Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 jan, 2015 1:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
Tijdens mijn herintreden in deze hobby heb ik dit in elkaar gezet als cadeau voor een vriend. Het was voor mij voor het eerst dat ik géén vliegtuig bouwde en het was erg leuk om te doen. Tijdens de bouw kreeg ik het idee om er net even meer mee te doen, dus kocht ik een mooie display case en besloot er een diootje van te maken. Ook omdat ik het eens wilde proberen, ik heb namelijk wat ideëen voor diorama's met vliegtuigen erin. Het was gewoon erg leuk om te doen en ik wilde het toch even delen hier op het forum om te kijken of er nog wat te leren valt. Dus ik hoor graag wat jullie er van vinden!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb op de bodem van de case houtlijm gesmeerd. Hierop heb ik een zakje modelspoor ondergrond gestrooid. Het houten pad is gemaakt van reepjes gesneden van bierviltjes. Deze zijn geschilderd en een drywash eroverheen. Drie gaatjes geboord met cocktailprikkers erin. Voor de haag heb ik een stukje verpakkingsmateriaal groen geschilderd en in de natte groene verf heb ik het groenspul gestrooid, ook een zakje voor modelspoorbouw. Het bordje is gemaakt van het voetplaatje van de verkeersregelaar en een stukje sprue. Het is verder hand geschilderd en geschreven, daarna verweerd.

_________________
Interesse: WWII vliegtuigen en andere militaire luchtvaart in 1/48
On the bench: De Havilland Mosquito B Mk. IV (Revell 1/48), Focke Wulf Fw 190 D-13 (Eduard 1/48), Lockheed Ventura Mk.II (Revell 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2015 1:41 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Leuke kleine scène. Er zijn wel nog zaken waar je in het vervolg op kan letten. Zo moet je alle gietnaden verwijderen, zeker die op de figuren. De motard heeft er nog een grote op de schouder zitten. Het windshield met de "Military Police"-decal was niet glossy genoeg voor de decallijm, dus silverde die nogal. Het is goed da tje op de laatste plaatjes een wash gebruikt hebt, maar nu lijkt de motorrijder een erg vuile vest aan te hebben. Zorg dat de wash alleen in de putjes blijft zitten en niet op de plooien. Licht geschilderde lederen voorwerpen lenen zich wel tot een bruine wash; de metallic gekleurde stukjes kan je beter wat afzwakken met grijs om niet te kunstmatig te lijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2015 3:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
@StevenVD: Bedankt voor je antwoord, ik heb nog wat dio's in de pijpleiding, dus op het gebied van realistisch schilderen zijn alle tips welkom!! Wel leuk om te zien dat de silvering van Military Police je is opgevallen, maar niet dat een deel met de hand geschilderd is 8) :lol: . De decal was gescheurd, het was een oude kit en tja...die tekst is wel een beetje de eye catcher van het model. Dus dat heb ik met de kwast moeten repareren :brouw:

_________________
Interesse: WWII vliegtuigen en andere militaire luchtvaart in 1/48
On the bench: De Havilland Mosquito B Mk. IV (Revell 1/48), Focke Wulf Fw 190 D-13 (Eduard 1/48), Lockheed Ventura Mk.II (Revell 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan, 2015 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Buiten de minpuntjes die Steven reeds opsomde vind ik ook de haag er te onnatuurlijk uitzien. Ze doet me denken aan een muur van hooibalen, maar goed, alle begin is moeilijk en voor het geheel krijg je van mij toch een 6/10! :D

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan, 2015 3:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 30 nov, 2004 21:12 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Almere
@walesha: Maar dat vind ik nog een mooie score, die haag was ook maar iets van uitproberen. Maar bedankt voor de voldoende :brouw:

_________________
Interesse: WWII vliegtuigen en andere militaire luchtvaart in 1/48
On the bench: De Havilland Mosquito B Mk. IV (Revell 1/48), Focke Wulf Fw 190 D-13 (Eduard 1/48), Lockheed Ventura Mk.II (Revell 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement