Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Ik denk niet dat je dat ziet met deze priegelformaten.
Wat betreft de boren misschien heb je hier wat aan?
http://www.kruis.nl/artikelen/728874/bo ... oxxon.html
Of deze:
http://hobby.marktplaats.nl/modelbouw/3 ... 26tab%3Diw
dan heb je gelijk een leuke voorraad :D
of je deelt ze met een ander.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2010 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Wederom bedankt Bert!

Zoals gezegd heb ik dus even de motoren onder handen genomen. Een pagina terug vind je een plaatje van de achterkant zoals ik `m in de doos vond. Hieronder zie je wat plaatjes van mijn versie hiervan.

Afbeelding

En van iets dichter bij:

Afbeelding

Ik vind `t wel geslaagd zo, maar wat denken jullie?

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 feb, 2010 12:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Alekz,

Ziet er al veel beter uit zo.
Maar dat geldt voor alles wat je aan dee jongen gedaan hebt.

Grt SAM.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Goed werk Alekz!! En het kraantje is ook netjes gelukt.
Je kan altijd proberen met een schuurpapiertje de randen van het metaal wat netter te maken. Maar aangezien het nu netjes vast zit, lekker laten ziiten. Niemand die het zal zien als het af is.
Motoren zijn ook erg netjes.

Pas wel op met een dremel en boren, want zo'n ding gaat erg hard rond. Ook op de standje heel langzaam, is het toch nog erg rap. Boortjes breken zeker erg snel als je iets te veel beweegt.
Ik heb volgens mij bij de praxis in het Dremel schap wel boortjes gezien. Wellicht zijn die van wat beter metaal gemaakt dan die uit de gemiddelde 144-boortjes-in-een-koffer koffer zeg maar. (want ik heb uit zo'n soort koffer er nog maar 1 kleine van over die heel is...)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Collega's, ik zit met een dilemma.

Voor wat betreft de verlichting heb ik 2 opties voor de voeding.

1: Ik zorg dat de achterzijde uitneembaar blijft en ik leg er een bakje in met batterijen.

Voordelen: het model hoeft nergens aan vast, je hoeft geen gat te boren in de bodem.
Nadelen: batterijen zal je snel moeten vervangen als er een stuk of 12 leds aan hangen. risico op beschadigen model door openmaken.

2: I verwerk de spanningsbron in een voetje en laat dat via snoertjes in standaard naar het model lopen.

Voordelen: Ik kan een grotere spanningsbron er aan hangen, of op 220 aansluiten voor continu spanning. Het model hoeft niet open gemaakt te worden.
Nadelen: Ik moet lelijke gaten gaan boren in m`n model. Hij zal hierna permanent op een voetje moeten staan.

Een derde optie is iets wat hier tussen zit maar wellicht wat te hoog gegrepen. Stel nou dat ik 2 metalen stukjes verwerk in de onnderkant van de destroyer welke een plus en een min kant vertegenwoordigen welke op m`n led-circuitje worden aangesloten. Vervolgens ook een plusje en een minnetje uit laten komen uit het voetje waarop m`n model komt te rusten. Misschien kan dit zelfs via magneetjes?

Deze derde optie lijkt mij de mooiste oplossing (niet echt veilig trouwens als ik er 220 op zet, maar er zal nog wel iets van een trafootje tussen moeten ofzo) maar tevens de moeilijkst realiseerbare. Zijn er mensen die hier eventueel ervaring mee hebben?

Ik kom hier expres behoorlijk op tijd mee, want het lijkt me best een klus en ik zal toch eerdaags een knoop moeten gaan doorhakken.

Thanks!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2010 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 0:48 am
Berichten: 3821
Woonplaats: Purmerend
Je kunt ook met een stekkertje(vrouwtje) werken de ene plaats je in je model op de plek waar hij op komt te staan een voet oid.en de ander verwerk je hierin zodat als je je model op de voet plaatst dat je ook de stekkers verbind.Dan kun je ook met een trafo werken voor de led verlichting voordeel hiervan is dat als je in de toekomst meer modellen met licht gaat maken dat je maar 1 trafo nodig hebt.

Afbeelding
Het losse stekkertje met de plugjes die bij een trafo zitten.Deze plaats je in je model.
Afbeelding
En ingeplugd.
Misschien kun je hier wat mee.

_________________
Word vervolgd.

* Groeten Bert *


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 feb, 2010 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Da's ook wel een goeie Bert. Zo maak je de boel natuurlijk wel wat veiliger ook meteen.
Zal eens kijken of ik zoiets een beetje knap kan gaan verwerken in m`n model.

Bedankt voor de tip!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2010 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 jul, 2008 16:46 pm
Berichten: 122
Of een systeem als bij een electrische tandenborstel, geen idee hoe het werkt, maar er hoeft geen contact te zijn tussen metalen delen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2010 3:32 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Daar zit je dan wel met contact én meer ruimteverbruik aangezien je twee spoelen moet hebben die in mekaar passen om een zo goed mogelijke magnetische koppeling te krijgen. Plus, je moet ook al de spoelen zo gaan maken zodat ze de juiste zelfinductie hebben om de juiste stromen te kunnen voeren. Dat zijn een beetje te veel onpraktische parameters denk ik :P

Ik denk dat het idee van bert 65 tot nu toe het beste en veiligste is.

Verder niets dan hulde voor wat je hier van werk verzet, supermooie details.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 22:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Goedenavond mede-plakkerts.

Na enorm lang wachtten heb ik nou dan toch eindelijk de laatste onderdelen binnen gehad welke ik nodig heb om de body af te maken. Waaronder m`n o zo felbegeerde turbolasertjes! :D Er is ook nog het een en ander aan verder grappig spul gearriveerd. Hierover later wel wat meer.

Maar goed, aangezien het allemaal resin spul betreft heb ik eerst alles vanochtend maar ff staan borstelen en heb ik het de rest vd dag maar in een soppie laten dobberen. Vervelend genoeg moet het nu dus nog even flink drogen. Eigenlijk wil ik er direct mee aan de gang want voor je het weet is het Mei. Bovendien zijn de bestelde onderdelen nog veel mooier in het echt dan ik had verwacht, dit zal de detailgraad flink ten goede gaan komen. Ik moet de boel alleen wel nog ontdoen van een hoop flssh en gaatjes, maar het is er in ieder geval dus we kunnen vooruit!

Dus het wachtten is bij deze dus ten einde en ik zal spoedig wel weer een leuke fotoreportage neerzetten.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement