Net als Bert moest ik ook de neus van wat extra plastic voorzien om de propeller aan te kunnen laten sluiten op de neus. Ook hier lijken de afmetingen door Geromy weer als een gok genomen te zijn. Ik ging eerst eens zoeken in mijn sparebox, en wat denk je ik vond uit een Aurora doosje van een DeHavilland DH 10 nog een oud naamplaatje van zo'n kit. Dit was een klein rondje waar de naam van het vliegtuig op stond. PASTE PRECIES!
Inmiddels hangt de CX nu écht in de Jig en zijn de struts gemonteerd. Hoewel geromy witmetalen struts mee geleverd heeft zijn de afmetingen hiervan ook weer een gok geweest. De binnenste struts had ik sowieso al vervangen omdat de vorm simpelweg niet goed was. Met de buitenste kon ik nog wel leven, maar z waren een stuk te lang en moesten worden gekort. Als je de maat zou nemen van deze exemplaren zit de bovenvleugel er een stuk te hoog op.
Ik ben overigens bijzonder blij dit keer een Jig te kunnen gebruiken, want anders was het vast een lastig verhaal geweest. morgen 'm er d'r maar eens uithalen en één en ander bij werken rondom bevestiging struts aan de vleugels.
Groetjes, Nico