Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gordon Highlander 54mm
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2014 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 jul, 2013 12:55 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Tiel
In maart dit jaar heb ik dit model gekocht op de IMPS beurs in Antwerpen voor slechts €20,- Het is een 54mm figuur van Andrea miniatures (http://www.andreaeurope.com/en/1/andrea ... -1815.html).

Het figuur is volledig van metaal en bestaat uit een aantal onderdelen. De onderdelen passen perfect op elkaar en er zat maar een klein beetje flash dat weggesneden moest worden. De details op het figuur zijn zeer goed. Bij het figuur zat een metalen base, welke ik niet heb gebruikt. Ik wou het figuur namelijk op een 4x4cm houten base plaatsen en de metalen base stak aan alle kanten uit. Geen gezicht dus. Met behulp van twee componentenlijm (mijn nieuwe vriend onder de lijmsoorten) en een steen heb ik een make-shift base gemaakt op het hout. Het figuur is een private uit de Light company (groene pluim) van de Gordon Highlanders (92nd Regiment on foot), anno 1815 (oa. slag bij Quatre Bras en slag bij Waterloo).

Zie hier het eindresultaat;

Totaalplaatje
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Enkele details & close-ups
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dit is de eerste keer dat ik heb geprobeerd om een base wat op te leuken. Hier valt zeker nog flink wat te leren, maar voor een eerste keer ben ik toch zeker tevreden. De struiken zijn van 'the army painter', de plant met bloemen heb ik ooit een keer in een modeltreinzaak gekocht. Het gras bestaat uit kleine steentjes dat ik met laagjes van donker naar licht heb geschilderd en uiteindelijk een highlight heb gegeven. De base heeft twee lagen chocolate brown van Vallejo met een strong tone quickshade om een mooie donkere kleur te krijgen. Het hout zelf is namelijk van MDF en dus van nature te licht.

Ik hoop dat jullie het van vinden! Groeten, en tot de volgende keer :)

_________________
"When in doubt, add mud."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement