurder op de echte machine.

Decalsheet: Twee opties voor eenzelfde kleurenschema, die enkel verschillen in wat minieme details. Zeer handig is dat de zwarte delen van de ramen als decal worden meegeleverd.

Onderdelen:
- 2 zwarte rubber sprues met daarop allerlei kabels en ook de tracks. Het rubber is zeer flexibel, maar dat heeft ook tot gevolg dat de diverse kabels wat flash hebben dat moeilijk te verwijderen zal zijn.
- 2 oranje sprues met delen voor de opbouw en de grijparmen. Deze hebben redelijk goed detail, maar vooral de delen voor de armen hebben heel veel ejector pin marks aan de binnenzijde, die mogelijk weggewerkt zullen moeten worden en soms op vervelendde plekken zitten.
- 1 lichtgrijze sprue met onderdelen voor de zeer gedetaillerde cabine en wat details van de grijparmen.
- 1 grijze sprue met de (vrouwelijke) bestuurder en wat details voor een van de grijpers.
- 2 donkergrijze sprues met delen voor de cabine en het onderstel. Sommige delen op deze sprues zijn behoorlijk dun, en ook is er detail aanwezig op plekken waar je dat niet zou verwachten (bv. onderzijde opbouw).
- 1 sprue van POM, voor de gewrichten voor de grijparmen.
- 1 doorzichtige sprue met alle ramen.
- 1 sprue met vier polycaps.
- 1 stuks zwarte kabel.
- 1 stuks mesh voor de bescherming voor de voorruit.
- 2 veertjes.

Uitgaande van de doosfoto's en de instructies heeft de kit volledig beweegbare armen, kan de bovenbouw draaien, en bewegen de tracks, die ook nog eens een ingebouwd spanmechanisme hebben (met veertjes dus). Ook kan de motorklep open of dicht worden gebrouwd, evenals de deur van de cabine. De instructies hadden ze wat mij betreft best wat groter mogen afdrukken; nu zijn ze wel erg druk en vooral bij het plaatsen van de kabels moet je goed opletten.
Gelet op de verdeling en nummering van de sprues zou het mij niet verbazen als er later een variant van deze machine zal uitkomen.

Hasegawa kit # 54004 / SW04, schaal 1/35, 3400 yen. Voor die prijs is hij heel erg goed.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 feb, 2016 1:55 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Als ik het presentatiemodel nog eens bekijk, vraag ik me af hoe ze de zuigers gedaan hebben, die zien er echt naadloos uit. Er zitten dus geen metalen asjes bij?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement