Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: X-fighter aanrader?
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2023 12:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 jan, 2015 11:49 am
Berichten: 17
Woonplaats: Zeebrugge (B)
ik volg, heb net de Y-wing Fighter van Bandai 1/72 gekocht

_________________
en de boer ploegde voort

afgewerkt : Nordkap 476 (Billing Boats 1:50), Marina II (Artesania Latina 1:50), Calypso (Billing Boats 1:45)
op de werf : Titanic 1:200 (Mantua)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: X-fighter aanrader?
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2023 13:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Die heb ik dit jaar eindelijk afgemaakt...... https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 29&t=54936

Ik ga dit X project ook even volgen, ben benieuwd...... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: X-fighter aanrader?
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2023 15:19 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ik ken zo niemand die deze gebouwd heeft. Maar er zijn wel enkele mensen die heel ver gaan om het model zo exact mogelijk te krijgen als in A New Hope

Hier wat referenties (maar er zijn er nog wel duizenden meer te vinden)
https://www.jasoneatonstudio.com/replic ... ro-x-wing/
http://www.nexus-models.com/red-5-build.html
https://falcon.maruskadesign.com/category/x-wing/

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: X-fighter aanrader?
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2023 15:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 995
Woonplaats: Antwerpen
Wow Deathtrap,

Het water loopt uit mijn mond als je die vb ziet.
Ongelooflijk,en knap als je licht gebruikt.
Ze zijn natuurlijk 1/12 maar moet op 1/48 ook wel kunnen.

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: X-fighter aanrader?
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2023 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 713
Woonplaats: Stolwijk
Dank je wel, Arno. De tweede had ik zelf al gevonden, de laatste is wel erg ver van wat ik van plan ben :). De eerste is welkom, goede referentiefoto’s!

Ik zal de titel van het draadje aanpassen naar een bouwverslag, maar ik zal eerst de Bugatti af moeten maken … maar die is bijna af.

Dan de X-Wing! Ik heb niet de intentie er een 100% accurate X-Wing (als die er is, het blijft een SciFi verzinsel :D ) van te maken, maar wil vooral proberen de kleurstelling en washes een beetje netjes te krijgen - verder wordt hij out-of-the-box!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 aug, 2023 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Er staan ook wel bouwverslagen op Youtoep, maar out of the box in de juiste kleurstelling en washes is toch prima.......
Je kan er je eigen draai aan geven wat dat betreft........

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 aug, 2023 8:24 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ach je bent Star Wars fan of niet. Ik ben er redelijk goed in thuis denk ik :mrgreen:
Dat zou voor mij dan ook het probleem zijn; te snel verzanden om het screen accurate te krijgen. Maar het klopt wat anderen zeggen. Het is sci-fi, dus je hebt recht op artistieke vrijheid :brouw: Dat heb ik met mijn Star Destroyer ook gedaan.

Lekker van genieten en wat moois maken waar je met plezier naar kijkt.
Mocht je met licht willen gaan werken, ik heb nog 12km 0.25mm pov (plastic optic fiber) liggen :wink:

Tot slot kwan ik deze nog tegen. Misschien dat ik die voor mezelf eens moet printen en bouwen
https://cults3d.com/en/3d-model/art/x-w ... r2-d2-head

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 aug, 2023 18:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 713
Woonplaats: Stolwijk
Dan maar even een ‘herstart’ alsof ik een bouwverslag begin: tot nu ben ik eigenlijk zeer tevreden over de kit. De detaillering is uitstekend, ragscherpe sprues, totaal geen flash. Sprues ‘in kleur’ (rood / geel/ wit / metaalkleur / glaswerk), en twee uitgebreide decalvellen (2x dezelfde, geen idee waarom - ook deze zien er prima uit). Luke Skywalker en R2D2 zijn twee maal meegeleverd, leuk: voor in het toestel, en ‘staande’ versies.

De bouwbeschrijving met Engelse toevoegingen op de Japanse omschrijvingen gedownload. Ik heb behoorlijk rondgeneusd op YouTube en Internet, en mede n.a.v. de tips hier, wat mooie exemplaren gevonden. Waaronder een 1/12 model zelfs. Opvallend dat er toch wat kleine verschillen zijn t.a.v. Kleurstelling - ik houd het 1/12 model aan omdat die naar eigen bewering één-op-één overeenkomt met het ‘hero model’ dat voor de films is gebruikt. Aangezien deze knaap is ingehuurd om restauratiewerkzaamheden te doen voor de gebruikte modellen lijkt me dat een goede referentie :D . Zelf heb ik er de ballen verstand van, ben geen ‘Trekkie’.

Vanwege de voorgenomen verwering / weathering spuit ik de kleurdelen gewoon mee met de basiskleur - ik ga voor USAF Light Gray, dat is een héél lichtgrijze kleur, bijna gelijk aan ‘white grey’ van Vallejo. Wat ik nog niet zo goed kan plaatsen, is dat een ‘roest’ weathering aan de achterkant en bovenaanzicht aanwezig is op het referentiemodel. Roest in ‘outer space’ ?

Voorbeeld van de detaillering: het zichtbare bovenaanzicht / engine bay.

photo 584679

Voor de vliegtuigbouwers onder ons … blijkbaar zijn ooit van het studiomodel onderdeel uit vliegtuigkits gebruikt!

photo 584678

De schaal van de kit is 1/48. Toch zijn de figuren vergelijkbaar qua grootte met 1/35 modellen die ik in het verleden veel heb toegevoegd tijdens het tankjes-tijdperk. Zelfs nog iets groter, denk ik. Komen de 000-penseeltjes ook weer eens tevoorschijn.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2023 6:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ik denk dat het tweede vel decals ''stickers'' zijn Bandai doet er altijd een stickervel in voor de snelle/jeugdige bouwer.....
Succes met de Bouw, ben benieuwd.....

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2023 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 995
Woonplaats: Antwerpen
@Silmaril,

Uw bedenkingen qua roest? Wat aangezien wordt als roest is vaak een roestkleur. Geen echt roest. Veel producten die niet kunnen roesten vertonen vaak na een tijd een roestkleur. Dat is een speling van de natuur en zijn omgeving.Net zoals het kleurtje zelf. Je hebt oneindige soorten roestkleur.

Gewoon doen waar je zichzelf in kan vinden. Er zijn weinig regeltjes in onze hobby. Net zoals die matrasstrepen als schaduw. Er is nog niemand die het kon aantonen in het echt, en toch blijven ze het doen.

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement