De DXXIII komt als éénpersoons jagerontwerp in lijn na de DXXI, en niet zoals een jachtkruiser zoals de G-1, het een G-2 zou worden. Voordat het de D23 werd, is het begonnen als ontwerp 155.
Enkele (berekende) prestaties van de verschilende DXXIII versies;
- Walter Sagitta I SR; max snelheid; 525 km/h, plafond; 9200 m.
- Junkers Jumo 210G; 555 km/h, 9350 m.
- Rolls Royce Kestrel; 565 km/h, 9400 m.
- Isotta Fraschini Delta RC35ID; 540 km/h, 9700 m.
Dat er ooit echt "volle pot" gevlogen is met de DXXIII lijkt me niet gezien het feit van de alsmaar aanhoudende hoge cylindertemperaturen. En het totaal van maar liefst 3.38 uur aan testvluchten... Jammer dfat dit project nooit de kans heeft gekregen om volledig ontwikkeld te worden.
Vooruitgang aan het model ziet er goed uit!
Wat ik me afvraag; kom je nu niet in problemen met het aanbrengen van de decal op het richtingsroer aan de binnenzeide. (omdat de elevator al gemonteerd is?)