Jajajajaja, hij is klaar, eigenlijk al een tijdje maar nog geen tijd om foto’s te maken en te uploaden, nu dus wel.
Er is echter direct een “maar”. De uitvoering met nummer 2 zoals ik die gemaakt heb heeft officieel nooit op le Mans gereden. Ik was van plan er een nummer 21 van te maken maar zelf nummers spuiten durfde ik nog niet, voor andere decals (maak of koop) was ik te laat. Ik kan mij dus voorstellen dat hij uit de groepsbouw wordt geknikkerd, hij is in ieder geval wel af.
Hierbij dus de eindfoto’s die ook direct aangeven dat er nog wel wat zaken mis zijn gegaan.
Hier de eerste. Wat mij el opvalt dat hij behoorlijk glanst, meer dan in “real life”. Nog even getwijfeld of ik de motorkap open zou zetten maar uiteindelijk toch voor dicht gekozen .
Kontje… Duidelijk het verschil te zien tussen de Monza versie, met vinnen aan de achterkant en deze zonder. Ik heb de banden licht gerubed maar niet te veel zodat het profiel goed te zien blijft.
Hier het bewijs dat het een goede keuze was. Je ziet dat de zwarte streep op het achtervleugeltje niet volledig recht is, ondanks het afplakken. Op de body zelf, waar ik de randen van de decals heb gebruikt is het wel goed strak.
Linkerkant. Ook niet geen 100% passing maar good enough for me.
..en dan nu het probleemgebied. Ten eerste is de decal op de voorkant gescheurd. De klep kwam los toen ik het voorste bodypanel monteerde, de decal zat er toen al op. Achteraf had ik het natuurlijk in twee moeten snijden maar die wetenschap kwam iets te laat. Daarnaast heb ik met een klein drupje secondelijm de ruitenwissel vastgeplakt, met alle gevolgen van dien. Dat gaf een enorme vlek. Ik heb geprobeerd het weer weg te werken maar omdat de ruitenwisser nogal kwetsbaar is durf ik er niet te dicht in de buurt te komen. Iemand nog een tip, wellicht?
Hierbij dus de afsluiting van de Le Mans groepsbouw, op de valreep maar beter laat dan nooit…